Hodebunnen min kløøør! :( Råd?

FancyPants

Forumet er livet
Tror jeg har tørr hodebunn. Den klør noe sinnsykt, og jeg klør til jeg får sår..
Også drysser den.. Jeg tror ikke det er flass, men kan jo ikke være sikker.

Noen som har råd, tips, sjampoer som fungerer mot dette? Jeg blir snart gal!

Eneste som funker mot min kløende hodebunn (som blir full av sår når jeg klør og piller), er den røde Bio+! Hodebunnen holder seg kjempebra så lenge jeg bruker den. Et par ganger med annen sjampoo, og hodebunnen er like ille igjen.

define sensitive shampoo og balsam fungerte hos meg. Klødde så jeg holdt på å ble gal.
Har ikke klødd siden jeg begynte med den. Et par år siden nå...[:)]
Men det kan hjelpe å bare bytte til hvilken som helst annen shampoo/balsam enn den du har idag. Da det kan være du har blitt allergisk/reagerer på den du bruker nå.

Takk for svar! :)

Det er IKKE lus. Hodebunnen min virker rett og slett tørr.[;)]

Jeg bruker en fra KMS nå, bruker aldri butikksjampo..
Får kanskje sjekke ut den Bio+-sjampoen? Frisøren min sa at jeg bare skulle bruke sånne spesialsjampoer til hodebunnen var bra, og deretter gå over på vanlig sjampo til den ble ille igjen, men min blir jo ille med en gang.[:'(]

ORIGINAL: fairy

Får kanskje sjekke ut den Bio+-sjampoen? Frisøren min sa at jeg bare skulle bruke sånne spesialsjampoer til hodebunnen var bra, og deretter gå over på vanlig sjampo til den ble ille igjen, men min blir jo ille med en gang.[:'(]

Bruker du flass sjampoen fra kms? for den er råbra!! (kanskje den ikke heter flass sjampo, men den som er beregnet på sensetiv hodebunn) litt sånn sjøblå i designet.

ORIGINAL: *LillMi*

Bruker du flass sjampoen fra kms? for den er råbra!! (kanskje den ikke heter flass sjampo, men den som er beregnet på sensetiv hodebunn) litt sånn sjøblå i designet.

Jepp, det er den.. Den funket i begynnelsen, men ikke nå lenger.[&o]

Matolje... 

Tror jeg har tørr hodebunn. Den klør noe sinnsykt, og jeg klør til jeg får sår..

Jeg hadde masse små sår og kløende hodebunn for noen uker siden. Var hjemme et par dager på rad så jeg vasket håret i vann og dreit i shampoen et par ganger så gikk det seg veldig fint til bare på noen dager. [:)]

ORIGINAL: Persillen

Jeg hadde masse små sår og kløende hodebunn for noen uker siden. Var hjemme et par dager på rad så jeg vasket håret i vann og dreit i shampoen et par ganger så gikk det seg veldig fint til bare på noen dager. [:)]

Huff, begynner å bli trøtt jeg. Tok det med at du dreit i shapoen litt for bokstavelig. Så nå sitter jeg og skratter godt av meg selv [8|][:D]

psoriasis ?

Wella SP har et knallprodukt som heter Shampeeling! Det kommer med garanti faktisk, at du SKAL være kvitt problemet eller bedre innen 45 dager. [:)] Mamma har psoriasis i hodebunnen og sverger til den.

Kjøp fungoral på apoteket :) Funker som juling :D

ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: Persillen

Huff, begynner å bli trøtt jeg. Tok det med at du dreit i shapoen litt for bokstavelig. Så nå sitter jeg og skratter godt av meg selv [8|][:D]

[8D] Ja, det hadde blitt et morsomt prosjekt du. Sove nuh!

i og slit me tørr hodebunn... bruke redken scalp relief.. den e genial.. funka tvert og håret bli masse finere i tillegg[:D] 

ORIGINAL: Speedsjarken

Kjøp fungoral på apoteket :) Funker som juling :D

Det er en shampo mot ekstrem flass designet for å ta livet av en spesiell sopptype. Med mindre man har fått diagnose av en hudlege bør man ikke bruke slikt.

Jeg kan kun bruke A-derma Exomega.. Det er egentlig en babyshampo [&:]

søstra mi sliter med det samme, og hun fekk beskjed med frisøren om og ikkje masere sjampooen inni håret pga da pruduserer hodebunnen enda mer talg eller noe slikt...så da vil det bare klø enda mer...

ORIGINAL: sunshine23

søstra mi sliter med det samme, og hun fekk beskjed med frisøren om og ikkje masere sjampooen inni håret pga da pruduserer hodebunnen enda mer talg eller noe slikt...så da vil det bare klø enda mer...

Motsatt av alt hva jeg har lært. Talg er jo hudfett. Altså jo mer hun produserer jo mer smøres hodebunnen. Derfor hjelper gjerne hodebunnsmassasje i slike tilfeller.

Fet hodebunn derimot skal ikke masseres.

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: sunshine23

Motsatt av alt hva jeg har lært. Talg er jo hudfett. Altså jo mer hun produserer jo mer smøres hodebunnen. Derfor hjelper gjerne hodebunnsmassasje i slike tilfeller.

Fet hodebunn derimot skal ikke masseres.

Jeg føler egentlig at hodebunnen min er fet under dette "laget" med tørt.. Hvis dere skjønner?
For jeg får fett hår ganske kjapt egentlig, spesielt når jeg har litt ettervekst. Han også tendens til tilstoppede porer og kviser i hårfestet i nakken.
Argh.. Jeg er så LEI av den hodebunnen.[&:] Frisøren min er ikke noe god til å gi meg råd heller, syns jeg.. Hun er bare så flink til å klippe, så jeg får meg ikke til å bytte.[8D]
Så derfor

Back
Topp