Hmm... Stemmer det at man ikke..

Det er litt forskjellige regler fra flyselskap til flyselskap. Har du et normalt (uproblematisk) svangerskap (1 barn), kan du fly til ganske nær termin. Når du trenger legeattest kan også altså variere, og det kan også være forskjell ut i fra hvor ang reise det er snakk om.

3 siste mnd? Vel, jeg ha store planer med å fly i uke 32 :p
Mange store flyselskap har offisiell grense på 28 uker, norwegian (og SAS kanskje?) har uke 36.

Disse grensene er veiledende...har du med deg en lege erklæring som sier du er "fit for flight", kan pilot gå med på å la deg fly selv etter de fastsatte offisielle grensene...

Uansett om du er i uke 27 eller 36, så ville jeg anbefalt en lege attest. Kjipt å stå igjen på en flyplass fordi personalet er usikre...

God tur hvor enn du skal :D

Det er forskjell på innenlands- og utenlands reise. Veldig lurt av deg å sjekke opp reglene ifh til fly i graviditeten med det selskapet du skal fly med :)

Og finner man ikke ut sitt flyselskaps regler ville jeg sendt en Mail, ikke ringt,
sender du det på mail får du jo skriftelig svar tilbake, som man evnt kan printe ut å ta med når en reiser.

Itillegg skal man jo ha med svangerskapspapirene over alt, som nevnt over her et sted.
Er magen veldig stor eller man man fx begynner å nærme deg grensene flyselskapet har satt
så skaff deg en legeatest. Og ikke glem at man skal hjem igjen også. Go tur!

Back
Topp