Hode som ikke fester seg

• Trådstarter Trådstarter Jane123
  • Opprettet Opprettet
J

Jane123

Guest
flere som ikke har festet hodet? Her har ikke lillegutt festet hodet, termin i morgen. Er andregangs og forstår at det er vanlig. Jordmor tok feil sist gang, hun mente hodet hadde festet seg i i uke 36, men hodet var ikke festet når jeg skulle føde. Ikke sikkert det har så mye å si heller. Førstemann kom med navlestrengen rundt hals og satt fast med skulderen. Det resulterte i en ganske heftig start når han kom ut, men det gikk heldigvis bra. Han var også en del større en jordmor antok, spent på hvordan det blir denne gang.

Hverken første eller denne festet seg... Termin på torsdag. Lang og komplisert fødsel med første som ikke ville ned i bekkenet i fødsel og som etter 14t aktiv kom med navlesnoren 2 ganger rundt halsen

Veldig spent jeg også

Høres ganske likt ut som min første, 23 timer aktiv fødsel, langt oppi bekkenet, slet veldig med å få barnet nedover i bekkenet. I tillegg fikk jeg pressrier fra ca 5cm. Svært treg fremgang. Håper det går lettere denne gang=) ønsker deg masse lykke til=)

Min første festet seg aldri, denne festet seg når vannet gikk.

Vil du da si det var forskjell med tanke på å føde festet/ikke festet. Har lest litt diverse rundt det, men det virker som om det ikke egentlig gjør noe at hodet ikke fester seg, men at det kan oppstå komplikasjoner. Eller at de skal ha klart å snu seg en annen retning eventuelt. Regner med at det skal noe til for at det skjer etter uke 36=p

Min første sank aldri ned i bekkenet og dermed festa han seg aldri heller. Det endte med akutt ks til slutt, blant annet fordi han ikke kom ned i bekkenet, men var andre faktorer som førte til ks til slutt. Kunne nok kommet ned om det hadde fortsatt, ikke godt å si.

Ikke festet her på siste kontroll på termindagen (for 8 dager siden :| ). Jordmor sier det er veldig vanlig for flergangsfødende

Termin i morgen. Var på sjekk på st.olavs men de sa ikke noe, jeg glemte å spørre. Mn mini flytter side hele siden. Sparkes i begge sidene så hun er iallefall bevegelig. Da kan vell ikke hode være festet?

Her kjennes også spark overalt, tror man bare kjenner på ene siden hvis det er festet. Også kjenner jeg hele tiden sånne "skruende" bevegelser ned mot bekkenet. Da er det nok helt normalt=)

Jeg kjenner også spark/bevegelser over det hele, men fikk høre igår fra jordmor at hodet nok var festet

Alle mine fire har festet seg. Tredje kom med navlesnora rundt halsen, så har kanskje noe med hvordan hun vridde seg nedover på slutten?
Den var også en meter lang, visstnok ikke vanlig med så lang, jordmor måtte nemlig lage kake til kollegene pga det :P

Nei.. Her har baby heller ikke festet seg. På kontroll på fredag satt hun i sete.. Og snudde seg til tverr leie, hodeleie, tverrleie og sete igjen.. God plass der inni enda hun :p

Det kan hende, så mye rart=p sikkert sånn som ikke skjer så ofte det

Lykke 3: oj, er det lenge til termin? Da har baby veldig god plass, er den estimert til å være liten? Tror hvertfall ikke min har plass til å snu seg, for på kontroll i uke 38 var det med en student. Hun kjente på magen og sa "oj, her var det jammen mye baby"

Det kan hende, så mye rart=p sikkert sånn som ikke skjer så ofte det

Lykke 3: oj, er det lenge til termin? Da har baby veldig god plass, er den estimert til å være liten? Tror hvertfall ikke min har plass til å snu seg, for på kontroll i uke 38 var det med en student. Hun kjente på magen og sa "oj, her var det jammen mye baby"

Nei, skal være helt gjennomsnittlig .. Men jeg har bært tvillinger før, derfor har hun god plass :)

Min festet seg aldri og lå ganske høyt. Hadde full åpning i 2,5 time før hodet var nede i bekkenbunnen. Slitsomt!!!

De trodde det var festet. Men festet seg ikke før vannet gikk her :-) Men lå med hodet godt nedi en stund før da. Andregangsfødende :)

Back
Topp