Hmm...what to do..

Heidi:)

Glad i forumet
Hei alle sammen :)
Aller først, jeg er IKKE gravid... :( Men sniker meg forsiktig inn her for å høre litt med dere..jeg er så oppgitt og lei! Vi har nå prøvd siden august..snart 1 år nå! Eggløsning/syklus er fortsatt litt ustabil etter pilleslutt i august, men den er blitt litt bedre.. det jeg lurer på er da dere ble gravide, hva gjorde dere da? Kjerringråd?
Lå dere med bena høyt en halvtime,hvilken stilling, fikk dere orgasme da spiren satt, er det viktig..? ..tok dere biodronning e.l? Kanskje ikke alle som vil dele så private ting,men håper noen vil.. :) trenger råd og hjelp..er så lei meg om dagen..det skjer jo aldri! :(

Jeg sluttet på pillen i midten av juli og ble gravid i september. Da hadde jeg hatt en eggløsning, ble gravid på andre. Jeg var faktisk hjemme i sykemelding med en ufattelig hissig ørebetennelse og sudden deafness (anbefales ingen), men siste dagen klarnet liksom ting litt opp, så vi koste oss i sengen hele dagen (også en del makeupsex etter at mannen heller ville dra på fylla hele helgen og forlate meg ganske medtatt hjemme, og når han er syk forventes det alltid at jeg skal pleie og trøste og hente ting). Jeg vet ikke hvilke av gangene som gjorde at vi lykkes, og ligger vanligvis strak ut eller på siden etter vi har hatt sex, jeg tok ingenting for å hjelpe til med befruktningen eller noe. Jeg tror egentlig ikke så mye på "tips" og triks for å bli gravid, noen bruker bare lengre tid enn andre.

Ååh gratulerer :)
Begynner å tro det selv..etter å ha kjøpt masse dyre hormontabletter,hostesaft osv..  :/ 

skjønner deg godt. Men jeg kan bare trøste deg med den klassiske "ting tar tid". vi sluttet på pillen i februar 2011, men ble ikke gravide før april 2012. Så ting tar faktiskt tid for noen. Vi gjorde ikke noe spesielt, det var vel den måneden vi ikke prøvde faktiskt. Så mitt råd til deg er bare å ta det med ro og slapp av. Det skjer når det skjer! :D Lykke til!

Vi hadde prøvd å lage barn et halvt år før det satt første gangen. Da var vi rett og slett kjempelei av sex og lå sammen bare en gang i løpet av hele mnd. Lå med puter under rumpa for å få litt "nedoverbakke" og 3 uker etterpå kom positiv test. Tror det kan være lurt å ta det litt med ro og ikke stresse så mye med tanken på å bli gravid, da kan det gjerne bli vanskelig. 

Andre gangen nå var vi forberedt på mye venting før den satt, men på første forsøk satt den. Da lå vi sammen annenhver dag i eggløsningsuken, og gjorde ikke noe spesielt utover det.

Masse lykke til<3 Håper den sitter snart hos dere også:)

Kan jo legge til at vi aldri "stresset" med det at vi skulle bli gravid, jeg bare sluttet på pillen, og vi fortsatte som før, litt som kaniner egentlig. Hadde oss gjerne fire ganger i løpet av ettermiddagen og kvelden, men det er fordi vi liker å ha sex med hverandre, vi hadde aldri sex med graviditet som eneste formål.

Ting kan ta tid... Jeg hadde gått på p-pillen siden jeg var 17 år, tror jeg. Min lege sa at hvis vi ønsket oss barn, skulle jeg bare slutte med pillen med en gang siden det faktisk kunne ta 2-3 år før jeg ble gravid. Derfor ble vi nok ganske overrasket når jeg ble gravid ved "første forsøk" (1. eggløsning etter pille-slutt). Men det er vel noe med at det skal klaffe akkurat, slik at sædcellene treffer egget akkurat ved eggløsning...Vi hadde jevnlig sex ca 14 dager etter siste menstruasjons første dag, som jeg hadde regnet ut var eggløsningstid. Sædcellene har jo litt levetid etter de kommer inn i jentekroppen, så det er ikke "nødvendig" med sex flere ganger for dag. Da kan vel også sæden bli av dårligere kvalitet/mindre dyktige "svømmere" tror jeg?
Prøv å ligg i ro på rygg en stund etter sex, slik at de ikke får så alt for mye motstand, gjerne med en pute under rumpa, slik som det var nevnt her tidligere. Jeg har hørt/lest at ve "doggy-stillingen" kommer mannen best til, slik at det blir litt mindre svømmeavstand til "soldatene" ;)

Sier som de fleste andre som har svart på innlegget ditt; Prøv å glemme alt om eggløsninger, sykluser, kjerringråd og alt annet.
-Ha sengehygge som før og kos dere sammen. (snakker av erfaring)
Hører om flere som det skjer for når de slutter å fokusere eller i det hele tatt tenke på å bli gravid.
Lykketil! Ikke mist håpet, men prøv samtidig å glemme hele greia - det er mitt kjerringråd ;)

Åh, TUSEN takk for at dere alle har tatt dere tid til å svare på innlegget mitt! Det så ut som dere var ganske enige på at man ikke må stresse og ikke tenke så mye på graviditetet.. men må ærlig si at det IKKE er lett hehe.. men godt å høre at det ikke bare er meg det tar lang tid hos... man blir jo nesten litt lei sex til slutt nå man prøver og prøver .. 

Jeg slutta på p-pilla i april/mai og ble gravid i slutten av september. Vi prøvde intensivt i den tiden, og brukte både kalender og alt. Så ble jeg "aldri" gravid, og vi ga opp. Skulle begynne på ppilla neste gang jeg fikk mensen igjen, og prøve senere. Da hadde vi heller ikke hatt så mye sex. Men så fikk jeg aldri mensen, og jeg var blitt gravid :-) Så prøv å ikke stress med det, da det kanskje er lettere å bli det hvis man ikke stresser :-)

Vi fikk beskjed at vi mest sannsynlig ikke kunne få barn pga at jeg har endometriose (cyster på eggstokk, livmor) og at vi måtte begynne å prøve å bli gravide med engang hvis vi skulle ha noe muligheter.. Vi hadde sex hver dag, noe som faktisk var ganske sunt for forholde fordi vi gjorde masse nytt og spennende;-) må innrømme at jeg lå med bena og hofte partiet litt opp noen minutter etter vi var ferdig og at jeg alltid lå nederst i det han kom slik at man får hjelp av tyngdekraften.. Det sies at dette er den beste stillingen hvis man prøver å bli gravid, men holder hvis man havner slik helt på slutten ;-) jeg ble gravid nesten med engang mot alle ods så nå gleder vi oss :-) MASSE lykke til, vet hvor vondt det føles og alle tankene som dukker opp når man er i tvil om det går :)

for meg tok det 6 pp'er, den måneden jeg lot være å stresse og tenke på det så klaffet det utrolig nok! det skal også sies at jeg hadde influensa etter siste mens og brukte hostesaft, noen sier jo at det skal fungere.. men om det var det som gjorde susen på meg det får jeg nok ikke svar på! :) slapp av og ikke stress med babylaginga!

Med første barnet vårt tok det faktisk 4 år før spiren satt ( må si at jeg hadde 2 sa og 1 graviditet utenfor livmoren før dattra vår kom) og hun kom faktisk den uka vi bestemte oss for å ikke prøve på en stund. Denne gangen var ikke planlagt idet hele tatt. Så mitt tips og veit det er vanskelig, men prøv å ikke tenk så mye på det.

Huff,dette er ikke lett! Fornuften vet jo ofte svaret - ting tar tid, ikke stress! Men det er nok lettere sagt enn gjort. Selv stresset jeg VELDIG, men var også utrolig heldig og ble gravid på første forsøk begge gangene. Vi hadde sex hver dag, gjerne 1 1/2 uke før og 1 1/2 uke etter eggløsning...jeg ville være på den sikre siden og ikke la eggene slippe unna soldatene...

Må innrømme at vi begynte å le av oss selv et par ganger, da vi rett og slett følte oss som produksjonskaniner, ikke kjærester som hadde naturlig og impulsiv sex ;)

Kontakt legen din, noen får kjempe gode råd derifra. Kanskje er ALT bra og dere bare må ta tiden til hjelp, jeg kjenner noen som fikk hjelp etter lang tid prøving og de har ei nydelig lita tulle i dag :)

MASSE lykke til :)

TUSEN takk for varmende ,støttende ord alle sammen!! <3
Skjønner ikke hvordan jeg skal la være å tenke på barn..hver gang vi har sex nå styrer jeg med  puter under rompa,samme stilling hele tiden osv.. vil ikke dusje/bade med han for har lest at om pungen er i varme grader før utløsning er ikke sædcellene like effektive osv..er jo helt skrudd om dagen hehe..

Jeg har vært hos lege og GU og sett at alt er bra hos meg. Hormonene har begynt å komme seg i gang igjen etter pilleslutt og..hadde en cyste på eggstokken,men den er nå sprukket..så alt burde være bra.. samboeren min har ikke testet seg da..burde han det? tenk om han har noe tull med sædcellene? :/ huff..nei..får prøve å ikke tenke sånn :)

2 mndr til så har det gått 1 år......

meg og min kjære har og strevd leeenge med å bli gravid..denne gangen brukte eg eggløsnings test.og når smile fjese kom på skjermen :) da hadde vi masse sex og eg låg med beina opp etter veggen..den traff mommentant..og vi ble gravid med første forsøk..men da anbefaler eg og at han runker seg og kommer hvertfall 1 gang om dagen en liten mnd før dere prøver igjen..det gjorde suksess her :) masse lykke til :)

Får håpe det klaffer snart, masse lykke til:)

Tuuuuuusen takk!! :)
Jeg har prøvd eltester, og hadde masse sex da det kom opp smiletegn..men det rare da var at jeg ikke fikk noe mensen... før jeg fikk el en måned etter igjen  og SÅ mensen..RART!.. men tror kroppen min surrer litt etter pilleslutt.. :/

Kan forstå veldig godt at du stresser med det om du føler at det aldri går rette veien. Her klaffet det så og si på første forsøk, men jeg var så innstillt på at det sikkert kom til å ta en evighet (grunnet masse ubeskyttet sex tidligere uten noen graviditeter med ekser. Dum ung jente ja :p) så jeg tok det helt med ro. 

Så ja... Det eneste rådet jeg egentlig kan komme med er jo å ta det med ro, og ta det litt som det kommer.

Men som sagt... skjønner at det er lettere sagt, enn gjort i noen tilfeller...

Eneste jeg gjorde var å ligge med en pute under stumpen i en halvtime etter sexen! :) Vi hadde sex omtrent annenhver dag rundt eggløsning. Men det jeg mener har gjort utslaget for meg er at jeg har slappet av og tenkt på noe helt annet de to gangene vi har fått det til!:) Ikke heng deg opp i eggløsningstester og slikt, bare ha sex annenhver dag i løpet av syklusen (hvis du føler for det selvsagt) og prøv å fyll tankene med noe helt annet! :) 

Back
Topp