Hmmm

Syns ikke noe skal dømme dere og syns heller ikke dere skal tenke hva andre mener..[:)]
Gjør det som er rett for dere alle sammen, og det at man innser at man trenger hjelpe gjør dere til noen flotte foreldre syns jeg...

Det må dere kjenne på selv, men jeg ville tatt imot hjelpen.  Det beste må jo være hvis dere klarer å få det til å funke, slik at barna har både mamma'n og pappa'n sin under samme tak (med litt energi til overs)[:D]

Har dere ingen kjente som kan avlaste dere da?

Jeg personlig hadde aldri tydd til barnevernet uansett hvor store problemer jeg hadde hatt i ekteskapet.

Har dere prøvd ekteskapsrådgivning? Hva med sykemelding for en periode, pga psyken og evt depresjon?

Lykke til, må være en tøff tid for dere! 

ja jeg har hatt avlastning gjennom barnevernet. har bare positivt å si om det. send meg en pm om du lurer på noe. klem

Det er da ingen skam lenger å kontakte BV, de er der faktisk for å hjelpe! Jeg synes det er veldig positivt at folk tar kontakt og ber om hjelp før problemene blir for store. :-) Skulle ønske flere gjorde det, men mange kvier seg dessverre fordi de får høre ubetenksomme og uvitende kommentarer som stort sett bunner i manglende erfaring og kunnskap.

Helt greit å gjøre det [:)]

Mamma hadde det til meg når jeg var liten, var da hos en "fin,kristen" familie.. Det viste seg at de ikke var så snille mot barn, vi ble holdt opp ned og truet med å bli kastet ned trappa og fikk kjeft for det utroligste..

Jeg hadde ikke positiv opplevelse med det, men de fleste er ikke sånn da og man merker det på ungene om de vil dit eller ikke[;)]

Jeg var selv til et sånt hjem når jeg var liten og jeg syns det var en veldig bra løsning. Pappa hadde oss alene og trengte å hvile av og til. Jeg var hos tanten min så det var ikke noen ukjente jeg ble sendt til. Anbefaler dere å velge noen som ungene deres kjenner fra før av.

Jeg synes dette viser at dere tar ansvar for barna deres, jeg. Dere er i en situasjon hvor dere trenger hjelp til å redde ekteskapet, for at både dere og barna skal ha det bra. Vær stolt av dere selv som er så tøffe og sterke at dere klarer å be om hjelp! Det er ingen skam. Det er jo derfor man har barnevern og avlastningshjem, nettopp for å komme inn tidlig og hjelpe barna der de er. [:)]

Kjenner flere som driver med avlastningshjelp eller har avlastningshjelp.... så nei dømme ville jeg ikke gjort.

Vi er besøkshjem for ei jente på 14 år, det er kjempekoselig, og det fungerer godt både for oss og for hennes familie. Hun beriker vår familie iallefall.

Synes du skal ta i mot tilbudet og se om det fungerer for dere[:)] fungerer det er det jo bare en vinn-vinn situasjon for alle parter[:)]

alle de vi kjenner har småbarn selv,og noen jobber i helgene+at svigerfar er ufør og trenger hjelp til stortsett alt... så det er veldig vanskelig å få hjelp til avlastning..
ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: K@ro

Har dere ingen kjente som kan avlaste dere da?

Jeg personlig hadde aldri tydd til barnevernet uansett hvor store problemer jeg hadde hatt i ekteskapet.

Har dere prøvd ekteskapsrådgivning? Hva med sykemelding for en periode, pga psyken og evt depresjon?

Lykke til, må være en tøff tid for dere! 

signerer

takk for alle positive tilbakemeldinger[:)] tror vi skal prøve oss frem. kansje spørre noen bekjennte om de kunne tenkt seg å hadd ungene på sånn avlastningshelg.. er så bra at man slv får være med å finne et avlastningshjem til barna..

det er bra dere får hjelp slik at dere kan få tid til dere selv og dyrke hverandre..
det vil jo barna også nyte godt av!!![:)]

ORIGINAL: Madde34

Syns ikke noe skal dømme dere og syns heller ikke dere skal tenke hva andre mener..[:)]
Gjør det som er rett for dere alle sammen, og det at man innser at man trenger hjelpe gjør dere til noen flotte foreldre syns jeg...

signerer denne

Back
Topp