Hmmm... gardinhjelp ??

Hocapontas

Elsker forumet
Det er sjeldent [:D], men nå er jeg litt usikker her.. !
Bestilte meg nye panel gardiner til stua for en stund siden, og i dag kom dem! Offwhite ensfarget..
Meeen, jeg synes kanskje de blir fòr beige? Stod liksom mellom dem og hvite, men så ikke for meg at kritthvite er noe for meg, dog jeg har hvite vinduskarmer, tak og lister da. Men ellers er veggene i cafè latte og jeg har mørk brune møbler.. Hm..

Hva synes dere ?? Skal jeg bytte dem i hvite, eller skal jeg bare beholde disse offwhite/beige?

U-strøket test bilde [;)]

Ganske like i fargen som på veggene da, faktisk..

Personlig så syntes ikke jeg panel gardiner kler alle type vinduer, syntes de tar så mye lys og plass..men fargemessig valg hos deg tror jeg ikke er så gale...

Jeg har lys lys beige aktige vegger, hvite vinduskarmer og lister. Til det har jeg både creme hvite gardiner (tette vinter gardiner) og hvite (lette sommer gardiner). Kjenner flere som har lyse vegger og hvite vinduer med beige gardiner til, syntes det er kjempe fint..men så spiller ofte helheten rundt inn om det blir pent eller ikke. Ha duk i samme farge, puter i samme farge o.l

Gardinene gikk seg veldig til under middagen, så jeg bestemte meg for å beholde dem i fargen jeg fikk.
Så nå har jeg vasket vinduer, strøket og hengt opp alle 8 panel-lengdene på stua her.
Begynner jo å bli mørkt ute nå, så nå ser de mye lysere ut- naturhvite, som jeg er veldig fornøyd med! Nå er de plutselig slik jeg tenkte meg dem fargemessig- så da blir det disse!
Blir litt fòr skarp kontrast med 'blenda hvite' gardiner her tror jeg, siden jeg har så mørke møbler og 'blenda hvitt' ikke er noen hoved-farge på noe vis her..
Ikke helt bestemt meg for hvilken farge jeg skal ha på pute-trekkene i sofaen enda... Skal ha noen i lys rosa, mens resten forblir i svart (har svart sofa) eller så bytter jeg ut de svarte med mørk brune eller naturhvite.. Løperene liker jeg naturhvite, siden jeg har mørk brunt bord.

Jeg har 3 stoore vinduer her på stua + den doble verandadøra jeg la ut bilde av i første innlegg (ligger bilder av stua mi i felles stue-galleriet), så jeg synes panelgardiner passer ypperlig her. Ville ikke hatt det på det ene vinduet i vanlig størrelse på kjøkkenet f.eks. Synes paneler passer best når vinduene er så store/lange at det ikke ser dumt ut når gardinene når ned på gulvet uten at de dekker mer vegg enn vindu liksom.. 160 gardiner passer ikke på noen av vinduene på stua mi, så da blir det 220 gardiner på alle vinduer uansett. Og da har jeg store nok vinduer til at paneler passer fin-fint etter min mening [:)]

Jeg ville beholdt di og kjøpt noen andre med litfarger, så kan du kjøpe x heng til panelgardiner (om du ikke har det da) og heng di med farger på selve stanga også di hvite, eller lyse der på den x stanga[:D][:D]

(og du kan jo regulere di stengene og ha litt bredde på di eller litt smale...)

ORIGINAL: BaileysTøsa

Jeg ville beholdt di og kjøpt noen andre med litfarger, så kan du kjøpe x heng til panelgardiner (om du ikke har det da) og heng di med farger på selve stanga også di hvite, eller lyse der på den x stanga[:D][:D]

(og du kan jo regulere di stengene og ha litt bredde på di eller litt smale...)

Har liksom så masse vindu (de tar sånn plass) føler jeg at jeg tror det fort blir rotete med flere gardin-farger (både i èn og samme panel eller flere sammen..) [8|]
Ikke så veldig glad i så masse farger på 'store ting' som stjeler masse oppmerksomhet heller, egentlig- føler det bare blir rotete da..
Har dessuten mørk brune persienner i alle vindu også, og nå som sola er tilbake og den skinner mer og mer for hver dag kommer jeg nok snart til å heise dem ned og ta dem i bruk mot sola etterhvert igjennom sommeren. Så tror det får bli den 'andre fargen' i vinduet [:)]

Skal ta mer bilder av 'stasen' (les; enkeltheten [:D]) etterhvert, når pottene i vinduet blir ferdige. Driver og maler dem nå.. Ånei, her males det som males kan [:D]

Sånn er de i skrivende stund.. Ikke se på rotet som er på tur opp på loftet egentlig.. [:)]
Gleder meg til å få på plass 'ny' spisestue i kroken der til høyre !!! [:D]

Nok en gang- se ikke på rotet!
Driver og leter etter putetrekk til sofaen i riktig rosa-farge og et nytt hvitt pledd.
Litt stusselig i vinduene også, ettersom blomsterpottene er til malings! De blir nå eggehvite, selv om jeg har planer om å male dem mørk brune. Driver og maler tv stua i eggehvit, så da blir de iallefall mer matchende til jeg får kjøpt mørk brun maling, og lyst er jo fint til sommeren iallefall... Tålmodighet til å vente med brunmalinga- hva er det ?? [:D]

Ringte forresten ei dame som er interessert i sofaen vår også, i dag. Så på lørdag må dere krysse fingrene [:)]
Ikke noe stress om vi ikke får solgt den, da den begynner å gå seg til (kjøpte ny i slutten av januar)- meeen sikler endel på en annen også... [:)]
Vil dama ha den må ho nok vente til vi får tak i ny da, for akkurat nå har vi ingen spisestue (solgt!) eller sofa i tv stua (solgt!) eller noen ting [:D] Kun 2 kjøkkenstoler... [:D]

Back
Topp