hmmm...tenker & grubler...

Cizza03

Forumet er livet
Hvordan er det med dere om deres bedre halvdel...er han med på alle legebesøk eller drar dere mye alene?
Lurer på om det er flere som føler seg alene i dette prosjektet om å få barn?[:(]

Som regel så har min mann vært veldig støttende...men blir litt lei meg innimellom når han ikke forstår hvor tungt dette er...er ikke så lett med alle medisinene og sykehusbesøkene...[:(][:@][:(]

han var ikke med før da ejeggikk på pergo,men siden vi startet med ivf så er han med på alt og sånn skal det forsette nå med det andre forsøket¨. må vi ta flere skal ha og da være med.
jeg mener det er på sin plass jeg.

men jeg har nå svart deg masse på pm, så du har fått med deg det jeg mener[:)]

stor klem til deg snuppa

Han er alltid vært med. [:)]

Da vi var til utredning var mannen med så sant han hadde fri. Vi har lang reisevei til det meste, så godt å slippe å kjøre alene. Siste time i Hammerfest da søknaden om prøverør ble sendt var jeg alene, fordi mannen da var på reise.

Nå når vi er igang med prøverør blir det derimot til at jeg må være en del alene. Vi må da ta fly til Tromsø, og overnatte der. NAV dekker ikke det for mannen utenom fly til Tromsø dagen før uttak, samt overnatting til uttaksdagen (altså ei natt på hotell). Nå har vi imidlertid fått dekka at han blir med første tur til Tromsø (på torsdag), siden det er første møtet med enheten og det er mulig de vil kreve en ekstra spermprøve fra han. Neste uke derimot må jeg reise alene til første UL, og være der til innsettingsdagen. Mannen blir oppringt når uttaksdag er bestemt, og får ordne billett slik at han kommer dagen før uttaksdagen. Så må han reise tilbake samme dag som uttaket [:(] Synes dette er veldig dumt, for ville jo hatt ham der hele tida, men det blir for dyrt, og han må jo jobbe...

Mannen min er med på alt han har mulighet til[:)] Men av og til er det som han distanserer seg litt, ønsker ikkje å snakke så mykje om det.. Men det blir nok litt meir uvirkelig for han, sidan han ikkje kjenner det på kroppen.

mannen min har vært med meg hele tiden, bortsett fra ul.
han syns det er veldig fint å være med, da føler han at det er hans prosjekt også.

ORIGINAL: *Levende Lys*

han var ikke med før da ejeggikk på pergo,men siden vi startet med ivf så er han med på alt og sånn skal det forsette nå med det andre forsøket¨. må vi ta flere skal ha og da være med.
jeg mener det er på sin plass jeg.

men jeg har nå svart deg masse på pm, så du har fått med deg det jeg mener[:)]

stor klem til deg snuppa

Ja jeg har sett og svart deg på pm oxo...*tjihi*

stooor klem tilbake snuppa=))

Takk for mange fine svar...godt å høre hvordan dere opplever dette...[:)]

ja har følt meg mye alene,spez i bynnelsen...har vært på alle timer alene untatt forsamtalen..alle ultralyder og andre timer...men egguttak og egginnsetting har han og skal han bli m på[;)] det må jeg ha støtte til[;)]
men nå veit svigers dette og de gir oss mye støtte[;)] det er godt å ha noen å snakke med[;)]

Han var ikke med meg når jeg holdt på med pergo. MEn etter vi skal begynne med prøverør er han med på alt. Han skal og vær med meg på den  ultarlyden,før egguthenting. Det sa jeg til han og på forhånd,at dette gjør vi i sammen. Det er ikke bare meg.....selv om det er igjennom meg det messte skjer. Vi ønsker dette barnet like mye begge to. Det er veldig godt og ha støtte med seg! Masse lykke til [:)]

Minmann er med når han kan, dvs når han ikke er på jobb, han jobber skift, han har vært med på et par ul. Men vært med på egguttak og egginsetting begge gangene. Han skal også være med på de ultralydene han kan nå fremover, og når skal ta fosterdiagnostikk i Oslo så må han pent være med meg, det har jeg bestemt, han har krav på fri fra jobb den dagen - lurer på når det blir.

Så det er ikke slutt etter forsøkene for da kommer det jo ultralyd senere ogsåp, og kontroller. Han blir med på sykuset de gangene han kan, men ultralyden den store må han nok får med seg også. Det betyr at han støtter meg de gangene han har anledning, og når han har krav på fri fra jobb. Eller han bytter vakter med andre dersom det lar seg gjøre. Så der er jeg veldig fornøyd med ham, men jeg tror ikke helt han har kjønt at VI er gravide nå og ikke bare meg.

Vi har vært sammen på alle lege timer og undersøkelser... Ville det fra starten, for vi er to om det. Men nå når jeg skal på Hsg så sa jeg han ikke trengte å være med. Han ville jo bare måtte sitte utenfor å vente allikevel. Men søte mannen sa at jeg bare måtte si fra, han ble gjerne med om jeg ville det. [:)]

ORIGINAL: vestlandsjento

Mannen min er med på alt han har mulighet til[:)] Men av og til er det som han distanserer seg litt, ønsker ikkje å snakke så mykje om det.. Men det blir nok litt meir uvirkelig for han, sidan han ikkje kjenner det på kroppen.

Enig med vestlandsjento[:)]

Det er ganske hektisk på mannen min sin jobb, så jeg har sagt at det er ok om han ikke er med på alt. Men de gangene jeg har villet ha ham der, så har han ordna seg fri fra jobb. [:)] 

ok,ja det er vist mange av dere her inne som har med mannen deres mye igjennom disse forsøkene[:)]
ja man er to om det,men her går jeg gjennom mye alene unntatt egguttak og egginnsetting..så har han sakt at han vil være med på ultralyd senere da[:)]
og det er bra...men føler meg mye alene ja...

mann min er alltid med, jeg tror ikke jeg hadde klart alt alene med beskjeder og alt som skal inn er det godt å være to... og han er virkelig engasjert.[:)]

Jeg kan trøste deg med at min mann bare er med på forsamtalen, uttakene og innsettingen.
Vi må reise ganske langt, så når jeg skal på UL tar jeg toget og jeg trives godt med det!
Vi har gård, så han kan bare ikke ta så mye fri, det er vanskelig å få noen til å gjøre den jobben, er ikke bare bare for hvem som helst å ta vare på dyra.
Det var mer spennende det første forsøket, så både han og jeg var mer spent da. Men akkurat under denne siste del av perioden er vi veldig spente både han og jeg!!!

Godt å høre at jeg ikke er alene da[;)] skjønner godt at dere ikke bare kan reise fra gården deres ja...[;)]
 men viss vi lykkes denne gang som vi skal så skal han få være med på 1 ul da vi er 7 uker på vei...itilfelle det blir en ny SA så får jeg litt støtte...
men håper at det blir siste forsøk på en stund...

Back
Topp