hmm..

lillemæj

Glad i forumet
hvor mye bevegelse fra beibien kjenner dere om dagan? syns min har vært så rolig at æ bynne å bli litt redd [:(] 

i forgårs var de kaos inne der, men i går kjennte jeg nesten ingenting.

det er litt fra dag til dag, men man skal kjenne noe hver dag sier jormora.

om det går 2 dager uten å kjenne noe spesielt, da skal jeg ringe lege....

regner med "han" begynner å sprelle igjen i dag, ( håper hvertfall)

han har jo rørt på seg der inne.. men d e så lite liksom :(

her sprelles det hver dag, flere ganger om dagen. akkurat nå kjennes det ut som om han prøver å presse rompa si mest mulig oppi ribbeina mine!!!!

noen ganger spark, noen ganger snur han seg. det er litt artig å se på for da flytter magen seg[:D][:D]

En SKAL kjenne liv/bevegelser hver eneste dag etter uke 28.
Det skal ikke gå en eller to dager mellom hver gang.

Hvis jeg hadde gått en hel dag uten å kjent spark/bevegelser selv om jeg hadde dyttet, drukket kald saft osv, hadde jeg ringt legevakten med en gang og fått tatt doppler UL.

ORIGINAL: Mamma Mø

ORIGINAL: MammaOkt

Hvis jeg hadde gått en hel dag uten å kjent spark/bevegelser selv om jeg hadde dyttet, drukket kald saft osv, hadde jeg ringt legevakten med en gang og fått tatt doppler UL.

Hva er doppler ul?
Jeg kjenner liv hver dag... hvis det går en hel dag uten liv, kommer jeg til å ringe!!!

Doppler e sånn så JM din tar på magen din for å høre hjertelyden til babyen når du har time hos henne.

Hva er doppler ul?
Jeg kjenner liv hver dag... hvis det går en hel dag uten liv, kommer jeg til å ringe!!!

Doppler e sånn så JM din tar på magen din for å høre hjertelyden til babyen når du har time hos henne.

hmmm.... er litt forvirret nå jeg.... Har nemlig blitt søkt til et større sykehus for å få en doppler Ul.... JM sa noe om å sjekke blodgjennomstrømmningen i navlestrengen pga keisersnittet jeg måtte ha sist....  Er visst helt ufarlig, ble usikker på om det var doppler UL hun sa det het.....  huff jeg er så distre..... [8|][:D]

Nei for å sjekke blodgjennomstrømmningen i navlestrengen, så må en bruke vanlig UL.

Med doppler kan en ikke "se" babyen, kun høre hjertelyden.
Gjør ikke JM/legen det på deg ved hver kontroll? Altså, hører på hjertelydenog skriver opp på helsekortet ditt hvilken frekvens det var?

Hva er doppler ul?

hmmm.... er litt forvirret nå jeg.... Har nemlig blitt søkt til et større sykehus for å få en doppler Ul.... JM sa noe om å sjekke blodgjennomstrømmningen i navlestrengen pga keisersnittet jeg måtte ha sist....  Er visst helt ufarlig, ble usikker på om det var doppler UL hun sa det het.....  huff jeg er så distre..... [8|][:D]

Nei for å sjekke blodgjennomstrømmningen i navlestrengen, så må en bruke vanlig UL.

Med doppler kan en ikke "se" babyen, kun høre hjertelyden.
Gjør ikke JM/legen det på deg ved hver kontroll? Altså, hører på hjertelydenog skriver opp på helsekortet ditt hvilken frekvens det var?

Jo, hun hører på hjertelyden hver gang [:D]
Men da hun snakket om doppler, forsto jeg det som at det var en UL, der man satte farge på blodet som strømmer i navlestrengen.... Finner det uannsett ut på Onsdag, for da skal jeg på denne undersøkelsen... Kanskje det ikke heter doppler Ul i det hele tatt?? tjihi[:D][:D][:D]

Da bruker hun doppler [:)]

Da jeg tok vanlig UL i uke 28 sjekket legen blodgjennomstrømmningen i navlestrengen, der de viste med farger ( blått/rødt). Og alt var fint - alltid en lettelse å høre! [:D]

Lykke til!! [:)]

Det har ikke jeg heller... men her er det omtrent konstant liv så er ikke redd for noe!
Er egentlig glad så lenge hun ligger i ro der inne [;)]

Her er det sparkene som er mest irriterende da... Kommer noen kraftige av og til som gjør litt småvondt.. Når jeg sitter her forran pcen (som jeg ofte gjør) så må jeg skifte stilling hele tiden... Men at det er liv er jo bare positivt da.. skal ikke klage på det [:D]

lillemæj har ingen sladrevenn nei...stakkars[8|].... har kjent liv, så vet jo at den ikke e dø da... men det e så lite iforhold til ka æ e vant med liksom...  kjenne en som måtte ta ks før tia for ungen fikk ikke nok næring, å hennes beibi lagde lite liv å røre.. blir bare litt redd liksom.. men alt e nok bra.. bare æ som e en smuuuule nevrotisk[:D]

Back
Topp