HMMM lurer på en ting (e litt i tenke hjørnet i kveld)

VilSåGjerne

Forumet er livet
når en setter inn to egg,og det er bare ett som vil feste seg. det andre må jo da ut.... er det større sjangse for sa da???

eg tenker det at sjangsen for å klare å bli gravid øker om man setter inn to(min tro[:)])
men så tenker eg og det at vil det ene ut og ikke vil feste seg så er sjangsen stor for at begge kommer ut....[&:]

noen andre som tror eller vet noe anna??????[:)]

ingen som har noen tanker i kveld?[:D]

Hei Vilsågjerne. Jeg tror du er inne på noe der altså. Har hørt om at det er tilfelle. Logisk tenkt egentlig. Noe man gjerne burde diskutert med en lege som vet. Twinanne har jo opplevd det samme som deg og hun var med tvillinger slik som du.. Det er en tankevekker [:)]
Lykke til Vilsågjerne.

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: VilSåGjerne

når en setter inn to egg,og det er bare ett som vil feste seg. det andre må jo da ut.... er det større sjangse for sa da???

eg tenker det at sjangsen for å klare å bli gravid øker om man setter inn to(min tro[:)])
men så tenker eg og det at vil det ene ut og ikke vil feste seg så er sjangsen stor for at begge kommer ut....[&:]

har du forresten fått greie på når du kan komme igang med neste forsøk? hadde du egg på frys eller må du starte på spray og sprøyter igjen?

eg skal ringe klinikken på tirsdag så får vi se ka de sier. fikk desverre ingen på frys. fikk ut 17 egg så der ble eg skuffa. men men..... sånn e d no bare[:)]

har du forresten fått greie på når du kan komme igang med neste forsøk? hadde du egg på frys eller må du starte på spray og sprøyter igjen?

eg skal ringe klinikken på tirsdag så får vi se ka de sier. fikk desverre ingen på frys. fikk ut 17 egg så der ble eg skuffa. men men..... sånn e d no bare[:)]

du ville vel gjerne starta opp med spray på dag 20 av denne syklusen du eller ?? men d spørs om du ikke må vente til dag 20 av neste syklus...ååå den ventinga er ille [&:]

eg e klar til dette no eg[:)]

MEN må nok vente til neste mens ja

men er veldig klar for slike positive tester igjen ja

ORIGINAL: Somine

Hei Vilsågjerne. Jeg tror du er inne på noe der altså. Har hørt om at det er tilfelle. Logisk tenkt egentlig. Noe man gjerne burde diskutert med en lege som vet. Twinanne har jo opplevd det samme som deg og hun var med tvillinger slik som du.. Det er en tankevekker [:)]
Lykke til Vilsågjerne.

VilSåGjerne Men det var jo bare med naturmetoden da, men det er vel ikke noen forskjell der. Men Apple er jo gravid med tvillinger da, det er flere tvillingfødsler som kommer etter hvert som jeg hvet om pga insett av flere enn 1 egg. Men jeg vil sette inn 2 neste gang også, det er ikke større sjanse for SA med 2 egg, ikke så tidlig for det er normalt dersom kroppen slipper 2 i en naturlig syklus at det ene kan gå dukken og det andre blir der i 9 mnd uten problemer. Så dette trenger du ikke å tenke så mye over.

MEN DERSOM DU SETTER INN  3+ EGG -DA ER DU I TRØBBEL -men det gjelder bare dersom alle fester seg først, men det gjør de jo stort sett ikke, hvet om flere amerikanere som har satt inn 3+ egg og det var bare en som festet seg, eller det ene fosteret gikk dukken tidlig men det andre greide seg fint. Men det er større problemer dersom det er enegga og en av de ikke overlever, da kan man lettere få problem.

Så en gang til bare slapp av og sett inn det som legene anbefaler du, dersom du får 2 er det jo ba i henhold til alderen din da!!! 

Men foresten det er jo ikke sikkert at det var tvillinger; det er hvist flere som tror at det var to og ikke en, det kan du jo ikke vite, det er større mulighet for at det bare var et som festet seg ettersom det ble SA så tidlig så det var mer en kjemisk graviditet etter det legen fortalte meg når jeg hadde min kjemiske i høstes. Jeg var faktisk lenger enn deg på 4uker og var det 4-5 dager husker ikke eksakt nå. Under 5 uker med andre ord. Men felles benevnelsen er SA så det spiller ikke noen rolle. Men ditt HCG nivå på blodprøvene sa heller ikke at det nødvendigvis var 2 som hadde festet seg, det er endel som har høyere enn det og det bare er en også. Du tok siste blodpøve på rugedag 16, eller dag 18 etter el/egguttak  da er det vært nivåer på 1000 + på noen av de siste tvillingparene jeg har sett som har termin i oktober-november, da snakker jeg om 3 gravide damer. Så var det også en med bare 1 som hadde HCG på 800+ på dag 18 da du tok blodprøven. Har de egentlig fortalt deg at det var tvillinger, jeg blir litt forvirret over at dette dukker opp, det er noe man ikke kan hvite før på ultralyd i uke 5 og senere. Men man kan ha lave nivåer med tvillinger også, men da er dobblings raten etterpå viktig.

Ikke godt å si. Stoler på Twinanne. Det er som sagt noe som er meg fortalt,men ikke fra noen som er fagmessig viten [:D] Heldigvis. Jeg har tro på dere alle sammen. Ikke meningen å lage noe mer forviring eller dorlige følelser. Jeg er nysgjerrig. Dere er mer inni dette enn meg. Jeg er bare en venter. Og det skjer veldig masse positivt her inne. Dere er så flink til å støtte og det trengs altså

Ikke godt å si. Stoler på Twinanne. Det er som sagt noe som er meg fortalt,men ikke fra noen som er fagmessig viten [:D] Heldigvis. Jeg har tro på dere alle sammen. Ikke meningen å lage noe mer forviring eller dorlige følelser. Jeg er nysgjerrig. Dere er mer inni dette enn meg. Jeg er bare en venter. Og det skjer veldig masse positivt her inne. Dere er så flink til å støtte og det trengs altså

du lager ingen forvirring du vennen[:D]

her inne finner du den største støtten ever[:D] det er en helt super gjeng her inne som støtter oppunder alt,absolutt alt.

Somine Ta det med ro, jeg mente ikke å gå til angrep på deg, du laget ikke noe mer forvirring, men jeg er bare litt kverilant noen ganger, bare for å rette opp litt så vi ikke går i diverse feller her, har sikkert gått i noen feller jeg også, men da har jeg Apple og Nesing som puster meg litt i nakken noen ganger og ikke er helt enig i det jeg sier. Men det er godt at vi kan diskutere litt synes nå jeg.

HM...nå har jeg falt litt av lasset her, står du på vent på prøverør nå, eller driver med annen type assistert befruktning? Det dukket bare opp så mange samtidig her en liten stund så jeg har mistet tråden, sorry.

ORIGINAL: Apple

ORIGINAL: twinanne

Somine Ta det med ro, jeg mente ikke å gå til angrep på deg, du laget ikke noe mer forvirring, men jeg er bare litt kverilant noen ganger, bare for å rette opp litt så vi ikke går i diverse feller her, har sikkert gått i noen feller jeg også, men da har jeg Apple og Nesing som puster meg litt i nakken noen ganger og ikke er helt enig i det jeg sier. Men det er godt at vi kan diskutere litt synes nå jeg.

HM...nå har jeg falt litt av lasset her, står du på vent på prøverør nå, eller driver med annen type assistert befruktning? Det dukket bare opp så mange samtidig her en liten stund så jeg har mistet tråden, sorry.

Er vi så slemme mot deg? [:D]

Det er dere vel ikke, men jeg må jo ha noen jeg også som kan protestere litt og ikke være helt enig, og da er det vel dere som jeg har funnet ut at kan ganske mye om diverse ting, mine likemen eller over menn[8D] Du har vel sett at jeg kan være litt småspydig innimellom, stakkars jentene her, når jeg er i det hjørnet - alt kommer rett fra levera, men dere kan være sikker på en ting at jeg jatter ikke med noen og et ærlig svar kommer selv om det ikke er det beste svaret noen ganger. Men det er egentlig positivt ment da, mener ikke å såre noen. Er jo en typisk VÆR, i godt selskap har jeg forstått, det har vært noen bursdager i påske nå og flere kommer.

Alt i orden her. Jeg tåler dette [:D]. Og rett skal være rett. Jeg kan veldig lite om disse tingene, men jeg skjønner endel etterhvert nå som jeg har fulgt med dere [8|] [:)] Så jeg er åpen for det meste. Jeg er en ganske positiv sjel, men så jeg vet hva vondt er. Og dette dere går igjennom nå er vondt. Og det er der hele tiden. Jeg merker det ihvertfall. Det popper fram nye babyer alle veier og det er sååå sårt. Ikke noe kjekt.

Dere er flotte personer her inne, ikke tvil om det. Jeg tåler en støyt. [:)][:)]

Vi satte inn 2 egg.  Kun det ene som klamret seg fast!  neste gang vi skal ha ICSI kommer vi også til å spørr eom 2 egg... jeg anser det osm større sjans for positiv test! Er jo 2 egg og 2 sjanser på 1 gang...øhh..ja du skjønner?!! [;)] 

HI HI er VÆR selv så det går bra. Innlegget mitt ble litt rart syns jeg. Jeg tåler ganske masse og syns at Twinanne er fornuftig og ikke urettferdig.  Ja "rett skal være rett". Også er det sårt og ikke kunne få de barna en vil ha uten at det skal ta så masse av energi og tanker og følelser.  Fy han der oppe.

Back
Topp