Hmm, tror ikke gullet liker

Jaja

Gift med forumet
grøt jeg. Har prøvd den mais grøten som du blander med mm/mme, og det gikk ikke så bra. Dyttet det bare ut igjen. Så prøvde jeg den som du blander med vann, og samme greia der. Prøvde den først i går da, så prøvde jeg noen t skjeer igjen i dag. Gikk litt bedre da men ser ikke akkurat ut som han nyter det. Har òg prøvd å gi han middagsglass. Den som heter grønnsakspure eller noe sånt og gulerotpure. Grønnsaks pure var hvertfall ikke noe hit. Rynka på nesa etter et par tskjeer og ville ikke ha mer. Gulerotpureen gikk ned da men såg ikke akkurat ut som han nøt den heller. Kresen gutt jeg har. Men det som går ned på høykant, det er de frukt begerene fra hipp med fersken. Han hiver innpå. Begynner å lage sånne M M lyder hvis jeg ikke er rask nok med skjeen og holder på å begynne å grine. [:D] Men han kan jo ikke bare få "dessert". Ja ja, får nå bare prøve å fortsette å gi han grøt. Går det an at jeg blander feks sviskesaft i grøten så det blir litt mer smak? 

jeg blander litt most banan i grøten jeg, da går det bedre, men så gir jeg grøt kjøpt på helsekosten uten noe form for sukker/kunstig søtning i[;)]

Jonas likte heller isje den mais grøten, så han får ris.. den sluker han så å sei[:D] grønnsaks pureen va sje någe særligt her helle så eg prøvte meg me den potet pure tingen å den va bedre

Embrick er heller ikke så begeistret for grøt, med mindre jeg blander den med HIPP eple/mango mos.. da glir det ned!

ORIGINAL: Jonas 07

Jonas likte heller isje den mais grøten, så han får ris.. den sluker han så å sei[:D] grønnsaks pureen va sje någe særligt her helle så eg prøvte meg me den potet pure tingen å den va bedre

Uff nå rota jeg. Var jo risgrøt jeg mente og ikke mais... [:)]

gikk 2 uker før marcus likte det men ga han hver dag...
leste at svært få barn liker nye ting med en gang for det er helt nye smaker om konsistenser. men at man må prøve og prøve og vende de til det.
det sto og at vis man bare gir en fast ting for h*n ikke liker den andre gjør det ofte at barnet blir kresen derfor er det viktig og bytte mye selv om det virker de ikke liker det...

hadde most baban i marcus sin grøt til og begynne med for da likte han bedre så tok eg mindre og mindre hver dag. nå elsker han grøt (kjøper annenhver gang ris og annenhver mais) og han sier mmmm og koser seg[:D][:D]

men alle barn er forskjellig og så klart er det sikkert ikke alle som begynner og like det heller[:)][:)]

I mårra skal jeg prøve å blande inn litt sviskesaft eller noe å gi han. Får se om han svelger det da. Får bare fortsette å prøve.  [:)]

Hvis du går over på 6mnd mat er det mange flere typer og litt mere og bedre smak i maten[:)]

Sivert likte heller ikke mais grøten, men risgrøten liker han...
Men d kan jo prøve å ha frukt purre i grøten for det likte han jo, så kjenner han jo igjen smaken på den.. Man må bare prøve seg frem, noen ganger tar det lang tid for dem skjønner hvordan dem skal sise grøt, dem er jo bare vant med melk

Markus vil heller ikke ha noe grøt..
Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Back
Topp