Hode ikke festet lengre :P ?

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Jeg var vært på kontroll hos to jordmødre 3 ganger ila 2 uker, og alle gangene har jeg fått beskjed om at hodet er dypt nedi bekkenet og godt festet. Jeg er 2.gangs så ble overrasket over at det var festet i uke 35, men kjente baby lå langt nedenfor ribbeina. For to dager siden var jeg tilbake hos den ene jordmoren igjen, og fikk da beskjed om at hodet definitivt ikke er festet likevel. Jeg kjenner også at baby ligger mye høyere oppe i magen og knuffer mot ribbeina. Kan baby ha 'svevd' oppover? Eller kanskje bare vokst masse den siste uken og egentlig aldri vært festet? Synes det er veldig rart... :P Er i uke 38 i morgen så synes det er kjedelig med anti-fødselstegn, haha :)

Jeg var vært på kontroll hos to jordmødre 3 ganger ila 2 uker, og alle gangene har jeg fått beskjed om at hodet er dypt nedi bekkenet og godt festet. Jeg er 2.gangs så ble overrasket over at det var festet i uke 35, men kjente baby lå langt nedenfor ribbeina. For to dager siden var jeg tilbake hos den ene jordmoren igjen, og fikk da beskjed om at hodet definitivt ikke er festet likevel. Jeg kjenner også at baby ligger mye høyere oppe i magen og knuffer mot ribbeina. Kan baby ha 'svevd' oppover? Eller kanskje bare vokst masse den siste uken og egentlig aldri vært festet? Synes det er veldig rart... :P Er i uke 38 i morgen så synes det er kjedelig med anti-fødselstegn, haha :)

Høres ut som sjansen er ganske stor for at jordmor har tatt feil i forhold til at hodet har vært festet for når de først er festet er det festet :-)

Jeg vil også tro at jordmor kan ha tatt feil i at hodet er festet, men jeg mener også jeg leste noen gang om at barnet kan gå litt opp og med enkelte ganger. Men å andre siden kan det og dreie seg om at det aldri var festet den gangen heller :P

Er bare så rart at ved 3 anledninger sa to forskjellige jordmødre at hodet var godt festet...

Er bare så rart at ved 3 anledninger sa to forskjellige jordmødre at hodet var godt festet...

Har hørt om andre der babyen har vært festet og så plutselig ombestemte den seg, så tror det er godt mulig, spesielt hvis man har barn fra før :)

En venninne som fødte for en uke siden opplevde samme. Der var hodet festet, men så på neste kontroll hadde babyen lagt seg lengre opp igjen. La seg godt ned i bekkenet igjen noen dager senere. Hun var også 2. gangsfødende :)

Å for de som har født fra før er det og vanlig at hodet ikke fester seg sa jordmor til meg på kontroll å på tirsdag som var :)

En venninne som fødte for en uke siden opplevde samme. Der var hodet festet, men så på neste kontroll hadde babyen lagt seg lengre opp igjen. La seg godt ned i bekkenet igjen noen dager senere. Hun var også 2. gangsfødende :)
Jeg tror det er det som har skjedd her. Fødte hun nærme termin? Jeg er veldig utålmodig :D

Hodet ikke festet her heller.. Selv om jordmor mente det nesten var festet for to uker siden. Tredje gangs, så har vist god plass inni der.. Babyen både snur side og er langt ned og høyt oppe i bekkenet

Her er heller ikke hodet festet og hun har gått fra å ligge dypt ned i bekkenet til høyt. Tror hun "gravde" seg ned igjen i går - kjentes slik hvertfall :P

Her er heller ikke hodet festet og hun har gått fra å ligge dypt ned i bekkenet til høyt. Tror hun "gravde" seg ned igjen i går - kjentes slik hvertfall :P
Samme som her da, unntatt at min fortsatt svever høyt :P

Det er fullt mulig at babyen flytter seg. De sitter jo ikke fysisk fast :)

Jeg tror det er det som har skjedd her. Fødte hun nærme termin? Jeg er veldig utålmodig :D
Venninna her;) Fødselen startet av seg selv 7 dager over, kom på natta, så ble 8 dager over:) mye murringer og dårlig mage siden uke 37, men var forberedt på å gå over denne gangen også(ble satt i gang 8 dager over på første). Var 2 forskjellige jordmødre samme uke som sa at hodet var festet, men uka etter var det plutselig ikke det og høyt oppe:) rare greier:)

Back
Topp