Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hei, har babyen snudd seg med hode ned med dere? festet seg?atiram87 skrev:
her ligger han fortsatt i seteleie, på akkurat somme måten som han har lagt hele svangerskapet. skal på ul på tirsdag for å sjå om han har snudd seg og om morkaka fortsatt ligger nede ved åpningen.

lillemor turner og snur på seg sikkert 10 ganger hver dag. I det ene øyeblikket så ligger hun med rumpa ned og plutselig velter hele magen på seg og så snur hun seg rundt med rumpa opp. Yndlingsstillinga hennes er imidlertid tverrleie, noe som er ganske så ubehagelig for mora, noe lilletulla ikke bryr seg noe om. Da ligger hun med rumpa ut på den ene sida av magen min og hodet ut på andre sida, så tar hun gjerne noen spenntak så hodet trykkes inn i hoftebeinet mitt...kjempebehagelig! ...men har gitt henne streng beskjed om å snu seg med hodet ned før hun blir for stor til å turne rundt mer, for det er uaktuelt at hun skal komme ut sidelengsMarian87 skrev:
Jeg aner ikke hvordan frøkena ligger.. Kjenner spark og slag over alt, og ikke har jeg lært meg å kjenne forskjell på hode og rumpe heller.. Noen tips..?Lillegull<3 skrev:
Men får du automatisk keisersnitt om ongen ikke snur seg? på en oversikt jeg fikk fra jm, så står det at dersom ongen ikke har snudd seg til ukke 36 så bli det vuderert utvendig snuing... Det høres ikke noe behagelig ut da men..

Jeg aner ikke hvordan frøkena ligger.. Kjenner spark og slag over alt, og ikke har jeg lært meg å kjenne forskjell på hode og rumpe heller.. Noen tips..?Lillegull<3 skrev:
Men får du automatisk keisersnitt om ongen ikke snur seg? på en oversikt jeg fikk fra jm, så står det at dersom ongen ikke har snudd seg til ukke 36 så bli det vuderert utvendig snuing... Det høres ikke noe behagelig ut da men..
Marian87 skrev:
jeg kjenner igjen rumpa fordi den er mer som en spiss bul og så kan man kjenne at den liksom flater seg ut oppover ryggen. Hodet er litt mindre enn rumpa og rundere i formen! ...jeg måtte kjenne og dytte endel på henne før jeg lærte forskjell på de to endene
Jeg trodde de hadde sluttet å snu barnet utvendig pga påkjenning for mor og barn...men nei, man får nok ikke automatisk keisersnitt bare fordi babyen ligger i seteleie. Da vurderer de først størrelsen på ungen i forhold til bredden på bekkenet til moren før de avgjør om man skal føde vanlig eller ikke.