Hmmm..

H27

Gravid for første gang
Januarhula 2014
Jeg syns jeg har så mye kynner til å være førstegangs, trenger ikke bevege meg en gang før kynnene hogger inn i magen... Også er det slik at mamma har født alle sine 7 (!) barn 3-4 uker før termin, burde jeg ta opp dette med legen min? Vil nødig klage uten grunn :P

Sent from my iPhone using BV Forum

kynnere er jo vanlig, men hvis du er bekymret så ville jeg snakket med lege/jordmor... og det sises jo at vi vil få ganske like fødsler osv som våre mødre hadde og..

Tok det opp med legen og fikk streng beskjed om å roe heeelt ned. Mest pga at de kommer like hyppig når jeg faktisk slapper av, og at jeg kan gå en hel arbeidsdag med steinhard mage og press :( Sannsynligheten er også stor for at jeg føder i god tid før termin akkurat som min mor, så da blir det kanskje baby under juletreet i år!! Alle hjerter gleder seg ❤️ Kjente at jeg plutselig ble litt stresset i forhold til alt som må være klart!! :P

Det med at våre fødsler blir lik våre mødres tror jeg vi skal ta med en klype salt. Mine to fra før er iallefall helt ulike min mors fødsel av meg.
Ingen fødsler er like - selv om jeg har født to, så må jeg si jeg er like spent denne gangen. Alt kan jo skje!
Hvor mye man kjenner til kynnerne er jo også individuelt. Alle har dem, selv om man ikke merker så mye til det. Du får ta det pent, og innstille deg på ruging! ;P Kynnere er jo ubehagelig (syns jeg) :)

.

Ja, alt med en klype salt selvfølgelig, men 7 helt like svangerskapsforløp har i hvertfall fått meg til å tenke, og når man nesten er helt identisk sin mor fysisk, tenker man hvertfall litt ekstra på det!! Kynner er ikke no behagelig :( Får helt gangsperre til tider!!!

Uff da må du roe ned helt. Bestill resten av tinga til bebisen på nettet, da kan du kose deg i sofaen. Så håper jeg det roer seg ned og at bebisen blir inne i magen en god stund til:)

• Liker
Reactions: H27
Uff da må du roe ned helt. Bestill resten av tinga til bebisen på nettet, da kan du kose deg i sofaen. Så håper jeg det roer seg ned og at bebisen blir inne i magen en god stund til:)
Takk!! :) Det er fort gjort å ta sykemelding som er nederlag, men det er jo for barnets beste!! Har det som et mantra gjennom hele dagen slik at jeg slapper bedre av ;)

Oi oi, nærmer det seg fødsel snart? Hehe! Jeg har også mye kynnere og hadde like mye første gangen. Kommer mest når jeg slapper av hjemme og sitter rolig på jobb. Og spesielt når jeg må veldig tisse. Har vært sykemeldt en liten periode nå, mellom 25-50% og merker faktisk en liten forskjell. Må innrømme at jeg gleder meg til å sykemelde meg 100% og virkelig forberede meg til fødsel:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Oi oi, nærmer det seg fødsel snart? Hehe! Jeg har også mye kynnere og hadde like mye første gangen. Kommer mest når jeg slapper av hjemme og sitter rolig på jobb. Og spesielt når jeg må veldig tisse. Har vært sykemeldt en liten periode nå, mellom 25-50% og merker faktisk en liten forskjell. Må innrømme at jeg gleder meg til å sykemelde meg 100% og virkelig forberede meg til fødsel:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Hehe, nei, blir IKKE fødsel ennå!!!! Haha, fikk ikke inntrykket av at kynnene jeg har nå er såååå kraftige at jeg risikerer å føde, men siden jeg har den jobbe jeg har (aktivitet absolutt hele dagen, og vanskelig med tilrettelegging når man har ansvar for veldig krevende barn) og tidlig fødsel ligger i slekta (uten at det har fått noen konsekvenser for noen av oss, vi har bare vært klare for å hilse på verden litt tidligere enn andre ;)) så ville legen at jeg skulle roe ned, også komme meg skikkelig :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg syns jeg har så mye kynner til å være førstegangs, trenger ikke bevege meg en gang før kynnene hogger inn i magen... Også er det slik at mamma har født alle sine 7 (!) barn 3-4 uker før termin, burde jeg ta opp dette med legen min? Vil nødig klage uten grunn :P

Godt du får ta det med ro. Det fikk jeg beskjed om sist og:) hadde masse kynnere hele veien. Fikk ikke før termin likevel:)
Denne gangen startet de enda tidligere, ubehagelig fra uke 14. Men det har hjelpt å slappe av og være sykemeldt, synes ikke det er like ofte nå:) håper å gå til termin!:)
Ei venninne av meg hadde også voldsomme kynnere og de trodde hele tiden fødselen var i gang helt fra uke 27!:/ men hun gikk 5 dager over termin:)
Så det trenger ikke ha noe å si!:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Godt du får ta det med ro. Det fikk jeg beskjed om sist og:) hadde masse kynnere hele veien. Fikk ikke før termin likevel:)
Denne gangen startet de enda tidligere, ubehagelig fra uke 14. Men det har hjelpt å slappe av og være sykemeldt, synes ikke det er like ofte nå:) håper å gå til termin!:)
Ei venninne av meg hadde også voldsomme kynnere og de trodde hele tiden fødselen var i gang helt fra uke 27!:/ men hun gikk 5 dager over termin:)
Så det trenger ikke ha noe å si!:)

Så godt å høre :) Jeg syns overgangen fra en svært aktiv hverdag til plutselig å ha tid til å rekke og lese en bok, rydde i klærne jeg har kjøpt til lillegutt etc er veldig rar, men vet jeg har godt av det, skal slappe av så godt jeg kan ut denne sykemeldingen, også håper jeg at jeg kan jobbe litt før permisjonen begynner. Skal bake baby jeg nå, og bruke tid på meg selv!! :) *klapp på skulderen

Last edited:
Back
Topp