Hmmm - hva skjer? Blødning og svakt positiv graviditetstest

Utsikt

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Sitter litt i sjokk her akkurat nå og hører gjerne deres tanker om det som skjer.

Kort oppsummert: Jeg fikk mensen på fredag tross en sterk følelse av å være gravid. Mensen har vært litt annerledes og relativt kort i forhold til hva som er vanlig for meg, pluss at graviditetssymptomer som ligner på de jeg hadde forrige gang har fortsatt tross mensen - disse symptomene har jeg vanligvis ikke når jeg har mensen. I dag er det minimalt med spotting igjen og A1 graviditetstest viser en svaaaaaak strek. Det er ingen tvil om at den er der og at det ikke er en skyggestrek etter min mening, men svaaak er den altså. Hva skjer? Under går jeg mer i detaljer om noen kan tenke seg å vite litt mer før dere synser med meg ;)

Takk på forhånd for alle tanker og erfaringer som deles :)

---

EL perioden var når varmen var som verst og jeg drikker MASSE, jeg får derfor aldri positiv EL-test men noen dager før den 28.juli er den veldig sterk om ikke like sterk, og 29.juli stiger tempen med 0,4 og EL-test er plutselilg helt blank. Jeg tenker selv at EL har vært den 28.juli (CD 18). 27. var jeg veeeeldig emosjonell og før blank test den 28. hadde jeg sterkt økt lyst - EL-tegn for meg. Brystene blir ømmere etter dette også og alt er som det skal i dpo-land.

8 dpo (etter min beregning) kjenner jeg det stikker og klør i livmorområdet til høyre. Det strekker og trekker og ligner veldig på når jeg var gravid med sønnen min. Jeg føler meg også veldig våt nedentil og når jeg kommer hjem på kvelden oppdager jeg at jeg har en stor gulaktig slimklump som minner om EL-slim når man trekker i det, med et lite blodspor i. Jeg tenker at enten er jeg gravid, eller så er dette EL. EL-test er imidlertid svært svak både før og etter og jeg har testet på konsentrert urin denne gangen da varmen har gitt seg. Når jeg pusser tennene den kvelden blør jeg, noe som omtrent aldri skjer. Vi har sex for sikkerhetsskyld og det kjennes rart. Jeg er øm og hoven der nede på en måte og etter sex får jeg gjentatte stikkinger til høyre i magen (som små kramper).

9 dpo våkner jeg plutselig klokken åtte av meg selv og føler meg veldig våken. Jeg våkner aldri så tidlig om jeg ikke må og har ikke den døgnrytmen etter ferien heller. Jeg tar en graviditetstest fra billigtester. Den får en svaaaaaaak skyggestrek bittelitt etter tiden. Jeg tolker den til å være negativ, men er usikker. Jeg tok også A1 sin test som var heeelt blendahvit. Jeg er veldig våt nedentil med vannaktig utflod. Er litt kvalm, har lite matlyst, menslignende murringer når litt trang bukse er på. Stikker til høyre i magen. Kjenner meg lit øm i bekken/haleben/korsrygg. Er veldig følsom (på gråten) og SKIKKELIG irritabel. Har sterk følelse av at jeg er blitt gravid.

10 dpo våkner jeg igjen tidlig (både jeg og mannen tenker at det må være symptom på noe da det er sååå ulikt meg ;)) Seig utflod på begynnelsen av dagen, så masse melkeaktig utflod gjennom dagen. Stikker og strekker i magen. Klør utenpå magen. Veldig kvalm og svimmel etter middag. Øm følelse i magen og litt kramefølelse i rumpa og lårene - mensen på vei? Uggen og metallsmak i munnen på kvelden. Vi har sex denne kvelden (kan det har gjort skade eller ført til blødning?)

11 dpo - tidlig oppe igjen! Jeg gjør klar for å ta graviditetstest og oppdager at tanta har kommet. Både jeg og mannen blir litt nedfor, for jeg følte meg så sikker på at det hadde klaffet denne gangen. Vanligvis får jeg svake blødninger dag en og kraftig dag to eller tre. Denne dagen trapper det raskt opp til en dag med en del blødninger. Mer enn mine vanlige første dager, mindre enn mine kraftige blødningsdager. Tar test likevel (billigtest) og oppdager innen tiden (tror jeg) det som fortsatt ser ut som en skyggestrek - så jeg avskriver den som negativ.

12 dpo - tidlig våken igjen! Litt mindre blødninger enn dagen før. Svimmel, varm og plutselig supertrøtt. Samtidig masse energi. Mye følelser i kroppen. Føler meg såååå forelsket i mannen min og er sååå takknemlig, glad og på gråten.

13 dpo - våkner tidlig igjen! Bare spotting nå, men jevn gjennom dagen. Rosa, vannaktig og slimete (??). Masse energi på begynnelsen av dagen og så plutselig gørrtrøtt midt på dagen. I åttetiden kjenner jeg at jeg nesten må gå og legge meg (slik var jeg når jeg var gravid med førstemann). Det kiler i magen (noe som har økt siden antatt EL), fortsatt stikker det litt i magen, men mindre nå. Det trekker riktignok og kjennes som om jeg forstrekker meg (nederst i magen) ved raske bevegelser. Blir også sliten i magen mer enn resten av kroppen om jeg har vært aktiv. Jeg tenker at jeg tar en test i morgen for sikkerhetsskyld, for jeg føler meg jo så gravid, og er den negativ legger jeg det hele til side.

14 dpo - tar A1 graviditetsstest og i løpet av fem minutter vises en svaaaaak strek i vinduet ved siden av kontrollstreken. Dette er garantert ingen skyggestrek, men så svak altså at jeg ikke tør å tenke den er positiv heller.

Nå lurer jeg veldig da... Har jeg vært gravid og så har det gått ille og akkurat klart å plukke det opp med denne testen? Kan jeg være gravid og ha blødninger? Har jo lest at flere har det... Hva nå? Tenkte å ringe legen senere uansett, så da tar jeg dette med i samtalen.

Verdt å nevne at jeg ikke har kjent det som når jeg har mensen under disse blødningene i det hele tatt. Nesten ingen murringer, trykk eller smerter, bare litt blødninger liksom. Jeg er både allergisk og har en annen kronisk sykdom og de siste dagen har jeg på magisk vis blitt mye bedre og ikke minst fått mye mer energi enn jeg har hatt siste mnd pga den ene sykdommen. Graviditet skal kunne gjøre at man blir bedre.

Hører gjerne om andre med lignende erfaringer eller litt kunnskap mens jeg selv venter på å avklare på den ene eller andre måten :)
 
Du kan ha blødninger når man er gravid:). Det som er mest sikkert er å ta blodprøver hos legen og se om hcg stiger:). Lykke til:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Du kan ha blødninger når man er gravid:). Det som er mest sikkert er å ta blodprøver hos legen og se om hcg stiger:). Lykke til:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Tusen takk Lillefrø :) Og takk for svar! Får vel bare se an, teste igjen og få meg en time hos legen :)

Noen der ute som har hatt lignende erfaringer?
 
Jeg har ikke erfaring med dette, men har hørt om mange som har blødninger selv om de er gravide! Ville absolutt prøvd å fått tatt en test hos legen! :) :) Håper det har klaffet for dere!!

Jente 2004 og gutt 2013

2014 Pp1 Ikm ca 26. august
 
Jeg hadde slik blødning 14 dpo da jeg ble gravid i januar (mistet desverre i mars ) Jeg ble lei meg siden jeg følte meg gravid, så kom tr -trodde jeg. Nesten ingen blødning dag to, oh ingenting dag tre. Testet positivt 2 dager etter (hadde ikke testet før den pp )
Lykke til! Håper det er en spire der som klorer seg fast i 9 mnd!
Sikkert lurt å få målt hcg-nivået hos legen som Lillefrø foreslår :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg har ikke erfaring med dette, men har hørt om mange som har blødninger selv om de er gravide! Ville absolutt prøvd å fått tatt en test hos legen! :) :) Håper det har klaffet for dere!!

Jente 2004 og gutt 2013

2014 Pp1 Ikm ca 26. august

Takk :) Har jo googlet litt og ser at det kan bety så mangt - heldigvis og desverre... Skal til legen i morgen for blodprøver så får vi se!
 
Jeg hadde slik blødning 14 dpo da jeg ble gravid i januar (mistet desverre i mars ) Jeg ble lei meg siden jeg følte meg gravid, så kom tr -trodde jeg. Nesten ingen blødning dag to, oh ingenting dag tre. Testet positivt 2 dager etter (hadde ikke testet før den pp )
Lykke til! Håper det er en spire der som klorer seg fast i 9 mnd!
Sikkert lurt å få målt hcg-nivået hos legen som Lillefrø foreslår :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så trist Tillan_baby... Heller at det har gått galt nå enn at spiren holder seg fast men at det går galt senere... Blir fint å få litt større klarhet hos lege i morgen :) Håper også det er en spire der som klorer seg fast, det kjennes nå sånn ut uansett hva som skjer med kroppen...
 
For å oppdatere i tilfelle det er flere der ute med lignende erfaringer så er dette status nå:

Jeg har nå brunlig utflod med spor av ferskere blodspor - ser rosa og litt slimete ut. Er veldig lite da. Typisk spotting. Har vært noen "klumper" (brunt) eventuelt slim samlet sammen (er jo slimete en del av denne utfloden og den var det i dagene før blødning også). Disse "klumpene" ser jeg ikke som positivt, men er stadig litt uggen og småkvalm, trøtt, endring på området rundt brystvortene, mer definert på en måte og stadig strekker det nede i magen ved brå bevegelser pluss at det stikker og klør litt i høyre side fortsatt. Kjennes med andre ord ut akkurat sånn som før blødning og bortsettfra blod har ikke blødningen lignet på mensen og jeg har verken hatt sterke smerter, trykk eller murringer, kjent fint lite egentlig. I dag har det vært litt sterkere stikkinger, slik det var noen dager før blødningen som jeg tenkte kanskje var egg som festet seg eller livmoren som modnet seg. Kan kanskje være kroppen som leger seg etter en tidlig abort? Men bør det ikke kjennes litt annerledes ut enn før blødning?

Tok en graviditetstest av samme type på morgenurinen i dag og trodde først den var svakere enn i går, men nå vet jeg ikke, mulig de var i samme gata... Burde den har blitt en del sterkere på et døgn om spiren fortsatt sitter?

Jaja - blodprøve hos legen i morgen og så skal jeg høre om det går an å få en UL sånn at jeg kanskje kan få litt større klarhet i hva som skjer/har skjedd med kroppen :) Guffen kombinasjon med blødning og positiv test...
 
Hva ble det til her? Føler jeg er i samme gata :/

Tviler dessverre på at du får noe svar fra trådstarter, da hun ikke har vært aktiv på 2 år.
Håper dog du får svar fra noen andre som har noen råd/erfaringer å komme med.
 
Jeg hadde slike blødninger du har når jeg var gravid. Jeg spotta rosa/brunt i flere dager og noen dager var det også skikkelige blødninger, det rant i do liksom:arghh: blødde vel fra 12 dpo til rundt 20 dpo. Pause fra blødningene før det begynte igjen..

Men testene ble sterkere og sterkere! Skal sies at jeg blødde ofte gjennom hele graviditeten da:)
 
Jeg blødde tidlig i begge mine svangerskap i uke 5-6. Begge gangene fikk jeg komme inn til tidlig UL. Hvis jeg var deg så hadde jeg tatt meg en tur til legen og kontrollere hcg verdier.

Gammel tråd ser jeg nå ja!
 
Back
Topp