hmm

Silly

Elsker forumet
jeg er sykemeldt pga kvalme...
det jeg lurer på da er hvordan det er med penger i fødselspermisjonen...
har akkurat begynt å jobbe vanlig og ikke som lærling, å derfor har jeg vel enda mindre grunnlag for hjelp i permisjonen...?
har hørt at man må jobbe minst 6 mnd av svangerskapet for at man i det hele tatt skal få noe mer enn den engangsstønaden?
skal til legen til tirsdag for å snakke med han da, men lurer så fælt![:)]
ble veldig rotete! dårlig til å forklare....[8|][:D]

ORIGINAL: FruNette

Sykepenger teller som lønn. Jeg var sykmeldt hele svangerskapet. Så er du sykmeldt i 6 mnd, får du svangerskapspermisjon + penger.

den forsto jeg ikke helt......[8|] blond serru...[:D]

jeg var også sykemeldt i 6 mnd av svangerskapet,du får utbetalt det du har fått når du har vært sykemeldt,men det som er er at de regner ut gjennomsnittet av lønna di fra de tre siste mnd før du ble sjukemeldt,så hvis du nettopp har gått opp i lønn så får du jo ikke like mye som du ville fått hvis du har hatt den nye lønna fram til du går ut i permisjon[;)]

ORIGINAL: tikka

jeg var også sykemeldt i 6 mnd av svangerskapet,du får utbetalt det du har fått når du har vært sykemeldt,men det som er er at de regner ut gjennomsnittet av lønna di fra de tre siste mnd før du ble sjukemeldt,så hvis du nettopp har gått opp i lønn så får du jo ikke like mye som du ville fått hvis du har hatt den nye lønna fram til du går ut i permisjon[;)]

ok![:)] så det vil si at jeg kan jobbe tre mnd av svangerskapet så tar de gjennomsnittet av det...?[8|] eller MÅ man jobbe seks mnd?
jeg hadde lærlinglønn før jeg ble sykemeldt, så det er ikke akkurat noe å trakte etter......[8|]

ORIGINAL: Silly

ok![:)] så det vil si at jeg kan jobbe tre mnd av svangerskapet så tar de gjennomsnittet av det...?[8|] eller MÅ man jobbe seks mnd?
jeg hadde lærlinglønn før jeg ble sykemeldt, så det er ikke akkurat noe å trakte etter......[8|]

Det er jo 6 mnd man MÅ ha hatt inntekt, og sykepenger og vanlig arbeid teller likt.
Så for og si det enkelt er det det samme om du jobber eller er sykemldt.
Fødsels penger får du da uansett
[:)]

ORIGINAL: ~Lucky~

ORIGINAL: Silly

Det er jo 6 mnd man MÅ ha hatt inntekt, og sykepenger og vanlig arbeid teller likt.
Så for og si det enkelt er det det samme om du jobber eller er sykemldt.
Fødsels penger får du da uansett
[:)]

vet du, det var sååå godt å høre! alle jeg har snakket med sier at man MÅ jobbe i seks mnd av svangerskapet hvis ikke får man bare engangsstønad og ikke noe mer...
har vært så bekymret for det! hehe

Jeg var sykemeldt fra 3 mnd, og ut sv, fikk full permisjons støtte og de regnet ut pengene jeg fikk utifra de 3 mnd jeg hadde tjent mest i løpet av det siste året, så da hadde jeg rekt å jobbe mye overtid før sykemeldingen, så jeg fikk bra permisjon [:D]

Back
Topp