Hodeleie/seteleie/tverrleie?

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Hvordan ligger babyen???

Her er det tverrleie, men krysser og håper alt for at den snur seg! 

Her er det hodeleie, og hun har festet seg =)

Fortsatt seteleie :( skal til jordmor om en uke. Lurer veldig på hva jeg velger å gjøre hvis han ikke snur seg. Hvordan kjennes tverrleie ut? (rart spm kanskje) :) men er ikke det ubehagelig? For deg... Og trangt for baby?

Jeg var hos jordmor i går, og da fikk jeg beskjed om at han lå med hode langt ned i bekkenet. Hun skrev F på skjemaet så tror kanskje han har festet seg. Symfysemålet mitt var gått ned fra forrige måling, jordmoren min sa at det skyldes plasseringen (langt nede i bekkenet).. Noen andre som har opplevd det samme? Ikke så lenge igjen nå folkens :-) blir spennende!!

Hmm.. Det har jeg jammen ikke peiling på - er det noe jeg burde ha visst eller kjent?:) Syns jeg kjenner bevegelser og spark i alle himmelretninger fortsatt. Tror jeg kjenner både hodet og sparkene øverst i magen så tror hun turner rundt der inne :-) Skal til jordmor på fredag , kanskje hun sjekker det da? Jeg har termin i slutten av måneden, så kanskje jeg bare henger llitt etter hehe...

Seteleie her også.. Lege om to uker for å sjekke om han har snudd seg da.. =P

Jetten skrev:
Fortsatt seteleie :( skal til jordmor om en uke. Lurer veldig på hva jeg velger å gjøre hvis han ikke snur seg. Hvordan kjennes tverrleie ut? (rart spm kanskje) :) men er ikke det ubehagelig? For deg... Og trangt for baby?

Veldig ubehagelig når han strekker seg :/ Merker jo spark og diverse på høyre side. Synes det er ille ukomfortabelt i forhold til forrige gang.

Jeg tror ikke han kommer til å snu seg heller i.o.m. at han har ligget slik ganske lenge. Snuppa lå også slik men bare i 2-3 uker før hun valgte å feste seg med hodet ned.

Min er også langt nede i bekkenet og hodet er festet. Sf målet mitt var også gått ned, og jordmor sa det samme til meg:)

Her er det seteleie, og det virker ikke som om hun har noen planer om å endre på det. Har hatt omtrent samme positur siden uke 12. Haha. 

Skal på UL tirsdag for å sjekke om de skal gjøre noe for å snu, men lenge igjen til termin enda, heldigvis. Blir nok ikke keisersnitt uansett, men jeg er litt redd for hoftene og nakken til snuppa da, hvis hun fortsatt ikke vil snu seg. Særlig hoftene, siden hun har sittet slik i flere måneder... Ai ai ai...

Åh, alle bekymringer vi må ha. Puh. 

Her veksler han på å ligge med hodet på skrått nedover eller i tverrleie tror jeg. Lå på skrått nedover da jeg var hos jordmor sist, og da kjentes magen ut sånn som den pleier (tydelig at han lå med rompa opp og til høyre :p ). Da kjenner jeg sparking/dunking opp mot ribbeina samtidig som det kiler ned i lysken, men noen ganger kjenner jeg at han sparker/dunker rumpa mot høyre og "sparker", noe som jeg antar må være hender, ut til venstre, så jeg tror han ligger litt i tverrleie noe ganger også. Fascinerende det her, tror jeg kommer til å savne liv i magen, det er så koselig! Dette går alt for fort!

Hodeleie;) og sf målet lavere, så magen har sunket ned. Det var helt vanlig når dei la seg til rette nedi der;) vet ikkje om han/hu har festet seg men trur det:)

På kontroll i går sa jordmor at hun lå med hodet ned - satser på det fortsetter sånn. Selv klarer jeg virkelig ikke å kjenne hva som er hvor, syns fortsatt det kjennes ut som en liten sel som vrir seg rundt inni der hehe :-)

Jordmor sa han lå med hodet ned, og det har han gjort siden uke 29. Så får vi håpe at han snart fester seg og blir i den stillingen :P

Sist jeg var hos jordmor lå han med hodet ned. Er veldig spent på hvordan han ligger når jeg skal på neste kontroll. Når er det vanlig at de fester seg? Er i uke 34 nå.

Jeg tror det er vanlig at de fester seg alt fra uke 32 og oppover.

Her ligger han i seteleie. Krysser fingrene for at han gjør som storesøster - hun snudde seg i uke 35.

Her mente jordmorstudent at lillegutten var lagt seg med hodet ned på sist kontroll i uke 32, men at han da enda kunne finne på flytte på seg :p

Spent på kontroll førstkommende tirsdag (snart uke 35), og hvordan han ligger nå. Kjenner fremdeles føtter og armer som sparker og bokser ut kun på høyre side, og det som kan virke å være rumpestumpen som presser opp mot venstre side av ribbeina, så satser på at han enda ligger med hodet ned :D

Nå var jeg på kontroll på torsdag, og da fikk jeg vite at hode hadde festet seg :D

Seteleie her også. Har følt at ungen har lagt slik hele svangerskapet... Men håper at den tar vett til seg og snur seg i tide. Skal på kontroll i morgen...

Back
Topp