Ho eller hankatt?

S-mamma

Gift med forumet
Vi skal få oss katt til sommeren-høsten er planen [:)]
Men vet ikke om d blir ho eller hankatt..
Hankatt er vel ofte i slosskamp, kan bli borte lengre perioder o.l. men blir kanskje bedre av kastrering?
Hokatter må man vel gi p piller om man ikke vil ha kattunger...? har mest lyst på hokatt føler jeg, men ikke kattunger! Hadde vært forferdelig å få kattunger, for så å få de avlivet pga ingen som vil ha de.. [:(]
Kom med innspill !
[;)]

Uansett hva kjønn dere tar så er jo det beste å sterlisere den...

Har hatt ei hun katte og har ei hun og han katte nå. Jeg steriliserte hun første og kommer til å gjøre det med hun katt vi har nå. Da er jeg helt sikker på at hun ikke blir gravid. Og kommer til å kastrere han katten. Han kattene er mere kosete og hun kattene er mere lekene. Hun vi har nå er høyt å lavt. Klatrer opp gardinene og er på benker og border som bare det. Han katten er ikke så ivrig.

STERILISERING OG KASTRERING AV KATTER

Alle katter som ikke skal brukes i avl bør kastreres/steriliseres.

Dette er en fordel for katten selv og for å holde nede villkattbestanden.

Steriliserte hunnkatter og kastrerte hankatter er generelt roligere og mer hjemmekjær enn intakte katter.

fant dette på et side til en dyreklinikk, p piller anbefales ikke lenger.

har lyst på kosekatt, så kanskje hankatt er d rette for oss da. hm [:)]

Du kan da sterilisere ei ho-katte[8|]

P-piller er iallefall IKKE å anbefale!

ORIGINAL: Nirie83

STERILISERING OG KASTRERING AV KATTER

Alle katter som ikke skal brukes i avl bør kastreres/steriliseres.

Dette er en fordel for katten selv og for å holde nede villkattbestanden.

Steriliserte hunnkatter og kastrerte hankatter er generelt roligere og mer hjemmekjær enn intakte katter.

fant dette på et side til en dyreklinikk, p piller anbefales ikke lenger.

har lyst på kosekatt, så kanskje hankatt er d rette for oss da. hm [:)]
Ja da burde du gå for han katt. De er billigere å kastrere enn hun kattene og. Merker han katten er mer på legge seg ned i fange og kose.

Back
Topp