Hobbytråd

isbjørn

Elsker forumet
Lurer bare på om mange her har en hobby hvor de lager ting til babyen; strikker, syr, hekler ol. Har selv symaskin, men den er vel aldri i bruk. Kanskje jeg kan få litt inspirasjon her til å sy litt..... Så damer, er dere i gang med noe allerede? Evt. hva?

Lurer bare på om mange her har en hobby hvor de lager ting til babyen; strikker, syr, hekler ol. Har selv symaskin, men den er vel aldri i bruk. Kanskje jeg kan få litt inspirasjon her til å sy litt..... Så damer, er dere i gang med noe allerede? Evt. hva?
Jeg har strikket litt, men er helt i nybegynner fasen så er ikke rare greiene :p
Har også skaffet meg symaskin tidligere som jeg til nå kun har brukt til å sy igjen hull i sømmer :p
Har kjempe lyst til å prøve meg på babynest når jeg kommer lenger på vei! :D

Jeg har og sett på babynest. Hadde aldri hørt om det før jeg kom inn her på babyverden. Virker som om det er veldig populært. Lurer på om den blir mye brukt.....

Jeg har og sett på babynest. Hadde aldri hørt om det før jeg kom inn her på babyverden. Virker som om det er veldig populært. Lurer på om den blir mye brukt.....
Trur det kommer til å bli det, spesielt i begynnelsen når de sover så mye :)

Strikker ja :) skal strikke babyteppe, må vel begynne snart skal jeg bli ferdig! Resten av strikking og hekling tror jeg tanter, foreldre og mormorer skal få gleden av å ta seg av! Vi får nok allikevel :-P men blir sikkert litt andre småting vil jeg tro fra min side :)

Strikker ja :) skal strikke babyteppe, må vel begynne snart skal jeg bli ferdig! Resten av strikking og hekling tror jeg tanter, foreldre og mormorer skal få gleden av å ta seg av! Vi får nok allikevel :p men blir sikkert litt andre småting vil jeg tro fra min side :)
Hvet du kjønn? Blir det et nøytralt teppe eller?

Det blir nøytralt teppe ja :) usikker på hvilken farge, vil ikke ha gult hvertfall! Vil ikke vite kjønn. For meg blir det bare feil :)

Med første ville ikke jeg heller vite kjønnet. Veldig kjekt å ikke vite det også. Er fint med nøytralt.

Jeg holder på å hekle et teppe i nøytrale farger. I tillegg er begge bestemødrene i full sving med strikkepinnene og symaskinen. Det samme er den kommende oldemor og bestevennina til mamma. Jeg tror ikke det blir nødvendig at jeg strikker noe selv ;)

Jeg hekla vognteppe til storebror. Begynte på et til, så tenkte jeg skulle gjøre det ferdig nå da. Fargene jeg valgte passer begge kjønn :)

Har ikke tid til håndarbeid, men har et prosjekt sammen med svigermor fremover nå... Vi skal lage vognpose (type som risarosa)! Hun skal strikke og jeg syr :D Gleder meg allerede!

Kjæresten og jeg skal lage vognpose av egne saueskinn. Det blir stas :-D

Jeg også har lyst til å sy babynest når den tid kommer. Men jeg er mer ivrig på hekling enn på sying egentlig. Hekler som regel luer eller babysokker. Tar ikke så lang tid ;)
Jeg følger litt med på pinterest, og der er det så fantastisk mange gode ideer. Blant annet heklede uroer for å ha over senga, eller heklet vognleker. Dét kunne jeg tenkt meg å få til :)

Jeg hekler babyklær og tepper for tiden, venter første tantebabyen i september så hær er produseres det for fult for å bli ferdig med jakke, bukse, lue, tøfler og bestemorteppe :) etter det må jeg vel starte med noe til mitt lille knøtt, men jeg vil gjerne vite kjønnet før jeg starter med de største tingene :)

Tips til nybegynnere i hekling er å kjøpe boka som sys fredens har skrevet - hekle til babyen ! Den er i størrelse fra 0-12mnd og veldig enkle oppskrifter og godt forklart! :)

Back
Topp