hobby

litlå

Gift med forumet
hvilke hobbyer har dere? jeg har ennå ikke funnet min drømmehobby.. kanskje noen av dere der ute gjør noe spennende???

selv har jeg prøvd meg på glassmaling, såpelaging, kort og scrapping.. men finner liksom ikke helt roen.. og får det ikke helt til...

forslag?? [:D][:D]

Hva med å lese bøker??? Ingen ting er bedre på høsten enn en god bok med en kopp kakao og ett ullpledd på sofaen....

Eller bake kake?? Du får prøve sjokoladekaka jeg har lagt ut oppskrift på [:D]

ORIGINAL: scorpio

Hva med å lese bøker??? Ingen ting er bedre på høsten enn en god bok med en kopp kakao og ett ullpledd på sofaen....

Kunne ikke signert noe mer ærlig enn denne[:)]

Finner ikke roen selv jeg, så driver med scrapping, kort, broderer, lager smykker og leser bøker.....[:D] Synes det er greit med variasjon!

Jag er en 'periodare', jag målar korgar og ting, broderar, syr, läser i olika perioder... har tenkt meg en keramik kurs i høst..

Jeg og gjør ALT (og da mener jeg alt): all sånn "småsløyd" lage julepynt i alle mulige teknikker, såper og lys,  scrapping, decoupage (det er skikkelig gøy forresten, kanskje du vil prøve det), brodering, strikking, syr bunad....på laaaangtidsperspektiv, leser bøker, bake, trene (fitness for det meste)...noen jaktturer blir det på høsten og gruer meg til en vinter hvor jeg ikke kommer til å få gå noe særlig på ski[;)]

I dag skal jeg på panduro for alle damene i slekta skal få hjemmefletta korger med julegodt i år, og tenkte jeg skulle satse på hjemmelagde kort....må begynne tidlig, for bekkenløsningen stopper meg fra å sitte lenge av gangen.

Sa jeg at jeg studerer MER enn 100% og jobber 60%? Nathaniel bør ha et godt sovehjerte for i permisjonen skal mamma SOVE!!!!

ORIGINAL: FrøkenFlode

Jeg og gjør ALT (og da mener jeg alt): all sånn "småsløyd" lage julepynt i alle mulige teknikker, såper og lys,  scrapping, decoupage (det er skikkelig gøy forresten, kanskje du vil prøve det), brodering, strikking, syr bunad....på laaaangtidsperspektiv, leser bøker, bake, trene (fitness for det meste)...noen jaktturer blir det på høsten og gruer meg til en vinter hvor jeg ikke kommer til å få gå noe særlig på ski[;)]

I dag skal jeg på panduro for alle damene i slekta skal få hjemmefletta korger med julegodt i år, og tenkte jeg skulle satse på hjemmelagde kort....må begynne tidlig, for bekkenløsningen stopper meg fra å sitte lenge av gangen.

Sa jeg at jeg studerer MER enn 100% og jobber 60%? Nathaniel bør ha et godt sovehjerte for i permisjonen skal mamma SOVE!!!!

Hvordan får du tid til alt?
Jobber fra 07-16 man -fre, lager middag ca 3 dager i uken(vi bytter på) Samt gjør rent i leiligheten, resten av tiden ligger jeg på sofaen....Utslitt...[;)]

Æres den som æres bør!!!!!Supert at du har energi...by the way....hva er Decoupage og scrapping?

Jeg syns det er veldig rolig og avslappende med broderi,eller strikke.
Akkurat nå strikker jeg genser og bukse til babyen vi venter.Det er kjempe artig.Blir veldig rolig og avslappet når jeg sitter med håndarbeid[:D]

ORIGINAL: scorpio

Ha ha signerer den, ivertfall minn favoritthobby nå om høsten.

Jeg bruker all min ledige tid på hesten og hunden.. tenk når jeg skal ut i permisjon føre ungen kommer.. da kommer jeg til å bli gal.., tåler ikke å være rolig en ettermiddag hjemme..hehe

ORIGINAL: gunnemor

Jobber fra 07-16 man -fre, lager middag ca 3 dager i uken(vi bytter på) Samt gjør rent i leiligheten, resten av tiden ligger jeg på sofaen....Utslitt...[;)]

Æres den som æres bør!!!!!Supert at du har energi...by the way....hva er Decoupage og scrapping?

Jeg har et hektisk liv[;)]

Decoupage er å lime/lakke papirdekor (jeg bruker servietter) på ting av glass/tre/keramikk/stoff for å dekorere:-) lager for eksempel glasskuler til juletreet med nissemotiver klipt ut av servietter...

Scrapping, eller scrapbooking er egentlig å lage "personlige albumsider" hvor man kombinerer bilder og designpapirer/papirfigurer og annen dekor. Man kan også lage bilder og kort på denne måten.

Inne på generell ligger et hobbyforum med masse kreative sjeler som deler erfaringer og ideer, ta deg en tur og kikk[;)]

takk for masse tips... [:D] alt snakk om hest og dyr får meg til å savne hesten min mere,.. men du skal liksom ha tid til det også... [:'(]

decoupage (?) hihi hørtes gøy ut, tror jeg må besøke hobbybutikken nedi gata og gjøre innkjøp...

leste forresten om en jordmor som strikker små babyragger til nyfødte som de får når de er født, denne jordmora mente at det var veldig viktig for barna å ha noe på beina, ettersom føttene er der de somregel fryser fortest... sant nok, så derfor skal jeg prøve meg på noen tinivini raggsokker til mini som jeg tar med til føden... [:D][:D] mulig et lite tips til dere andre kreative???

jeg har begynt å brodere julekalender[8D] pappen spurte om han kunne få pakker på den i år, siden småen ikke kommer før i jan. da måtte jeg le[:D]
fant ut at det var ganske kjekt å brodere, helt til jeg gjør noe feil. blir litt banning da[:@] men så går det bra etterpå.

Hva med å strikke til babyen? Jeg har strikket 11 sett i alle størrelser opp til 4 år....

...

...

ORIGINAL: gunnemor

Jeg har et hektisk liv[;)]

Decoupage er å lime/lakke papirdekor (jeg bruker servietter) på ting av glass/tre/keramikk/stoff for å dekorere:-) lager for eksempel glasskuler til juletreet med nissemotiver klipt ut av servietter...

Scrapping, eller scrapbooking er egentlig å lage "personlige albumsider" hvor man kombinerer bilder og designpapirer/papirfigurer og annen dekor. Man kan også lage bilder og kort på denne måten.

Inne på generell ligger et hobbyforum med masse kreative sjeler som deler erfaringer og ideer, ta deg en tur og kikk[;)]

Tusen takk, det skal jeg da helt klart!!!![:)]

jeg vil også ha oppskrift på sokker... [:)]

eg liker veldig godt å brodere...holder på med eit fødselsbilde til ei veninne skal lage eit itl lisjen vi har på vei og..men tar det litt seinare.

Back
Topp