Hobbyprosjekter til påske

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det noen som har tips til hobbyprosjekter som passer med barn mellom 3 og 6 nå før påske?

Jeg har lyst å gjøre noe sammen med frøkna på 3, så her vil jeg se om det kommer noen gode forslag :happy:

Masse å gjøre :) Kan for eksempel:
  • Så karse i gulmalt eggekartong eller tomme eggeskall,
  • lage påskekyllinger av gule skumkuler med rød filt til nebb og fjær på stjerten,
  • pynte påskeegg i papp eller papir med paljetter, glitter og bånd,
  • koke egg pakket inn i kreppapir eller naturfarger. (voksen tar ansvar for kokingen, barnet velger materiale/farge og pakker inn)
  • male påskeegg (se an motorikken til barnet når du velger mellom vanlige knuselige hønseegg eller uknuselige alternativ fra hobbybutikken)

Gode forslag så langt :) Ifjor lagde vi påskeharer av tomme dorullar! Malte dei, limte på auger, øyrer og slikt :D

Ikke akkurat bare et påskeprosjekt, men da jeg og broren min var små pleide mamma og vi å plante en Gloxinia. Det er en knoll som får plante med blomster i ulike variasjoner. Det var veldig artig husker jeg.

Ellers har du mer statiske prosjekter som å legge sånne egg i vann det det klekkes en skapning ut av egget mer og mer. Bokhandler og en del lekebutikker mm har det. Eller dyrke en krystall. Spennende å se hver dag hva som skjer. :-)

Vi skal male påskeegg etterhvert.
Karse var en god ide :)

Lage påskekylling av engangstallerken, med nebb, øyne bruk barnas hender til å lage enten hanekam eller eller vinger

Lage en gul dusk for så å lime øyne og nebb på

Back
Topp