Hodelus!!!!

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Påvist hodelus på begge avdelingene i bhg! Fikk vite det på mandag... Nå har jeg helt noia for å få det. Føler jeg klør konstant i hodet haha.
Noen som har hatt det her før? Hvis vi i verste fall får det, er det vanskelig å behandle? Tar det lang tid?

Jeg fikk det når jeg jobbet i barnehage, hadde langt hår og aldri oppsatt:-/
Jeg kjørte linicin kur, fulgte anvisning på pakken, å så ikke noe mere til lusa:-)
En av tre barn fikk det også hos oss, men da jeg hørte det gikk på barnehagen og skolen, kjøpte jeg linicin prevent spray. To av tre brukte sprayen og fikk ikke lus, tredjemann nekta å bli spraya, og fikk lus!

Jeg fikk det når jeg jobbet i barnehage, hadde langt hår og aldri oppsatt:-/
Jeg kjørte linicin kur, fulgte anvisning på pakken, å så ikke noe mere til lusa:-)
En av tre barn fikk det også hos oss, men da jeg hørte det gikk på barnehagen og skolen, kjøpte jeg linicin prevent spray. To av tre brukte sprayen og fikk ikke lus, tredjemann nekta å bli spraya, og fikk lus!
Er det en forebyggende spray? Viø virkelig ikke ha det :-(

De er døde etter første behandling. Den raskeste metoden er sjampo. Så må du ta en behandling til om en uke i tilfelle noen egg har overlevd.

Fikk skriv forrige mandag om lus i bhg (hvilken avdeling vet jeg ikke da). Gikk til innkjøp av lusekam og ikke sett noe lus:) så tror faren er over for denne gang.

Ok. Så det varer ikke i flere uker? Fryktet det. Aldri vært borti det :-)
Noen blir ikke kvitt de, enten fordi de blir smittet igjen eller fordi de er imune. Sjampoen kan de ikke bli imune mot for de bare kveles.

Back
Topp