Hode mål

MammantilK

Forelsket i forumet
På helsestasjonen måler de hode omkretsen på babyene. Og min lille har flatet ut på kurven sin. Helsestasjonen var ikke bekymret, men da jeg leste om hva det betyr på nett, så Ble jeg jo skremt. Vi målte i dag (han er 16 uker i morgen) og da var den bare på 39,6. Noen her som har opplevd det samme? Uten at det har vært noe. Prøver å trøste meg med at helsestasjonen hadde vel sagt noe om de mente det var grunn for bekymring. Er bare super bekymret nå
 
Mi målte 40 cm ved 4 mnd, og det er helt på normalen. Om det er noen trøst blir det ofte feil med disse manuelle målebåndsmålingene, og babyer vokser jo også i rykk og napp :)

Her har du kurvene for hva som er normalt: (ignorer de verdiene jeg har lagt inn selvfølgelig).
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201006-000612_Child Growth Tracker.jpg
    Screenshot_20201006-000612_Child Growth Tracker.jpg
    29,1 KB · Visninger: 15
Mi målte 40 cm ved 4 mnd, og det er helt på normalen. Om det er noen trøst blir det ofte feil med disse manuelle målebåndsmålingene, og babyer vokser jo også i rykk og napp :)

Her har du kurvene for hva som er normalt: (ignorer de verdiene jeg har lagt inn selvfølgelig).
Ok, takk gutten min sin var 39,2 på 3 mnds kontrollen. Det ser riktig ut på det kartet du la ut.
 
Mi første hadde motsatt, hodet vokste for fort. hun havnet på et tidspunkt over hele grafen. Da ble hun sendt på sykehuset for ultralyd av hodet. Der sa de at det i 99 prosent av tilfellene var genetikk, og det var det i vårt tilfelle også. :) tror de blir mer bekymret om de ligger bak i utvikling samtidig, men det er ikke før på 6 mnders de henviser pga hodemål. Lillesøster gikk forsåvidt tilbake en cm etter fødsel, så mye rart med disse hodemålene.
 
Mi første hadde motsatt, hodet vokste for fort. hun havnet på et tidspunkt over hele grafen. Da ble hun sendt på sykehuset for ultralyd av hodet. Der sa de at det i 99 prosent av tilfellene var genetikk, og det var det i vårt tilfelle også. :) tror de blir mer bekymret om de ligger bak i utvikling samtidig, men det er ikke før på 6 mnders de henviser pga hodemål. Lillesøster gikk forsåvidt tilbake en cm etter fødsel, så mye rart med disse hodemålene.
Ok, godt å høre at det ikke trenger å være noe farlig. Er så bekymret for min lille.
 
Back
Topp