Hodeleie

peppagris

Betatt av forumet
Har alle barna snudd seg til hodeleie? Min ligger fortsatt i sete/tverrleie og er 34 uker påvei. Har fortsatt god tid til å snu seg så er ikke bekymret men vil jo ikke føde i seteleie for på Haukeland må man føde vaginalt om man har stort nok bekken oderfor ikke de pleier å prøve å snu babyen heller

Ligger i hodeleie ja, men er bare i uke 32 og 3 gangs gravid så jm sa vi måtte holde øye med at han ikke snudde seg igjen. Han har jo god plass å tummle på nå som det et 3. Mann:)

Min ligger på skrå, med hodet ned.
Men kan visst ligge sånn helt til riene starter når man er andregangs.
Det er ennå tid igjen! :-)

Ligger i sete/tverr - er 34 uker i mårå.
Er veldig overbevist om at han ikke kommer til å snu seg med hodet ned. Litlå låg i sete heile forrige svangerskap, så går ut i fra at livmora mi er formet etter hun.
De vender ikke her i Haugesund heller - tror ikke det er mange sykehus igjen hvor de praktiserer vending.

Hodeleie her, men han spinner rundt sin egen akse da, bytter på å sparke i høyre og venstre ribbein annenhverdag den snillingen ;)

Jeg hadde antatt sete/tverrleie i uke 34 sist, blei sendt på sykehuset for kontroll og vurdering av snuing i uke 36 men da lå han riktig og fint. Jeg googla endel sånne yogastillinger og prøvde ligge mye med rompa i været og løs hengende mage og stimulere til litt forflytting selv, men vet ikke om det faktisk hadde noe å si..

Hvis du virkelig vil unngå setefødsel på Haukeland, kan du velge å føde et annet, mindre sted da?
Det er jo ikke hamret i stein hvor vi skal føde, du kan påvirke selv.. Jeg har tenkt til å reise en uke til lillehammer rundt uke 38. Det er jo 7 timer herfra, så JM ba meg ta med alle papirene mine og en liten just-in-case-bag. Hun sa også at om jeg nå heller ønsket å føde der kunne hun få sendt opp papirene mine så det var klart.. Men tror sambo hadde blitt litt snurt da gitt..

Her har lillegullet ligget med hodet ned i mange uker. Hun har ikke festet seg, men jeg krysser fingrene for at hun ikke finner på så store sprell nå de siste ukene at hun snur seg i seteleie.

Her lå lillebror i seteleie på ultralyd for 2 uker siden, men nå hadde han jammen meg snudd seg til seteleie. Det jeg virkelig håpte var sterke armslag, er spark og hodet beveger seg stadig midt oppå magen fra ene sida til den andre. Er nå i uke 34, så han har heldigvis tid til å snu seg igjen, men synes virkelig han kunne blitt der han var og heller krabbet lenger nedover enn å drive og snu seg slik. :( Men får håpe han har snudd seg til neste ultralyd om 2 uker.

Back
Topp