hode festet

tracey88

Flørter med forumet
hva oss jormord i dag, og ho sa at symfmål går mer ned enn opp nå, og guttungen har festet seg i bekknet og at jeg er moden og, og så sa ho at jeg får ikke lov og ha sex. fødslen kan skje når som helst, og dem kom ikke til og stoppe det nå siden er på vei i uke 35. noen andre?

Joda, fornuftig jordmor.. ;)
Jeg er 35+2, moden, kort livmorhals og vært innlagt pga prematurerier - og har fått beskjed fra fødselslegen om å kjøre på ;)
Barna klarer seg fint om de blir født nå, de fleste trenger bare litt spisetrening og får noen få liggedøgn ekstra.

jøss, du får faktisk heilt omvent beskjed enn meg, merker jo nå visst æ rydder så får æ menslingnede smerter, men må si jeg blir litt forvirra ja, har en limohals på 2.5 så min er temlig kort.

jøss, du får faktisk heilt omvent beskjed enn meg, merker jo nå visst æ rydder så får æ menslingnede smerter, men må si jeg blir litt forvirra ja, har en limohals på 2.5 så min er temlig kort.

Her er den 2,1
Som fødselslegen sa i dag, at jo mer moden man er jo kortere tid går jo fødselen.

ja er ikke så langt du, hehe. så får bare se om guttungen kommer nå snart eller om æ havner på overtid, men det tvilte jordmora sterkt på at ville skje, ville nok føde prematurt

En bekjent av meg fødte i uke 36, og det ble en uke på sykehus med sonde, soling pga gulsot, c-pap, og videre sondeforing hjemme med besøk av sykepleier x antall ganger i uka. Oftest blir det ikke så dramatisk heldigvis, men baby har det aller best inne i magen til etter 37 fullgåtte, om man er så heldig at man kan velge å påvirke fødsel eller ei. Selv om det er svært svært fristende å bare bli ferdig i uke 36, det begynner jo å bli rimelig tungt :D

Hvorfor måles livmorhalsene i utgangspunktet forresten? Er på mitt andre svangerskap og har aldri fått målt noe som helst der nede/inne, annet enn åpning når jeg skulle føde.

ja, er best dem er der så lenge dem kan, men er ikke så mye man kan gjøre visst dem bestemmer seg for at dem skal ut;) men merker med all vondhet og inn og ut av føden så er jeg glad han kommer før.

jeg målte fordi jeg har hatt mye kynnere og mye som tyder på at kroppen gjør seg klar, dem vil ikke måle visst det ikke er nøvendig.

En bekjent av meg fødte i uke 36, og det ble en uke på sykehus med sonde, soling pga gulsot, c-pap, og videre sondeforing hjemme med besøk av sykepleier x antall ganger i uka. Oftest blir det ikke så dramatisk heldigvis, men baby har det aller best inne i magen til etter 37 fullgåtte, om man er så heldig at man kan velge å påvirke fødsel eller ei. Selv om det er svært svært fristende å bare bli ferdig i uke 36, det begynner jo å bli rimelig tungt :D

Begge niesene mine er premature, født i uke 35 og uke 36. De lå begge 10 dager på sykehuset for spisetrening, trengte ikke sonde, lys eller cpap/pustehjelp.

Noen barn blir tidligere ferdig, andre bruker lengre tid enn vanlig også.

Hvorfor måles livmorhalsene i utgangspunktet forresten? Er på mitt andre svangerskap og har aldri fått målt noe som helst der nede/inne, annet enn åpning når jeg skulle føde.

Her måles det pga sterke kynnere og premature rier.
Det er mitt fjerde svangerskap, men mitt andre hvor jeg er til jevnlige målinger av livmorhals og mormunn.

Det er altså ikke vanlig prosedyre, og ikke noe man bør tenke over at burde vært gjort :)

Jeg ble heller ikke målt sist. Men ble målt denne gangen i uke 33 pga mange timer med regelmessige kynnere, for å få oversikt om de påvirket livmorhalsen så tidlig eller ikke:)

Begge niesene mine er premature, født i uke 35 og uke 36. De lå begge 10 dager på sykehuset for spisetrening, trengte ikke sonde, lys eller cpap/pustehjelp.

Noen barn blir tidligere ferdig, andre bruker lengre tid enn vanlig også.

Ja, som jeg skrev, oftest blir det ikke så dramatisk heldigvis :) Men det er neppe en ønskedrøm å føde prematurt uansett om man kun tenker på barnet :)

Her er min livmorhals 1,7 cm og med nebbing (modner innenfra), men han bølla i magen min har ikke festet seg, han ligger i tverrleie :wideyed:

Her er min livmorhals 1,7 cm og med nebbing (modner innenfra), men han bølla i magen min har ikke festet seg, han ligger i tverrleie :wideyed:

Hvis han snur seg til hodeleie, vil fødselen skje rimelig kjapt da eller? *nysgjerrig* tenker med press mot en allerede kort livmorhals...? :)

Hvis han snur seg til hodeleie, vil fødselen skje rimelig kjapt da eller? *nysgjerrig* tenker med press mot en allerede kort livmorhals...? :)
Har ikke tenkt på det egentlig :eek: men det er mange som går på overtid med både nebbing og forkortet livmorhals :cool:

Back
Topp