Hobby

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Okey dere- jeg trenger litt hjelp!
Jeg er nå 100% hjemme i svangerskapspenger, og jeg har ingen hobby å drive med.
Jeg trener annenhver dag, går tur med bikkja annenhver dag. Så har jeg begynt å bake, alt er i stand til baby kommer, huset og hagen er på stell, jeg har begynt med fargelegging... og nå begynner dagene å bli laaaaaange [emoji27][emoji33] noen med tips til hva jeg kan gjøre mens alle andre er på jobb? Noen gode tips til hobby? Er ikke verdens beste til å se TV eller Netflix, blir så rastløs i kroppen! Strikking og hekling også... [emoji23]

Jeg syns du er heldig da, det er luksus å være hjemme med kribling i kroppen og alt unnagjort. Jeg har 80% sv. penger, og får gjort altfor lite om dagene, pga plagene i kroppen. Hadde som mål idag å ta oppvasken, sette på en maskin klesvask, og vaska barnevogna... Har enda ikke kommet i mål, og håper jeg får gjort resten i ettermiddag.

Så som tips til hva du kan gjøre, hva med å hjelpe noen andre? Har du noen eldre i familien eller nabolaget som kunne trengt en håndsrekning nå på våren, eller kjenner du kanskje noen andre gravide som ikke har alt på stell enda?

Så heldig du er.
Jeg er også hjemme - men er ingeting på stell :p

Bekken plagene er store, i tillegg til at jeg bruker en del tid på studier og eksamen.

Jeg tenkte å forslå strikking og hekling, men det virket uaktuelt.
Lesebok?
Sy noe til babyen?

Eller som hun over skriver, hjelpe noen andre ;)

Jeg er 90% sykemeldt og bruker nesten all hjemmetid på å sove [emoji85] men til vanlig liker jeg å lese og skrive (pluss å være hakket med aktiv enn jeg er om dagen :p). Har du noen byggeprosjekter du kunne prøvd deg på? Hva med maling? Kveldskurs eller språkstudier hjemme? Så bra du får gjort så mye! :)

Jeg er 50% sykemeldt, mesteparten av hjemmetiden blir brukt til å slappe av, har gravidtrening en gang i uken på dag jeg er sykemeldt og prøver å få fysiotimene til dager jeg er sykemeldt.

Til vanlig liker jeg å lese, lage kort (scrapbooking), litt strikking, litt baking

Om du er i form og kroppen tillater det kan du jo gå tur oftere, ellers er kanskje det å finne på noe som gir/viser resultater fort, siden du sier du er rastløs -greit å se at det skjer noe. Du sier du har startet å bake, hva med å lage noe middag som du kan ha i fryseren og bare trenger å varme opp til senere?
Vet om ei som vasket ned hele huset (tak, vegger, skuffer og skap) mens hun gikk hjemme med svangerskapspenger, fordi hun måtte ha noe å gjøre. Hun pusset også opp noen møbler.

Takk dere for gode tips [emoji3]

Jeg skal ta med meg tipsene inn i neste uke og se hva jeg setter ut til livs- brått får dere en oppdatering [emoji3][emoji38]

Du kan godt sende litt energi over til meg[emoji1367] Jeg er 50% sykemeldt, men ligger mye på sofaen når jeg ikke er på jobb. Jeg er i uke 32 og føler virkelig jeg burde begynne å gjøre i stand til babyen. Ingenting hjemme er på stell. Føler jeg burde vaske babyklær, rydde klart stellebord, sortere ting. Men her ligger jeg og orker ikke å begynne en gang[emoji85] Jeg er glad i å se på serier da, hekle og lese. Så går en del tid til det[emoji4]

jeg er 60% sykemeldt og skjønner godt hvordan du har det! jeg strikker litt, ser seier og sover for det meste når jeg er hjemme :P

Du kan jo kikke litt på pintrest, der er det mye fint en kan lage til barnerommet, søk på diy kidsroom / nursery :)

Forslag til noe som tar litt tid, men spørs vel på interesse, legge et puslespill på 500 eller 1000 brikker. Det tar litt tid som man kan drive med litt hver dag:)

Back
Topp