Hmmm.. Symptomer på hjernehinnebetennelse?

Spenning i vente

April 2013's flerbarnsmamma
Hvordan kan jeg utelukke hjernehinnebetennelse? Jeg er alene med barna i kveld, mannen skulle ut med jobben.
Jeg vil helst ikke ringe ham hjem for å ta seg av ungene for å dra på legevakten hvis jeg ikke MÅ.

Eldstesnupp klaget på hodepine rundt klokken syv i dag. Etter det har hun bare klaget mer og mer. Hun fikk en paracet da hun la seg klokken åtte og en til klokken halv ti.
Nå kom hun nettopp ned til meg og klaget enda på hodepine. Hun er likblek i ansiktet og har tre prikker på kroppen.
Hun kan legge haken på brystet, og hun er egentlig en liten hypokonder. Er derfor jeg vil se det litt an om det blir bedre.
Nå ligger hun på pappan sin side i sengen så jeg kan følge med henne..

Hva tror dere?

Forsvinner prikkene når du tar et glass over dem?

Vær obs på om det kommer flere prikker.

Håper det ikke er noe alvorlig!

De forsvinner, men de er også litt opphøyet som vannkopper, bare mindre i størrelse.
Jeg tenker at snuppa kan være blek fordi hun er trøtt også.. Er så vanskelig med henne, for hun snakker deg litt etter munnen. Om du spør om hun har vondt i ryggen er svaret ja. Men om du spør om hun har vondt andre plasser kan det komme mer diffuse svar..

Nei, ingen feber. Men jeg målte ikke feberen før hun tok paracetene. Så jeg vet ikke helt om hun hadde tidligere i kveld.. Nå skal jeg sjekke henne med glass fra topp til tå, så blir det kanskje en telefon til legevakten...

Fant en prikk som ikke gikk bort. Usikker på om det kan være et lite blåmerke eller arr.
Jeg holder meg våken og følger med på henne..

følg med på henne du og om du er usikker så ring legevakta å hør:)

Ja, det skal jeg gjøre. Mannen får sove på gjesterommet i natt så jeg kan ha henne her hos meg...

Skal oppdatere dere når jeg vet noe mer :)

Ja gjør det!! Helt sikkert helt ufarlig!=) God bedring til prinsessa:)

Hvis prikkene forsvinner når du trykker et glass mot dem, er det sannsynligvis ikke hjernehinnebetennelse, i følge http://www.apotek1.no/hjerne-og-nerver/hjernehinnebetennelse. Hun er heller ikke nakkestiv hvis hun klarer å bøye haken ned til brystet - det er et godt tegn!

Har du målt feberen hennes, og er den i så fall veldig høy? Hjernehinnebetennelse kan utvikle seg raskt, så det gjelder å være observant og følge med på om tilstanden hennes forverrer seg.

Jeg var selv på observasjonsposten på sykehuset på grunn av symptomer på hjernehinnebetennelse for noen år siden. Hadde utslag på bakterieinfeksjon, høy feber og hodepine som ikke gikk over på noen dager. Det viste seg likevel at jeg bare hadde sesonginfluensa. Feber kan skyldes mye forskjellig, og det samme kan hodepine. Du har gjort det rette ved å sjekke utslettet og be henne bøye hodet for å sjekke om hun er stiv i nakken. Fortsett å sjekke, du, og skulle du bli mer bekymret er det nok en god idè å ta henne med til legevakten.

God bedring til jenta di :)

Hvis prikkene forsvinner når du trykker et glass mot dem, er det sannsynligvis ikke hjernehinnebetennelse, i følge http://www.apotek1.no/hjerne-og-nerver/hjernehinnebetennelse. Hun er heller ikke nakkestiv hvis hun klarer å bøye haken ned til brystet - det er et godt tegn!

Har du målt feberen hennes, og er den i så fall veldig høy? Hjernehinnebetennelse kan utvikle seg raskt, så det gjelder å være observant og følge med på om tilstanden hennes forverrer seg.

Jeg var selv på observasjonsposten på sykehuset på grunn av symptomer på hjernehinnebetennelse for noen år siden. Hadde utslag på bakterieinfeksjon, høy feber og hodepine som ikke gikk over på noen dager. Det viste seg likevel at jeg bare hadde sesonginfluensa. Feber kan skyldes mye forskjellig, og det samme kan hodepine. Du har gjort det rette ved å sjekke utslettet og be henne bøye hodet for å sjekke om hun er stiv i nakken. Fortsett å sjekke, du, og skulle du bli mer bekymret er det nok en god idè å ta henne med til legevakten.

God bedring til jenta di :)

Tusen takk, dette hjalp veldig. Fikk god informasjon av linken din også :)

Hvordan går det med snuppa? Noen endring i tilstanden?

Back
Topp