Hodeleie etter setefødsel?

Bkno3553130

Flørter med forumet
Noen som har opplevd setefødsel første gangen og hodeleie gang nr.2 som kan fortelle hvordan det var?

Jeg hadde en ganske heftig setefødsel sist gang, alt gikk jo bra og «etter boken» visstnok, og selv om det var både smertefullt , intenst og mange i rommet så følte jeg på et vis at jeg hang med på det som kroppen gjorde. Nå, denne gangen er det hodeleie og jeg vet ikke hvorfor jeg er bekymret, men det er som om jeg er redd for at det skal bli vondere denne gangen med «ring of fire» Med setefødsel så presser man jo hele kroppen og bena ut først, og hodet til sidt, og det er jo krevende, men jeg er liksom litt redd denne gang når hodet (som jo er det største på babyen) skal komme ut først. Flere som har hatt begge deler og som kan si hva som var mest og minst smertefullt?

Ja. Hadde ganske lik setefødsel som deg med nr 1. Nr 2 (og 3) ble styrtfødsel. Jeg kan uten tvil si at setefødselen var den minst smertefulle, men også den eneste der jeg rakk epidural.

Venninna mi hadde sete først og hode som nr to . Hun synes sete fødselen var mye bedre enn hode fødsel . Rompa er ikke så stor . Sa hun .

Hadde setefødsel med nummer 1, var en tøff fødsel. Men gikk greit, epidural og måtte ha hjelp med tang for å få ut hodet. Nummer 2 var vanlig hodefødsel. Kanskje litt mer smertefull, men hadde ingen bedøvelse og det gikk fort.

Ring of fire varer ikke så veldig lenge og smerten forsvinner så snart hodet popper ut. Litt som å poppe en kvise.

Back
Topp