Hmmm Husdilemma :/

Vaniljerose <3

Betatt av forumet
Septembermødre <3
Vi er på husjakt men klarer ikke bestemme oss. Hva har dere kommet til å gjort?
Hus nr 1 er nær skole, nydelig utsikt, fem soverom, men er ikke helt i orden og trenger litt oppussing nå og mere på langsikt. Dyrt er det også, så ikke mye kr å pusse opp for. Men dette huse passer alt vi ønsker bortsett fra oppussingen.
Hus nr 2 er helt greit, nesten nytt. Må ikke pussesopp og er veldig koselig, langt fra skole og vennene til barna, ikke fin utsikt som vi ønsker. Men fin turområde bak huset som vi liker og fin hage. Litt dyrere.

Æh det er ikke lett :)
 
Jeg hadde også gått for hus nr 1
 
Høres ut som at du har mest lyst på nummer 1, så såfremt det ikke er veldig omfattende renovering som skal til, så gå for d da vel.... :-) Kan vel leve med at rommene ikke er som tatt ut av interiørblader en stund (jeg bygde nytt hus og flyttet in på mai i 2012, men med 40 kg hund, katt og en 4-åring i hus, er det ikke så veeeeeldig mye som minner om nytt lengre....... :-p )
 
Hadde nok tatt nr. 1, forutsatt at oppussingen kan tas over tid. Vi kjøpte oss et oppussingsobjekt for 1,5 år siden, og jeg er overrasket over hvor lite vi har fått gjort. Det handler selvfølgelig om prioriteringer, men når man bruker det man har på å kjøpe huset vil det jo ofte begrense seg selv hvor fort man får pusset opp :)
 
Hus nr 1 høres ut som den beste investeringen på lengre sikt, så så fremt dere er klare for det synes jeg det hørtes ut som det beste valget! Se for deg deg selv i det huset om 10 år...! :D
 
Så lenge det ikke er større ting som må pusses opp, hadde jeg gått for nr1. Men man må se realistisk på det, Kan man legge gulv selv, er det vegger som man vil flytte, er det dyre ting som bad/kjøkken? Hva kan man klare, orke, ha tid og råd til å faktisk gjennomføre? Altfor mange tenker ja det skal vi klare, tar sikkert litt tid men ikkeno prob..

Tre år senere er hele huset skilsmissegrunnlag.

Men hvis dere vet at det ikke er noe problem, så er hus nr1 definitivt det som høres ut som det beste valget. Men det vet dere best selv :)

Lykke til, er så smått på husjakt selv, ikke lett!
 
Sålenge dere har ett såpass godt forhold at dere tåler å bo litt provisorisk i de periodene hvor dere må pusse opp, så hadde jeg ikke vært i tvil engang! Ville valgt nr1 :)
Vi kjøpte drømmehuset med ett stort oppussingsbehov i alt fra grunnmuren til loftet. Men nå som vi ser lyset i enden av tunnelen angrer jeg ikke ett sekund :)
 
Nr 1 :)
 
Har gått for nr 1. Vi kjøpte hus i sommer, og gikk for det vi villa ha til tross for at det e mye som må gjøres me d. Men det tar man etterhvert. D viktigste for oss va å kjøp ett hus på den plassen som vi vil bo resten av vårt liv på :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Tror vi går for nr 1 :) Det va noen kloke ord her som fikk meg til å bestemme meg for det :) Så takk alle sammen, det var til godhjelp ;)
 
Jeg hadde nok også valgt Nr 1 :)
 
Back
Topp