Hmm...what to do..

Er det liksom bedre å ha sex annenhver dag enn hver dag? Det skjønner jeg ikke noen ting av...

Mortania skrev:
Er det liksom bedre å ha sex annenhver dag enn hver dag? Det skjønner jeg ikke noen ting av...

Nei hvis mannen har bra sædkvalitet kan man fint ha sex hver dag, men hvis den er litt redusert er det anbefalt å holde seg til hver 2. dag for å spare opp. Men det holder å ha sex annenhver dag i den fruktbare perioden, folk flest er ikke vandt til sex hver eneste dag og da kan det fort bli litt stress/press å plutselig ha sex hver dag.

Det er noe man kan få testet, og det har i mange tilfeller ikke så mye å si, fordi det ofte er damen det kommer an på.

Jeg er av den oppfatning at om man har hatt sex hver dag, da helst for sexens og kosens skyld, kan man fint fortsette å ha det. Jeg har en høyst aktiv samboer som i tillegg til å gjerne ha sex med meg fire ganger om dagen, "tar seg av seg selv" minst like mange ganger.

Det er når man har sex med graviditet som eneste mål at det fort kan ble stress og press og følelse av "ubrukelighet" når man ikke klarer det, så man slutter å nyte det man holder på med.

Men det er ikke vanlig å teste sædkvaliteten uten at man har problemer med å bli gravid, og dårlig sædkvalitetet er årsak til 1/3 av ufrivillige barnløse. Som jeg sa istad er man vandt til å ha sex hver dag så fortsetter man med det, men flertallet er faktisk ikke det. Og det holder med sex hver andre dag for å bli gravid.

det sies at da får mannen "spart" opp flere spermier så han ikke fyrer løsskudd emoticon her klaffa det etter at vi gikk over til å ha sengehygge på kveldene så jeg lå stille i mange timer å sov etterpå mens svømmerne fikk gjøre jobben sin. Om det hadde noe å si eller var helt tilfeldig vites jo ikke, men det klaffa iallfall bedre enn da vi styrte rundt på morran og ettermiddagen og jeg hoppa opp 30 minutter etterpå! 

Jeg slutta på p-pillen etter 7 år sammenhengende rett før jul, og jeg ble gravid i april :) Så gikk igrunn rimelig greit for oss, skal absolutt ikke klage. Men som mange skriver så tror jeg man ikke må stresse. Vi tenkte litt sånn skjer det så skjer det, null stress :) Masse lykke til :)

vi prøvde i 1år før vi kontaktet lege. Jeg var helt sikker på at det var meg det var noe "galt" med, men undersøkelser viste at alt var som det skulle og jeg begynte på pergotime for å få kontroll over eggløsning. Det hjalp ikke så etter det sjekket de mannen. Det viste seg at han hadde dårlig sædkvalitet. Hadde vi bare sjekket det med en gang hadde ting kanskje ikke tatt så lang tid. Vi ble henvist til prøverør og der satt det etter ett forsøk. Akkurat 2år etter at vi begynte å prøve og vi er kjempe glad for det. Men sitter igjen med en følelse av mye bortkastet tid og venting. Poenget mitt er ikke at det er noe galt med dere men det er ikke alle som kan bare slappe av så skjer det, noen trenger hjelp og jeg skulle selv ønske vi sjekket begge ganske kjapt og ikke brukte masse tid på å "slappe av". Håper det klaffer for dere naturlig eller at dere finner ut av det. Jeg vet hvordan du har det og det er helt umulig å slutte å tenke på det. Det lå iallefall i bakhodet mitt hele tiden:)

Back
Topp