hmmm...

komlå

Betatt av forumet
Hei hei:=)
får ikke så mye tid til å være her inne lengre, men håper da at alt går bra med dere:=) med oss går det bare fint, prinsessa vår er så god å snill[;)]
Men jeg lurte på en ting..nå er hun 10 uker gammel, og jeg lurte på når eller om deres unge har begynt å løfte brystkassen når de ligger på magen? Det gjør ikke jenta vår, skal til fysioterapeut imorgen ang nakken, for hun legger seg helst på en favorittside....
Tror dere at det gjerne kan ha noe med det å gjøre?
HUn har også hotftefeil, og må bruke pute, og det er derfor begrenset hvor mye hun ligger på magen, dette på grunn av at puten heller nedover, slik at hun får feil fall på seg selv.
Noen andre som har barn med pute/hotftefeil som har noen råd???

kan dessverre ikke hjelpe deg..håper du finner ut av det..lykke til

Leon løfter ikke på brystkassa når han ligger på magen. Han hater å ligge på magen om dagen, så vi lar han ligge å trene til han hyler, da blir han snudd... Prøver å aktivisere ham, men han er som oftes ikke interessert.... Vet ikke helt hva vi skal gjøre med det jeg, men det kommer vel. De klarer det til slutt[:)]

Han har begynt å løfte seg nå i det siste, men nå bruker jo ikke han pute.... Håper det løser seg for dere. Lykke til.

Hei.. Jeg har og en jente som ligger i pute. Har fått vite at det ofte henger sammen at de har hoftefeil og har en favoritt side. Hos oss ble det heldigvis oppdaget tidlig, så hun har ligget i pute siden dagen etter hun ble født, og har hatt jevnlig oppfølging av fysio siden fødselen pga. "favorittside". Men pga. puta har det blitt lite trening på magen. Vi var på kontroll på sykehuset nå i begynnelsen av april, og da fikk vi beskjed om at hun trengte pute i 6. uker til, men da bare på natta. Så nå prøver vi å trene mage flere ganger om dagen. Hun holder ikke hodet oppe selv enda når hun ligegr på magen, men blir flinkere for hver dag som går. Skal og fremdeles ha oppfølg. av fysio. Så jeg regner med at det ordner seg, må bare ta tiden til hjelp!! [:)][:)] Hadde vært ok å holde kontakten med deg, siden vi er i samme situasjon..

Back
Topp