Hmm...

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Babyene vokser fort.
Men det gjør jammen meg de større barma også.
Min eldste skal nå hoppe over et klassetrinn! Endelig, etter all tiden med egne oppgaver i klassen og hjemme.

Andre med barn som har gjort dette? Eller har du gjort det selv?
Hvordan går det når de blir eldre, og må vente et år med bilkjøring, utesteder osv.?
Og konfirmasjon...? At man er yngre enn klassekamerater merkes jo lite nå, men lurer litt på ungdomstiden.Modenheten bekymrer jeg meg ikke for, men tenker på alt dette praktiske i forhold til aldersgrenser osv.

Fikk lov å fortsette på skolefritidsordning da, etter alder og ikke klassetrinn. Men da blir jo barnet mitt eneste fra klassen som går der, siden de andre da er for gamle til det. Hmm..

Luksusproblem da :-) hadde selv andre bøker og oppgaver som var vanskeligere de første par åra. Husker det faktisk som litt flaut, så sånn sett hadde det kanskje vært bedre å hoppe til neste trinn? Ei venninne begynte et år for tidlig, og ja, litt småtulling om at hun var ung i ungdomsåra(spes rundt 18-20 med bilkjøring, drikking, utesteder etc), men ikke noe problem av størrelse for henne. Nå derimot påpeker hun at hun har et år mer igjen av 20-åra enn oss venner fra kullet ;-) hehe!

Jøss, der kan du se. :)
Trodde sånt bare skjedde på film jeg! :) Haha.
Gratulerer da. :) Du må jo være stolt mor!

Jøss, der kan du se. :)
Trodde sånt bare skjedde på film jeg! :) Haha.
Gratulerer da. :) Du må jo være stolt mor!
Takk for det! Ja, er jo stolt! :-)
Har ligget framme siden barnehagen. Kunne lese og skrive, enkle matteoppgaver osv. ,så kjedet seg allerede i 1. klasse. Har utrolig interesse for fakta osv. Har hatt eget opplegg i alle år på skolen, så savnet det å kunne diskutere fag med klassen sin. Må fortsatt tilpasses hennes nivå, så blir nok noen egne oppgaver nå også. Men nivået er iallfall LITT høyere nå da. :-)

Ikke bare bare med flinke elever heller, for hun har virkelig følt seg ensom og utenfor fellesskapet i klassen sin.
Lettere å være gjennomsnittlig i den norske skolen...
Men nå har vi endelig fått vedtaket, så gleder seg til å bytte! :-)

Luksusproblem da :) hadde selv andre bøker og oppgaver som var vanskeligere de første par åra. Husker det faktisk som litt flaut, så sånn sett hadde det kanskje vært bedre å hoppe til neste trinn? Ei venninne begynte et år for tidlig, og ja, litt småtulling om at hun var ung i ungdomsåra(spes rundt 18-20 med bilkjøring, drikking, utesteder etc), men ikke noe problem av størrelse for henne. Nå derimot påpeker hun at hun har et år mer igjen av 20-åra enn oss venner fra kullet ;-) hehe!
Takk for svar! :-)
Ja, hun føler seg jo litt "utenfor", og får ikke helt det fellesskapet når man får andre oppgaver. Har ingen å diskutere med osv.
Så bra at det ikke er noe stort problem med ungdomstiden da! :-)
Og jenter blir vel kjørt rundt av gutta uansett? Hi hi! :-)

Takk for det! Ja, er jo stolt! :)
Har ligget framme siden barnehagen. Kunne lese og skrive, enkle matteoppgaver osv. ,så kjedet seg allerede i 1. klasse. Har utrolig interesse for fakta osv. Har hatt eget opplegg i alle år på skolen, så savnet det å kunne diskutere fag med klassen sin. Må fortsatt tilpasses hennes nivå, så blir nok noen egne oppgaver nå også. Men nivået er iallfall LITT høyere nå da. :)

Ikke bare bare med flinke elever heller, for hun har virkelig følt seg ensom og utenfor fellesskapet i klassen sin.
Lettere å være gjennomsnittlig i den norske skolen...
Men nå har vi endelig fått vedtaket, så gleder seg til å bytte! :)

Så bra :) Høres ut som det var vel fortjent da. :)
Håper hun vil trives fremover! :)

Back
Topp