Hobbytråd

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Vet ikke om vi hadde en slik tråd fra før, men hadde vel kanskje vært kjekt å se hva vi lager til våre små eller andre. Litt råd og tips å dele, samt inspirasjon.

Jeg er akkurat ferdig med en jakke til frøkna. Ble ganske fornøyd selv :)
1364933854885.jpg

Lager litt forskjellig eg :) ikke så mye til mine egne for tiden - men mye for salg. Har stoooore planer om å sy en de da etter hvert :D Og har bestemor og tanter som tar seg av strikkingen, det er ikke eg så god på (har ikke tolmodighet heter det vel også).

www.facebook.com/fortryllendehobby

Kjempefin jakke! :)

Jeg er ferdig med en bukse og holder på med tilhørende jakke til den lille, men har ikke noe bilde enda.

Himmel for en fin jakke! Mitt strikk er på pause inntil jeg er ferdig med eksamener, men lover å ta del i denne tråden da :-)

Jeg er imponert over hvor flinke mange av dere er til å strikke, sy, hekle og hva det måtte være!! :) Jeg prøver meg på babyteppe (nøstebarn), forholdsvis enkelt: strikke rett fram : HAHA, det er mer enn nok for meg

Skal bare strikke ferdig halsen og montere på armene så skal eg legge ut bilde :)

Holder på med en genser til meg, og skal til p bestemme meg for garn i dag til en dress som skal samstrikkes på hobby forumet;)

Kjempefin jakke! Utrolig søt :) Jeg holder på med et teppe til en av guttene. Begge to skal få bølgeteppe i Kanui også, men jeg har ikke fått bestilt garn enda. Holder på med ølvotter som min far skal få til å ha på hytten også :)

Er så heldig at jeg har en mamma som strikker hentesett til begge to, og en svigerinne som skal strikke heldress til begge. :) Blir vel til at jeg strikker noen votter og litt småting til de også.

Takk for fine kommentarer på jakken :) veldig fornøyd med den. Det er en heklet jakke. Strikke får jeg ikke til :(
Er det andre heklere her inne som har noen oppskrifter på babyplagg som de ønsker å dele?

Har akkurat strikka ferdig en prikkejakke fra "babystrikk på pinne 3" - veldig fint hefte som anbefales!

Neste er en body fra "myk start" - spent på om jeg får til å lage omslagsbody ;-)

Har akkurat strikka ferdig en prikkejakke fra "babystrikk på pinne 3" - veldig fint hefte som anbefales!

Neste er en body fra "myk start" - spent på om jeg får til å lage omslagsbody ;-)
Den omslagsbodyen har jeg tenkt på å!! Den i ribbe ikke sant? Når skal du strikke den?

Den omslagsbodyen har jeg tenkt på å!! Den i ribbe ikke sant? Når skal du strikke den?

Ja, tror den heter fuglemammas omslagsbody eller noe sånt. Smelta helt av den babyen på bildet...
Er godt i gang allerede. Strikker den i mini alpakka fra sandnes. Er litt spent på str, siden man egentlig skal bruke et anna garn. MEN jeg er så glad i alpakka, så det ble det. Har strikka ryggen og holder på med forstykkene nå.

Så morro- har tenkt alpaca selv;)

Så flinke dere er! Og for ei nydelig jakke! =)

Så morro- har tenkt alpaca selv;)

Da må du beregne ganske godt med garn, jeg trodde 2nst skulle holde, men gikk tom midt på første arm, så du trenger nok 3nst. Tror det må være ganske mange flere meter pr gram på nøstebarngarnet...

Da må du beregne ganske godt med garn, jeg trodde 2nst skulle holde, men gikk tom midt på første arm, så du trenger nok 3nst. Tror det må være ganske mange flere meter pr gram på nøstebarngarnet...
Takk for det- alltid irriterende å ikke ha nok garn og risikere å få feil innfarging

Den var fin=)
Har holdt på med et teppe i to mnd nå (Og nei, det er ikke veldig stort!hehe)

Takk for det- alltid irriterende å ikke ha nok garn og risikere å få feil innfarging
Ja, særlig blått og grønt bruker å ha stort fargeforskjell på innfargingene. Fikk heldigvis tak i ekstra nøste før butikken gikk tom for innfarginga ;-)

Har lagt ein pause i genser strikkinga, mangler kun halsen og monteringa.
Begynnte på marius vogn teppe til lillegull og slik ser det ut til nå:)uploadfromtaptalk1365756126153.jpg

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp