hobby..

snuppiluppi

Flørter med forumet
Jeg trenger en hobby. Noen som har gode forslag? Hvilke hobbyer har dere, jenter?
[:)]

Jeg har syntes det har vært deilig og avslappende med håndarbeide. Har laget hente sett til gutten min og julekalender til de eldste. Ellers er jeg en stor leser.

Jeg strikker babytøy, og jeg strikker smykker. Begge deler er lett hvis du kan strikke helt vanlig.

Smykkene er veldig enkle å lage, men de blir kjempefine. Du trenger strikkepinner, perler, sølvtråd/kobbertråd og noen låser. Dette får du kjøpt på ulike hobbyforretninger.

Framgangsmåte for armbånd:

Tre mange perler på sølvtråden...jeg pleier å blande ulike farger og størrelser på perlene. Greit å tre en stor og så noen små osv. Etter at du har tredd mange perler så kan du legge opp 5-8 masker, det spørs hvor bredt du vil armbåndet skal være. Strikke så noen runder uten perler. begynn så å strikke perlene inn i maskene. Annenhver pinne må strikkes uten perler, slik at perlene kommer på bare en side av "strikketøyet". Strikk så langt som armbåndet skal være. Avslutt med noen runder uten perler og fell av som vanlig. Derette fester du lås på armbåndet og tar det i bruk!

Si fra hvis du trenger tips!

Ellers kan du løse sudoku eller kryssord...moro det også. Lykke til!

Klem, M

Jeg også... Håndarbeid er kjempe avslappende. Broderer mest jeg da. Har prodert julekalender til alle tre, fødselsklokkestreng til ungene, og oss voksne, diverse andre bilder og puter, osv. Til og med juletrematten. Synes det er utrolig morsomt. Prøver å strikke litt også men det går litt senere. Ellers har jeg laget en del dekorasjoner, f.eks nøkkelskap (av titteskaptypen; kasse man får kjøpt på panduro og som man limer i det man vil ha). Godt forslag er å se på panduro, om man ikke liker å strikke eller brodere. De har veldig mye forskjellig er..

Lykke til i jakten på en hobby..

Jeg også broderer, se på hjemme siden til Atelje Margarethe.no de har masse fine broderier til baby.
Lykke til!

Jeg har lyst og male. Men har aldri blitt gjort enda..[:)]

Hvor finner du dem Eva? Har forsøkt å søke på nettet, men finner ikke denne siden...[:o]

www.margaretha.no

står det på katalogen iallefall[:)] Har ikkje prøvd å gå inn på internett. Fikk ny katalog i går, gleder meg te å se i den nå[:D]

Sorry jeg skrev feil adresse. Margaretha.no er den riktige.
Masse fint...lykke til

brodering og gå turer er mine hobbyer[;)]

Jeg driver med scrapbooking, det er veldig moro! Det er veldig moro å ha fine album fra ferier og lignende, det blir liksom mer spesielt enn bare sånne vanlige album du setter inn i plastlommer. Gleder meg til å lage babyalbum[:)]

jeg driver med litt miniatyrer jeg. den må man ha tolmodighet til.. f.ex titte skap ell kasser..

Fikk Sims2 i julegave, så nu går d mye på d... Prøver også å lære mæ spansk med cd-rom (også julegave). Håndarbeid ligger ikkje for mæ, men skal kanskje kjøpe puslespill med 1000-2000 brikker... Når æ sykemeld mæ...

jeg elsker å brodere, har bestilt meg ett broderi nå som jeg skal gi til min bror til jul.......hehe tidlig ute jeg,men håndarbeids gaver må man jo begynne tidlig med visst man skal lage menge .ett år går fort..[:D]

Back
Topp