Hode festet seg.

Mammatilma

Elsker forumet
Februarhjertene2017
Hvordan vet man om hodet har festet seg? Bar hos jordmor forrige mandag (28+2) og da lå hun i hodeleie. Har siste 2 dagene hatt følelse av at hun ligger klar til og komme ut og at det ligger et press nedover.. er ikke det litt tidlig i så fall? Er 29+4 i dag

I mine to andre svangerskap har ihvertfall hodet festet seg når jeg har vært på kontroll uke 36+0, men de var ikke festet på kontrollen før det (uke 33+0). Men babyen kan legge seg med hodet ned ganske tidlig og bli liggende slik uten at hodet blir festet.

I mine to andre svangerskap har ihvertfall hodet festet seg når jeg har vært på kontroll uke 36+0, men de var ikke festet på kontrollen før det (uke 33+0). Men babyen kan legge seg med hodet ned ganske tidlig og bli liggende slik uten at hodet blir festet.

OK kjekt og vite :) men kjenner man at hodet har festet seg? Er ubehagelig og kjennest som sagt ut som hun har begynt å presse seg nedover nå

Det er nok ikke så lett å kjenne på seg selv om hodet er festet. Og babyen kan ligge godt nedi bekkenet uten at det har festet seg. I utgangspunktet er det nok litt vel tidlig at det allerede er festet, men det er selvfølgelig ingen fasit på det, så alt er mulig :)

Det er nok ikke så lett å kjenne på seg selv om hodet er festet. Og babyen kan ligge godt nedi bekkenet uten at det har festet seg. I utgangspunktet er det nok litt vel tidlig at det allerede er festet, men det er selvfølgelig ingen fasit på det, så alt er mulig :)

OK takk for svar :) så da ligger hun nok mest sannsynlig godt nedi bekkenet da. Synst det var veldig tidlig at hode allerede hadde festet seg så tidlig. Ble bare litt bekymret siden jeg ikke vil hun skal komme helt ennå :wtf:

Da var på kontroll uke 26 da ligget babyen med hodet nede, men ikke festet . Uke 28 ligget hun som vanlig i tverrleie . Nå i uke 32 kjenner jeg press og dytt mot ribbeina og press nede i flere dager men likevel kan kjenne henne andre steder og .

Min har hatt hodeleie på kontroll i både uke 24 og 28, men tviler på at hodet har festet seg. Med nr 1 hadde hodet festet seg i uke 35.

OK, så er fortsatt tidlig da :) skal på ul det 7 desember, så da vil de nok klare og se hvordan hun ligger :)

Den yngste datteren min festet ikke hodet seg før vannet gikk, ikke eldste heller, men de lå med hodet nedover begge to (selv om eldste ble forsøkt satt igang, men riene ikke ville starte, så ble ks)

32 uker og hodet er ikke festet. Men er annengangs så det skjer senere

Tror ikke det er så lett å vite selv at hodet er festet. Jeg husker fra forrige svangerskap at jordmor fortalte det til meg, merket ingenting selv

Back
Topp