Hmm...

• Trådstarter Trådstarter VL
  • Opprettet Opprettet

VL

Glad i forumet
Var inne på en sjekk på KK pga veldig kraftige kynnere... Det er nå en ting, alt var ok, men! Han estimerte vekten til prinsessen, er 32+2, og fant ut at jeg kom til å få en stor baby :S han estimerte vektent til ca 2 kilo... Er det stort? Føler når jeg leser litt rundt at det ikke er så stort...men....

Hmm... Han var veldig på det at jeg kom til å få en STOR baby! ....

Forrige var gutt , han var 3560 !:) syns jo ikke det er så stort jeg da! Nett passelig :)

Ikke helt til å bli klok på det der. Men om han førte opp på ultralydskjemaet ditt kan du jo se hvilken percentil baby følger?

Jeg var på estimering da jeg var 31+5 og baby var 1977g. Fikk beskjed om at det var normalt. Blir forvirra, jeg!! ;)

Nei det der var ikke til å bli klok på! Han mente jeg kanskje trengte opfølging pga stor baby! Lille meg som har en liten mage, lagt på meg 4 kilo liksom... Han skulle diskutere det med kollegaene og gi en lyd om han mente det var nødvendig... Så jordmoren min hadde ringt idag når jeg var på jobb...

I følge babyverdens ukesforklaring skal babyen veie ca 1800 gram i uke 32: http://www.babyverden.no/Gravid/Uke-for-uke/32-uker/. I såfall er det vel et vekstavvis på ca. 11%?

Når jeg var på 3D-UL i uke 29 lå babyen vår på 5 % + i vekstavvik, og da spurte jeg hvor mye over han skulle ligge før de reagerte. Og hun sa at hun ville ikke reagert noe særlig før det var oppi 15-20 % vekstavvik på det tidspunktet.

men virker som de sier forskjellig fra plass til plass... tror uansett ikke man skal ta vekstestimeringen som en fasit. Jeg vet av opptil flere som har fått estimert en stor baby, men ved fødsel viste det seg at babyen var helt normal i størrelsen. Så det trenger ikke stemme bestandig :-)

I følge babyverdens ukesforklaring skal babyen veie ca 1800 gram i uke 32: http://www.babyverden.no/Gravid/Uke-for-uke/32-uker/. I såfall er det vel et vekstavvis på ca. 11%?

Når jeg var på 3D-UL i uke 29 lå babyen vår på 5 % + i vekstavvik, og da spurte jeg hvor mye over han skulle ligge før de reagerte. Og hun sa at hun ville ikke reagert noe særlig før det var oppi 15-20 % vekstavvik på det tidspunktet.

men virker som de sier forskjellig fra plass til plass... tror uansett ikke man skal ta vekstestimeringen som en fasit. Jeg vet av opptil flere som har fått estimert en stor baby, men ved fødsel viste det seg at babyen var helt normal i størrelsen. Så det trenger ikke stemme bestandig :)

Jeg syns de målene som angis som gjennomsnitt i ukesforklaringen,er veldig lave,hvertfall i forhold til andre apper jeg har, og også iforhold til hva mine barn har ligget på i forhold, så kanskje de begynner å bli litt gamle? Folk fikk jo mye mindre barn før i tiden enn nå til dags.

Jeg syns de målene som angis som gjennomsnitt i ukesforklaringen,er veldig lave,hvertfall i forhold til andre apper jeg har, og også iforhold til hva mine barn har ligget på i forhold, så kanskje de begynner å bli litt gamle? Folk fikk jo mye mindre barn før i tiden enn nå til dags.

Så vidt jeg vet, så var 90-tallet det tiden nyfødte var på sist "tyngste", lavere vekt på barn nå på 2000-tallet enn da om jeg ikke har fått feil informasjon :)

Men angående vekstestimering, så er vel det så som så når det kommer til nøyaktighet. Uansett så hørtes ikke babyen kjempestor ut, hva lå den på på persentilen, VL?

Her ble det målt ca 1920gr uke 32 og det var +2,6% står det i papirene mine.. ;)

Nei var det da...hadde jo selvfølgelig ikke skjemaet med meg da jeg hadde vært på jobb og reiste direkte for var så dårlig... Så fikk ikke noe skrevet ned... :-S men kanskje jordmor kan se det på journalen? Skal der på onsdag!:)

Så vidt jeg vet, så var 90-tallet det tiden nyfødte var på sist "tyngste", lavere vekt på barn nå på 2000-tallet enn da om jeg ikke har fått feil informasjon :)

Men angående vekstestimering, så er vel det så som så når det kommer til nøyaktighet. Uansett så hørtes ikke babyen kjempestor ut, hva lå den på på persentilen, VL?

i 2006 fikk jeg hvertfall beskjed på sykehuset da jeg var på vekstseminering, og jeg og mamma syns det var mye med 4kg, at det var helt normalt nå til dags, at vi fikk mye større barn og at vi var større selv også, men nå var denne legen et hespetre uten like da uten at det har så mye å si :P men syns heller ikke babyen hørtes særlig stor ut.

Jeg fikk estimert vekt på 2,2 kg i uke 32 :) Han sa han kom til å bli litt over gjennomsnittet.

Bare ha i bakhodet at de vekt estimeringene OFTE er feil! Så ikke stol blindt på dem :)

Fraaa mobilen <3

Back
Topp