Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Mamma Mø
ORIGINAL: MammaOkt
En SKAL kjenne liv/bevegelser hver eneste dag etter uke 28.
Det skal ikke gå en eller to dager mellom hver gang.
Hvis jeg hadde gått en hel dag uten å kjent spark/bevegelser selv om jeg hadde dyttet, drukket kald saft osv, hadde jeg ringt legevakten med en gang og fått tatt doppler UL.
Hva er doppler ul?
Jeg kjenner liv hver dag... hvis det går en hel dag uten liv, kommer jeg til å ringe!!!
Hvis jeg hadde gått en hel dag uten å kjent spark/bevegelser selv om jeg hadde dyttet, drukket kald saft osv, hadde jeg ringt legevakten med en gang og fått tatt doppler UL.
Hva er doppler ul?
Jeg kjenner liv hver dag... hvis det går en hel dag uten liv, kommer jeg til å ringe!!!
Doppler e sånn så JM din tar på magen din for å høre hjertelyden til babyen når du har time hos henne.
hmmm.... er litt forvirret nå jeg.... Har nemlig blitt søkt til et større sykehus for å få en doppler Ul.... JM sa noe om å sjekke blodgjennomstrømmningen i navlestrengen pga keisersnittet jeg måtte ha sist.... Er visst helt ufarlig, ble usikker på om det var doppler UL hun sa det het..... huff jeg er så distre..... [8|][:D]
Hva er doppler ul?
Doppler e sånn så JM din tar på magen din for å høre hjertelyden til babyen når du har time hos henne.
hmmm.... er litt forvirret nå jeg.... Har nemlig blitt søkt til et større sykehus for å få en doppler Ul.... JM sa noe om å sjekke blodgjennomstrømmningen i navlestrengen pga keisersnittet jeg måtte ha sist.... Er visst helt ufarlig, ble usikker på om det var doppler UL hun sa det het..... huff jeg er så distre..... [8|][:D]
Nei for å sjekke blodgjennomstrømmningen i navlestrengen, så må en bruke vanlig UL.
Med doppler kan en ikke "se" babyen, kun høre hjertelyden.
Gjør ikke JM/legen det på deg ved hver kontroll? Altså, hører på hjertelydenog skriver opp på helsekortet ditt hvilken frekvens det var?
Jo, hun hører på hjertelyden hver gang [:D]
Men da hun snakket om doppler, forsto jeg det som at det var en UL, der man satte farge på blodet som strømmer i navlestrengen.... Finner det uannsett ut på Onsdag, for da skal jeg på denne undersøkelsen... Kanskje det ikke heter doppler Ul i det hele tatt?? tjihi[:D][:D][:D]