Hmmmm... Noen som kan svare???

Speedy80

Glad i forumet
Leon har i løpet av dagen blitt litt rød på forhuden, og t*ssen er litt hoven.
Det ser ikke ut til at det plager han, og ikke virker det noe vondt.

Jeg vasker og tørker godt både morgen og kveld..

Noen som har sett lignende og vet hva det kan være??? Sopp?? For trang forhud eller er det litt tidlig???

trekker du bak for å vaske han på tissen?
for det skal man jo ikke gjøre..
kan hende han bare er litt irritert der..
prøv å smøre på noe og se det litt an :)
og la han ligge og lufte seg litt :)

Nei, jeg trekker ikke tilbake..
Smurte litt før natten, og håper det har hjulpet [:D]

Hvis ikke blir det full lufting i morra...

Det eneste jeg har merket er at lillegull har blitt litt rød ved strengen under tissen. Smører med A-krem og dagen etter er han helt fin...

Håper det bedrer seg til i morgen [:)]

em hadde og det samme når han var to mnd. var hos legen jeg (høøøøøøemor) men da sa de at man ikke skulle gjøre noenting før det hadde gått minst et døgn. så det værre ut eller at han var plaget skulle jeg ringe igjen eller gå til hs..

(var hos legen fordi vi var på seløy, det er en øy mitt utti ingenting å ingen helsesøster :P så da var legen eneste sjangs for hjelp)

Håper det har gått over til i morra, og at salven hjelper [;)]
Men.... Når dere vasker; dere trekker huden tilbake, men ikke forhuden ikke sant???
Man får vel ikke trukket den tilbake heller????

Fant dette::

Blåses opp som en ballong
Av og til kan det se ut som om tuppen av penis blir blåst opp som en ballong når gutten tisser. Dette er opphav til bekymring både blant foreldre og guttene selv. Ingen fare: dette er normalt, det er urin som midlertidig kommer inn under forhuden, og er på en måte naturens egen måte å gradvis strekke i forhuden.

Selv om forhuden er såpass trang at han får slik utposning når han tisser, er det ikke nødvendig med mer enn vanlig hygiene, ikke prøv å rengjøre under forhuden.

LINK: http://www.lommelegen.no/320883/trang-forhud-hos-gutter-og-menn

Takk for tipset [:D]
Har sett det samme...

ORIGINAL: jk81

Fant dette::

Blåses opp som en ballong
Av og til kan det se ut som om tuppen av penis blir blåst opp som en ballong når gutten tisser. Dette er opphav til bekymring både blant foreldre og guttene selv. Ingen fare: dette er normalt, det er urin som midlertidig kommer inn under forhuden, og er på en måte naturens egen måte å gradvis strekke i forhuden.

Selv om forhuden er såpass trang at han får slik utposning når han tisser, er det ikke nødvendig med mer enn vanlig hygiene, ikke prøv å rengjøre under forhuden.

LINK: http://www.lommelegen.no/320883/trang-forhud-hos-gutter-og-menn

Mini var og litt rød helt på tuppen engang... Smørte bare og det gikk fort vekk :)

Er nok det samme..
Leon var rød på tuppen og litt hoven..

Ordner seg [:D]

ORIGINAL: linnzzz

Mini var og litt rød helt på tuppen engang... Smørte bare og det gikk fort vekk :)

ORIGINAL: Speedy80

Men.... Når dere vasker; dere trekker huden tilbake, men ikke forhuden ikke sant???

Det enese jeg gjør når jeg vasker han er å løfte forsiktig på penis for å vaske mellom penis og pung.. også vanlig over penis når den ligger.. Rører ikke forhud eller drar tilbake no hud.. Tror ikke man skal det i det hele tatt..

Hmmm... Vanskelig det her...
Jeg drar på en måte ikke tilbake noe..
Skal tenke i morra hva jeg egentlig gjør.. Vet man ikke skal prøve å dra tilbake forhuden...

ORIGINAL: jk81

ORIGINAL: Speedy80

Det enese jeg gjør når jeg vasker han er å løfte forsiktig på penis for å vaske mellom penis og pung.. også vanlig over penis når den ligger.. Rører ikke forhud eller drar tilbake no hud.. Tror ikke man skal det i det hele tatt..

Min er også litt sår på fanten, men under fanten og på pungen. Passer bare på å tørke godt jeg og smøre ett tynt lag med zinksalve.

her kan han også være litt rød innimellom, jeg har trodd dette kanskje skyldes eksemen hans  jeg. har ikke gjort noe annet en  å vaske med vann og smørt med krem...forsvinner alltid til dagen etter..

har også lest at forhud ikke skal dras tilbake.

Back
Topp