Ho har bitt seg selv... litt langt...

schnuppaluppa

Gift med forumet
Stakkars snuppa mi....håper det bare er engangs tilfelle...

Ho har hatt to dager den uka her hvor ho har grått mye, ene dagen begynte det når vi kjørte hjem fra barnehagen og holdt på resten av dagen. Skikkelig sår gråting og klamret seg til beina våre. Og i går fikk jeg tlf fra barnehagen, da var ho blitt sånn en time etter jeg slapp ho av, og skulle kun sitte på fanget dems, nektet og spise mat og gråt sårt.... jeg var da en time unna så de skulle prøve og legge ho og ringe meg igjen hvis det ikke gikk. Det gikk bra og når ho våknet var ho i full rulle igjen. Men når ho kom hjem så jeg at ho hadde bitemerke på oversiden av underarmen. Ringte de i barnehagen med en gang, og ho har ikke blitt bitt av noen andre. Men ho hadde sagt til Mie flere ganger at ho ikke måtte sutte på genseren sin, men ho har ikke suttet ho har gått og bitt seg selv. [&o] "tanta" i barnehagen fikk helt vondt da ho skjønte at ho ikke hadde suttet, men bitt seg selv... Ho er tilogmed blå der i dag.... stakkars..ho er nok frustrert over noe, antagligvis pga den nye babyen i huset. Ho bare koser med han og er ikke sjalu, og vi passer på at ho får masse oppmerksomhet. Men har blitt flere forandringer for ho, sambo kjører ho i barnehagen nå og ho spiser også der, før kjørte alltid jeg ho og vi koset oss med frokost hjemme. Sambo har også jobbet mye, så jeg har hatt de mye alene. Og ho har måtte komme i andre rekke noen ganger. Noen som har hørt om noe lignende? Jeg spurte ho hvem som hadde gjort auua på armen og da svarte ho Mie og gikk forlegen bort. Får så vondt i mammahjertet mitt. [:(]

Vet ikke hvordan jeg skal få spurt ho på en riktig måte...vi prøvde og spørre hvorfor ho var lei seg, men fikk jo ikke noe svar. De i barnehagen prøvde også, men da ble det bare verre. [:o][&o]

Huff.... ikke noe koselig......[&o] Jeg har desverre ingen råd....

Uff da... Hvordan skal man tilnærme seg dette da?? Vanskelig problemstilling egentlig.
Ingen gode råd herfra, kan hende vi opplever det samme om noen uker..[8|]

Håper det går seg til..

[&o] Er så vanskelig når ho er så liten, heldigvis prater ho veldig bra...men det og spørre uten og lage veiledene spm er ikke lett....

[:(] huff... får vondt i mammahjerte av å lese...

jeg aner rett og slett ikke hva man skal gjøre... "håper" noen har erfaringer med dette og kan komme med noen råd... hørtes grusomt ut[:(]

Jeg har heller ingen anig, men så får litt vondt av å lese... Stakkars både Mie og deg, må være vanskelig å vite hva man skal gjøre... Men er nok en reaksjon på en del fornadringer da som du sier? [&o]

Huff. Det hørtes trasig ut. Jeg hadde nok lagt om på rutinene igjen og tatt meg av leveringen i Bhg. Dette var noe vi var veldig obs på da Ida ble født. Da var broren 19 mnd. Selv om det kunne være slitsomt så endret vi ikke rutinene til broren. Vi fortsatte å kose oss med frokost og jeg leverte. Han fikk mange "viktige" oppgaver som å hente bleie til henne, finne ammeputen, bysse vognen når hun skulle sove (ikke alltid like vellykket) osv. Gjorde tingene slik at han alltid var den flinke gutten til mamma. Det krever litt når man er sliten etter våkennetter men det betyr mye for enebarnet som plutselig ikke er enebarn lengre. Men dette med bitingen går helt sikkert over. Mye rart unger gjør for oppmerksomhet.

Nå når jeg leser på nytt, så er jeg veldig enig med Ho Mor...

Det er superviktig å fremdeles holde på de gamle rutinene! Og i tillegg tror jeg det er litt lurt hvis hun får alenetid sammen med mamma av og til! [;)]

ORIGINAL: Vand

Det er superviktig å fremdeles holde på de gamle rutinene! Og i tillegg tror jeg det er litt lurt hvis hun får alenetid sammen med mamma av og til! [;)]

ja alenetid er kjempeviktig. Jeg tok feks alltid storebror aleine med meg på butikken mens Ida ble igjen med pappaen. Og vi gikk en del turer bare oss to oxo. Det kan bli slitsomme dager av det men på sikt er det veldig avgjørende også for søskenforholdet. Tror jeg da.

ORIGINAL: Ho Mor

ja alenetid er kjempeviktig. Jeg tok feks alltid storebror aleine med meg på butikken mens Ida ble igjen med pappaen. Og vi gikk en del turer bare oss to oxo. Det kan bli slitsomme dager av det men på sikt er det veldig avgjørende også for søskenforholdet. Tror jeg da.

Tror nok det er det som kan være problemet, så tenkte jeg skulle kjøre noen dager til uka. Ho elsker og kjøre store bilen til pappan sin og...Alene tid går ikke enda, skal begynne ,med flaske trening i morgen. Så håper jeg kan finne på ting litt alene med ho da utover, savner det. [:)] Nå må jeg ha han med overalt, for han spiser så ofte og trøster seg med puppen med alt...[:'(]
Men ellers er ho med på mye når det gjelder lillebror, viktig at de får vært med på og hjelpe til og det syns ho er veldig stas, så stolt atter.[:)]

ORIGINAL: chrichri

[:(] huff... får vondt i mammahjerte av å lese...

jeg aner rett og slett ikke hva man skal gjøre... "håper" noen har erfaringer med dette og kan komme med noen råd... hørtes grusomt ut[:(]

ORIGINAL: schnuppaluppa

ORIGINAL: Ho Mor

Tror nok det er det som kan være problemet, så tenkte jeg skulle kjøre noen dager til uka. Ho elsker og kjøre store bilen til pappan sin og...Alene tid går ikke enda, skal begynne ,med flaske trening i morgen. Så håper jeg kan finne på ting litt alene med ho da utover, savner det. [:)] Nå må jeg ha han med overalt, for han spiser så ofte og trøster seg med puppen med alt...[:'(]
Men ellers er ho med på mye når det gjelder lillebror, viktig at de får vært med på og hjelpe til og det syns ho er veldig stas, så stolt atter.[:)]

Nå har jeg mye større aldersforskjell, men her var alenetiden avgjørende for både søskenforholdet og foreldre-storesøster-forholdet.

De dagene der jeg hadde begge to hele tiden var GRUSOMME, rett og slett fordi storesøster var ekstremt krevende mot meg. Men så snart jeg og hun fikk en liten time alene, var hele dagen flott!!!! [;)]

Du må kunne forlate babyen hjemme og ta storesøster ut en liten time. Og da har ikke Neo annet valg enn å klare seg uten puppen den timen! [;)]

Back
Topp