Hobby

mamlala

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Augustbarna2024
Hvilke hobbyer har dere?

Ønsker å få meg noen nye hobbyer, så tenkte å finne inspirasjon :)
 
Tiden strekker ikke helt til om dagen med full jobb, etterutdanning og 2 barn. MEN elsker å lage mat, strikke, lage fotoalbum og organisere huset. Liker å ha det ryddig rundt meg, så bruker mye tid på å finne gode løsninger på å organisere rotet mitt :hilarious:
 
Jeg tegner og maler en del + gaming.

Ellers er jeg glad i å lage ting og lære teknikker, er ute etter en mer "fysisk" hobby (kan ikke strikke mer pga kronisk senebetennelse, men det er mye annet som går). Var eksempelvis på to kurs i høst og lært å flette kurv av pil. Har lyst til å lære å spinne garn, veve, kniple eller sånn type ting - moren min kan alt det så jeg kan evt låne utstyr. Jeg er veldig tålmodig og pirkete!
 
Jeg syr. :) Men orker det ikke akkurat nå som jeg sliter med korsryggen. Men håper jeg kan få til noe om en stund, hyggelig å lage noen hjemmelagde plagg til bebis.
Det har jeg lyst å ta opp igjen. Lå faktisk og så på turorials en natt jeg ikke fikk sove. Hva tenker du å lage til babyen?

Her har jeg tilgang på masse stoff som er 100% bomull men uten strekk, så prøver å finne noe som kan lages av det.
 
Strikke, male, tegne, perling, baking, fjelltur, lese bøker og gaming.
Og Lego :laughing002
Har veldig lyst til å begynne med sying. Fikk symaskin fra mannen til jul i fjor, men foreløpig bare lagt opp gardiner og brukt den ifm strikking.
Flere av disse hobbyene blir nok (forhåpentligvis) lagt på hyllen august neste år :Heartred
 
Jeg syr, strikker, spiller brettspill, leser, går mye tur, danser, går på kviss, men har alltid lyst til å begynne med noe nytt når et nytt år setter i gang! Kunne tenkt jeg å gjøre noe praktisk av typen snekring? Eller tegning?
 
Det har jeg lyst å ta opp igjen. Lå faktisk og så på turorials en natt jeg ikke fikk sove. Hva tenker du å lage til babyen?

Her har jeg tilgang på masse stoff som er 100% bomull men uten strekk, så prøver å finne noe som kan lages av det.
Lurer også på hva jeg skal sy av alle de faste stoffene jeg har liggende! Tenker det kanskje må bli mer i sjangeren utstyr enn klær? Kanskje begynne med et babynest?

Tenker også jeg skal bruke litt energi på å sy meg selv noen fine gravidkjoler!
 
Lurer også på hva jeg skal sy av alle de faste stoffene jeg har liggende! Tenker det kanskje må bli mer i sjangeren utstyr enn klær? Kanskje begynne med et babynest?

Tenker også jeg skal bruke litt energi på å sy meg selv noen fine gravidkjoler!
Wow, så mye du får til! Håper du deler bilder om du syr noe :) Her hvor jeg bor er det vanlig med klær i faste stoffer så tenkte å prøve meg på det etter hvert.
 
Det har jeg lyst å ta opp igjen. Lå faktisk og så på turorials en natt jeg ikke fikk sove. Hva tenker du å lage til babyen?

Her har jeg tilgang på masse stoff som er 100% bomull men uten strekk, så prøver å finne noe som kan lages av det.
Babyteppe kan du gjerne bruke 100 % bomull til. Ville föret det med vatt som tåler å vaskes på høy temperatur.

Akkurat plagg har jeg ikke tenkt på enda, babyen vokser så fort i starten, så får se om jeg finner ut av noe som kan brukes en litt lengre stund. En liten jakke kanskje.
 
Babyteppe kan du gjerne bruke 100 % bomull til. Ville föret det med vatt som tåler å vaskes på høy temperatur.

Akkurat plagg har jeg ikke tenkt på enda, babyen vokser så fort i starten, så får se om jeg finner ut av noe som kan brukes en litt lengre stund. En liten jakke kanskje.
Det var et godt forslag, takk!

Det er helt sant, klær er kanskje mer aktuelt etter hvert når de kan bruke det litt lenger.
 
Lurer også på hva jeg skal sy av alle de faste stoffene jeg har liggende! Tenker det kanskje må bli mer i sjangeren utstyr enn klær? Kanskje begynne med et babynest?

Tenker også jeg skal bruke litt energi på å sy meg selv noen fine gravidkjoler!
Er det mye styr å sy babynest? Sammenlignet med å bare kjøpe et, er det noe å spare tror du?

Har sånn helt grunnleggende sykunnskaper, får til det meste med ok oppskrift. :p
 
Er det mye styr å sy babynest? Sammenlignet med å bare kjøpe et, er det noe å spare tror du?

Har sånn helt grunnleggende sykunnskaper, får til det meste med ok oppskrift. :p
Aner ikke! Jeg har tittet litt på oppskrifter, og tenker det ikke ser så vanskelig ut. Men ofte sparer man jo ikke SÅ mye penger på å sy ting selv, for min del er det mer at jeg uansett liker å sy, har masse stoff liggende, og det er jo hyggelig med noen redebyggende aktiviteter?
 
Aner ikke! Jeg har tittet litt på oppskrifter, og tenker det ikke ser så vanskelig ut. Men ofte sparer man jo ikke SÅ mye penger på å sy ting selv, for min del er det mer at jeg uansett liker å sy, har masse stoff liggende, og det er jo hyggelig med noen redebyggende aktiviteter?
Veldig koselig å sy babynest, kanskje jeg skal vurdere det selv. Tenkte også å sy smekker og se hvilke stoffrester som kan bli gulpekluter.
 
Aner ikke! Jeg har tittet litt på oppskrifter, og tenker det ikke ser så vanskelig ut. Men ofte sparer man jo ikke SÅ mye penger på å sy ting selv, for min del er det mer at jeg uansett liker å sy, har masse stoff liggende, og det er jo hyggelig med noen redebyggende aktiviteter?
Mm. Ja, det var det jeg tenkte sist jeg tenkte på det. Vi får se da! Jeg syns jobben med å måle og kutte er skikkelig kjedelig, men syingen er gøy!
 
Her strikker jeg og hekler
Har kjøpt masse stoff på tilbud etter jeg fikk symaskin av samboeren for noen år siden , så skal prøve å bli kjent med symaskina neste år :)
 
Back
Topp