Hobby og lage til barnet

Ejlis86

Betatt av forumet
Håper kanskje det er flere der ute som hekler, strikker og syr litt...

Jeg har lyst til å hekle både smokkesnor og sånn blikkfang eller hva det heter som man henger i vogna så barnet har noe fargerikt å se på. Men da trenger man jo litt deler.

Er det noen som vet hvor man får tak i sånne gummiringer til smokken, klyper til å henge fast ting å klær eller fast i vogn?

Har dere laget noe, og har bilder til inspirasjon?

Jeg har lyst til å hekle både smokkesnor og sånn blikkfang eller hva det heter som man henger i vogna så barnet har noe fargerikt å se på. Men da trenger man jo litt deler.

Er det noen som vet hvor man får tak i sånne gummiringer til smokken, klyper til å henge fast ting å klær eller fast i vogn?

Har kjøpt på ebay, men ikkje laga noko med dei endå. Venter til etter oul når me veit kjønnet :)
Klyper: https://www.ebay.com/ulk/itm/181990118511
Ring til smokken: https://www.ebay.com/ulk/itm/131649631938

Så flinke dere er! Alltid hatt lyst til å kunne å strikke. Er bare så kjipt å måtte lære seg. Jeg har liten tolmodighet desverre. Prøvde meg for første gang nå i høst, strikka en genser til hver av barna mine med mye hjelp. Kommer ikke i gang igjen...skulle ønske det fantes noe som er både lett og raskt å strikke ferdig.:)

Har heldigvis en mamma som strikker alt jeg bestiller! :)
Hun har allerede strikket et hvitt nøstebarnteppe, og skal strikke et til når vi får vite kjønn :)
Da skal hun også strikke hentesett, sokker, tøfler, luer osv....
Har kjøpt Klompelompe-boka, og et par andre strikkebøker.
Skal blant annet ha søtnoslue om det blir jente og Paelas pixielue uansett :)

Kanskje jeg selv gidder å hekle litt smokkesnorer og sånt noe selv, hvis jeg får ånden over meg igjen... :P
Det sitter litt langt inne nemlig, siden jeg er en rastløs sjel.... Utrolig utålmodig med slike ting! :)

Jeg strikker og hekler :)
Er greit å bestille ting på ebay, har f.eks bestilt knapper til strikkejakker og bjeller til å ha inni heklede leker :)
Lagde denne jakken før jeg visste kjønn, så kan jeg heller lage buksen i en annen farge :)
Vis vedlegget 170939

Når du kjøper bjeller til å ha inne i rangler, hva er søkeordet ditt da?
Kjempefin jakke. Likte brunfargen :)
Vi skal ikke vite kjønn, så blir litt brunt på heklekroken her etterhvert :)

Last edited:
Så flinke dere er! Alltid hatt lyst til å kunne å strikke. Er bare så kjipt å måtte lære seg. Jeg har liten tolmodighet desverre. Prøvde meg for første gang nå i høst, strikka en genser til hver av barna mine med mye hjelp. Kommer ikke i gang igjen...skulle ønske det fantes noe som er både lett og raskt å strikke ferdig.:)

Jeg har også prøvd å lære meg å strikke, flere ganger. Det er også mange som har prøvd å lære meg å strikke. Men kan fremdeles ikke strikke. Fikk det ikke til. Men oppdaget hekling, som er blitt min greie.
Så kanskje ikke strikk er din ting? eller så må du kanskje bare vente på at du får ånden over deg, og bare må ha strikkepinnene mellom fingrene.

Når du kjøper bjeller til å ha inne i rangler, hva er søkeordet ditt da?
Kjempefin jakke. Likte brunfargen :)
Vi skal ikke vite kjønn, så blir litt brunt på heklekroken her etterhvert :)
Du kan bare skrive "bells", og passe på du leter i "craft supplies" kategorien ;)

Hobbyfunhouse.dk;)

Back
Topp