hobby prestige 560 campingvogn

Søtnos*

Glad i forumet
Vi vil kjøpe oss vår første campingvogn og har sett litt på en slik. Noen som har denne typen? Vi er to voksne og et barn.

Ingen?

Jeg har hatt en hobby 720 prestige, 2004 modell, i tre år, som vi nettopp har solgt.. =/  Var veldig fornøyd, men var litt småplukk her og der, som det er med hobby.. Men, i det store og hele var jeg egentlig fornøyd.. =)

Nå har vi bestillt oss helt ny Adria som vi får til påske..  Jeg gleder meg!

Vi har Prestige 650 KFU 2008 mod, kjempefornøyd med den iallefall! :) To køysenger bak pluss en liten sittegruppe som vi legger sammen og lager grindseng av, dobbelseng til oss og god plass ellers. Superfornøyd! :)

Aner ikke hvordan 560 er i forhold da, men Hobby Prestige generelt er iallefall gode og fine vogner! :)

Det er liker med den er de to køyesengene bak og at den sittegruppa kan lages til dobbeltseng. Da kan jo sittegruppa foran være som den er

Hva slags småplukk kan vi forvente?
Er det noe spes vi må sjekke når vi skal se på den?

Vi har vert campere siden lenge før vi fikk barn. Vi har faktisk hatt en slik vogn osm du nevner, men den ble fort byttet ut i en dethleffa med etasjesenger bak. Nå har vi bobil, men vi reiser ilag med vogn folk enda. Nå er det jo et kjent fenomen at Hobby kan vere litt hobby. Man kan vel rekne med litt mer enn småplukk. Vi hadde lekasje i våres to ganger, pluss ting datt litt fort fra hverandre når en kjørte. De sier det er veldig fine vogner, og billige, men de er ikke av de beste desverre. Vertfall ikke dersom dere skal dra den. Skal den stå fast blir det noe helt annet.

Adria er lette og billige vogner, og fine familievogner. Vi likte godt Dethleffen vi hadde, men den var ikke den letteste vognen. De fleste av våres reisevenner/bekjente har faktisk byttet sine hobbyer ganske fort. Men de er fine vogner absolutt. Og dere må jo velge det dere vil.

Søtnos* skrev:
Hva slags småplukk kan vi forvente?
Er det noe spes vi må sjekke når vi skal se på den?

Nå har vi hatt campingvogna i tre sessonger, så alt skjedde ikke med en gang:

-Gasskassa fikk vi ikke lukket skikkelig, den spratt opp under kjøring.
- Kjøkkenskuffen spratt opp under kjøring, hele fronten på skuffen datt av, og alt bestikk ble liggende utover hele gulvet..( jeg hadde kanskje litt mye bestikk..?)
-Taklampa over midtsitter-gruppa datt ned og lagde hakk i bordet.. Men lampa overlevde!
- Vi fikk besøk av en stor mann, ikke tjukk, men grov, og setet han satt på sprakk.
- Vi fant to sprekker i karosseriett pluselig, over døra. små revner.

Noe annet småplukk skjedde også, men det kan være vår feil, at vi var litt uforsiktige. Så skal det sies at vi bruker campingvogna fra slutten av april til begynnelsen av september, nærmest bor der!  Jeg er/har vært student, og studiestedet mitt er 1,5 time unna. Så når sommeren kommer flytter vi ut i vogna og ligger på en plass hvor jeg bruker ca. 15 minutter. Når eksamen er overstått, har vi som regel reist langt med vogna, og ligger sjelden mer enn en uke på en plass.

Jeg ble veldig glad i vogna, og alt det som skjedde med vogna var jo mulig å reparere. =) Jeg sier ikke nei til å kjøpe Hobby igjen, og synes ikke at noen vogner slår hobby på romsligheten.

Det er en 2000 modell... Vi er ikke villige til å bruke mer enn 80000 på den første vogna, siden vi ikke vet om vi liker campinglivet

Kom med linker på vogner dere anbefaler da :)

Jeg vet at om jeg skulle valgt igjen, ville jeg ha valgt Hobby'en igjen. =) For 80 000 får du mye Hobby-vogn, og kanskje ikke så mye Knaus. Hvis du går for Hobby, tror jeg det gjelder å være litt forsiktig. Jeg la til meg forskjellige "pakkevaner", f. eks. brukte jeg sykkelstropper på kjøkkenskapene, slik at ikke skapene skulle åpne seg under kjøring. Nå hadde vi en veldig lang vogn, og den slang mye under kjøring.. Kunne oppleve at en skapdør pluselig gikk inn i skapet.

En annen vogn, (som selvsagt er litt dyrere :-(   ) Er Büstner, som svigemor har. Hun har hatt vogna i 5 sessonger nå, og hun har aldri hatt noe problem. Disse vognene har også lysere treverk enn Hobbyen, men føles ganske romslig, med stor fin sittegruppe:

http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=29505903  denne koster 95 000

Vogna nedenfor har svigemor, men med annerledes trekk, hennes er gråblå.. Hvor gammel er prinsessa? Hvis du tar bort køyesengene, er det fint plass til en reiseseng der. Du kan jo også ta bort to av køyene(legge dem på lager), så blir det litt romsligere. Ta en kikk:

http://www.finn.no/finn/car/caravan/viewimage?finnkode=31396097  Denne er jo dyrere: 109 000 Men følg med, du kan få dem billigere! =)

Back
Topp