Hode ligger langt nede..

2725020070603

Glad i forumet
Fått beskjed om at hodet til baby ligger veldig langt nede. Jeg kjenner noe nedpress, spesielt de siste dagene. I dag kjente jeg også bevegelser "der nede" mens jeg kjente liv i magen... er det normalt?? Hehe. Dette er barn nr 2 og jeg husker ikke det samme fra nr 1.

Og dere som har født nr 2 og fått beskjed om at hodet ligger langt nede; gikk fødsel fort??

Fått beskjed om at hodet til baby ligger veldig langt nede. Jeg kjenner noe nedpress, spesielt de siste dagene. I dag kjente jeg også bevegelser "der nede" mens jeg kjente liv i magen... er det normalt?? Hehe. Dette er barn nr 2 og jeg husker ikke det samme fra nr 1.

Og dere som har født nr 2 og fått beskjed om at hodet ligger langt nede; gikk fødsel fort??
Slik jeg har fått inntrykk av det så er det modningen som er avgjørende, og hvor effektive rier du får når fødselen starter. At babyen ligger langt nede i bekkenet tror jeg ikke sier noe om hastighet på fødsel :)

Min ligger også veldig langt nede og hodet er helt festet. Dog er det bare 1 cm åpent og ikke helt modent[emoji849] dette er nr 4 så hadde jo håpet det var litt mere modent da! Men den gang ei. Har 13 dager til termin da så får håpe det skjer noe før det!

Av tidligere erfaring har det ikke så mye å si på selve fødselen.

Min ligger også veldig langt nede og hodet er helt festet. Dog er det bare 1 cm åpent og ikke helt modent[emoji849] dette er nr 4 så hadde jo håpet det var litt mere modent da! Men den gang ei. Har 13 dager til termin da så får håpe det skjer noe før det!

Av tidligere erfaring har det ikke så mye å si på selve fødselen.

De har ikke sjekket modning på meg, så den delen aner jeg ikke.... men er på overtid, så håper det er mer modent og åpent enn 1 cm hvertfall ;)

De har ikke sjekket modning på meg, så den delen aner jeg ikke.... men er på overtid, så håper det er mer modent og åpent enn 1 cm hvertfall ;)

Ja er du på overtid satser vi på det. Og er det nr 2 så går det nok veldig fort og greit når du bare kommer i gang[emoji5] Lykke til!

Fikk beskjed på kontroll at hodet var godt festet. Kjente det godt i bekkenet og hadde smerter i symfysen. Baby kom 8 dager etter denne kontrollen :) fødselen gikk ganske fort siden hode lå så langt nede :)

Back
Topp