hmm!?

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Siden igår kveld har jeg hatt en litt rar følelse down there. Det kjennes nesten ut som at det er ei slags hinne eller noe lignende og det føles ut som den holder på å sprekke. Er det noen andre som har/har hatt det slik?
Kanskje jeg burde ringe sykehuset og spørre om å få en sjekk? Min første kom jo i uke 23 uten at de helt sikkert fant grunnen... Blir litt engstelig, og jo mer jeg tenker og kjenner etter jo reddere blir jeg..

Har ikke hørt om eller kjent noe sånt nei :/ jeg ville nok ringt føden å få sjekket det. Ta heller en tlf for mye! :)

Har ikke hørt om det før, hadde jeg vært deg ville jeg tatt en telefon til føden og forhørt meg :)

Ringte og fikk snakke med en kjempe koselig lege. Jeg forklarte hvordan det var, og hun spurte hvordan sist fødsel starta. Så fortalte jeg at det starta med rier og blødning, og hun forklarte at ingen av de delene hadde jeg jo nå, men at grunnen mest sannsynlig var at jeg gikk og var så redd hele tiden og jeg følte slike ting. Hun skulle sette opp en time før jeg kom til uke 23, og det er så godt å få ordnet. Jeg er så glad det finnes slike hyggelige mennesker.
Jeg som aldri gråter foran mennesker måtte virkelig holde meg, noe hun helt sikkert hørte for hun spurte etter så mange ting så jeg kunne tenke på andre ting, så da jeg la på begynte jeg å strigråte.
Innser at jeg egentlig er PISSREDD, og jeg helst vil sove til jeg har kommet til minst uke 25.
Og jeg vet at hvis jeg får sterke kynnere i de kommende ukene får jeg ett slags anfall, jeg orker ikke tanken på å gå gjennom alt jeg har vært gjennom det siste halve året, en gang til..

Godt å få skrevet ned alle føleleser og tanker en gang i blandt..

Så godt det finnes slike mennesker her i verden, og at de jobber med det de gjør! Håper det går fint med deg nå, alt er nok akkurat slik som det skal:) Skjønner utifra dine tidligere erfaringer at dette svangerskapet kan være ekstra tøft for deg.
Har du fått time til neste kontroll? Masse lykke til:). Det blir nok bare kjekt:)

ja, det håper jeg at det er !!
Jeg har fått time den 1. juli, men da er jeg 23+6 så er litt for sent syns jeg, så skulle få en ny time tidligere også. :)
Føler meg litt hysterisk, men er så redd det skal gå samme vei som sist..

Godt at du fikk prate med en så forståelsesfull lege da, og luftet følelsene litt.. Håper du føler det lettere nå :)

Godt at du fikk snakket med en lege som tok seg tid til deg. SKjønner at du er engstelig etter å ha gått gjennom noe sånt :-( Håper du klarer å slappe av og komme deg fint gjennom de ukene som er igjen til uke 23! Det går nok bra skal du se :-)

Jeg personlig har aldri vært med på noe skumlere enn å være gravid og dette er min første graviditet. Så jeg forstår deg veldig godt:)! Går nok fint, men ikke kjekt å gå å være bekymret..

Godt du fikk time, så du kan bli trygg! Skjønner godt du er redd, det må være en grusom opplevelse!

Jeg har fått time den 1. juli, men da er jeg 23+6 så er litt for sent syns jeg, så skulle få en ny time tidligere også. :)

Hysterisk er kanskje det siste ordet jeg ville brukt. Du har jo virkelig erfart at det kan gå fryktelig galt, så dette er vel bare helt naturlig. Så tøff du var som ringte selv om du følte deg hysterisk, og så utrolig fint at du møtte en så fin lege. Blir helt rørt, jeg...

Hysterisk er kanskje det siste ordet jeg ville brukt. Du har jo virkelig erfart at det kan gå fryktelig galt, så dette er vel bare helt naturlig. Så tøff du var som ringte selv om du følte deg hysterisk, og så utrolig fint at du møtte en så fin lege. Blir helt rørt, jeg...

Ja, er så glad for at legen var så grei! Var en annen lege som ringte opp igjen med ny time, og jeg måtte fortelle alt en gang til, og da sa hun bare at jeg ikke skulle være så redd, og uansett hvis det skjedde noe så gjorde de ingenting for å hjelpe meg likevel.
Shit, jævla megge :p Men i dag har jeg ikke hatt den samme følelsen som jeg hadde igår, så håper det var bare noe jeg innbildte meg!

Ja, er så glad for at legen var så grei! Var en annen lege som ringte opp igjen med ny time, og jeg måtte fortelle alt en gang til, og da sa hun bare at jeg ikke skulle være så redd, og uansett hvis det skjedde noe så gjorde de ingenting for å hjelpe meg likevel.
Shit, jævla megge :p Men i dag har jeg ikke hatt den samme følelsen som jeg hadde igår, så håper det var bare noe jeg innbildte meg!
Nei huff!! Sånn æ'kke lov å si! Dumme dame! Kjære vene, skulle ikke koste såå mye å være litt hyggelig og beroligende? Godt du ikke møtte henne først!

Nei huff!! Sånn æ'kke lov å si! Dumme dame! Kjære vene, skulle ikke koste såå mye å være litt hyggelig og beroligende? Godt du ikke møtte henne først!

nei, skulle ikke tro det hadde kosta henne noe. Ja, godt jeg ikke traff ho først :p

Hei,vet omtrent akkurat hvordan du føler d... Har vært gjennom noe av det samme selv,mistet ifjor høst i uke 22 pga trisomi 13 (ikke forenlig med liv)og alvorlig svangerskapsforgiftning HELLP. Er nå gravid igjen i uke 21, og er livredd for tidlig HELLP igjen. Jeg kunne godt hoppet over de neste fire ukene jeg og. Det er jo ingen annen måte enn å få morkaka ut for å bli frisk..

Hei,vet omtrent akkurat hvordan du føler d... Har vært gjennom noe av det samme selv,mistet ifjor høst i uke 22 pga trisomi 13 (ikke forenlig med liv)og alvorlig svangerskapsforgiftning HELLP. Er nå gravid igjen i uke 21, og er livredd for tidlig HELLP igjen. Jeg kunne godt hoppet over de neste fire ukene jeg og. Det er jo ingen annen måte enn å få morkaka ut for å bli frisk..

åå, trist å høre :( Håper det går bra med oss begge denne gangen her da! :) Hvordan går det med deg nå? Får du noe oppfølging eller?

Ja får virkelig håpe alt går bra for oss denne gangen! Alt virker bra frem til nå,fosteret er hvertfall friskt:) Har kontroll hver uke med blodprøver, urin og blodtrykk, og annenhver uke med tilvekstkontroll ul. Ganske betryggende d i grunn!!

Back
Topp