Hmm, spikermatte?

lundie

Betatt av forumet
Alt skal man jo lure på og.. [8|] Er så plaget med ryggen. Gjør vondt mellom skulderbladene, like ved der bh-stroppen er. Blir smågal! [&:] Tenkte at det kanskje kunne hjelpe å ligge på en spikermatte, men så fikk jeg for meg det at det ikke er no for gravide å ligge på en sånn? [:-] Vanligvis skal man jo ikke ligge lenge på den de første gangene for det gjør noe med blodsirkulasjonen.. Noen som vet? Skal forsåvidt til modningsakupunktur på mandag så kan jo kanskje spørre om hun kan sette en nål som hjelper på ryggen.. [8|]

Jeg klarer overhode ikke å se for meg hvordan babyen skulle ta skade av at du lå med en spikermatte i ryggen? Tror de som selger slikt kanskje har overdrevet beskrivelsen av hva det gjør med blodsirkulasjonen hvis de har påstått noe sånt. Du kan nok føle deg helt trygg på at kroppen din nå prioriterer blodsirkulasjonen til babyen foran alt annet.[:)]

Eneste jeg kan tenke meg du kunne gjøre skade med er hvis du legger deg helt flatt på ryggen, blir skikkelig uvel av å ligge slik, og på en eller annen måte trosser ubehaget og blir liggende. Det blir veldig hypotetisk, for det har jeg aldri hørt om noen som har gjort.

Hva skulle man gjort uten google? [:D] Spikermatten anbefales ikke for gravide fant jeg ut, så det var den planen.. [&o]

jeg husker da jeg kjøpte den sto det at den ikke anbefales for gravide, men kan ikke si jeg vet hvorfor.

Takk for svar! :) kan ikke helt se for meg at det skal være så innmari farlig, men fikk det nå for meg likevel.. Får bare holde ut til mandag så hører jeg hva hun akupunktøren sier :)
ORIGINAL: Sukkertopp

Jeg klarer overhode ikke å se for meg hvordan babyen skulle ta skade av at du lå med en spikermatte i ryggen? Tror de som selger slikt kanskje har overdrevet beskrivelsen av hva det gjør med blodsirkulasjonen hvis de har påstått noe sånt. Du kan nok føle deg helt trygg på at kroppen din nå prioriterer blodsirkulasjonen til babyen foran alt annet.[:)]

Eneste jeg kan tenke meg du kunne gjøre skade med er hvis du legger deg helt flatt på ryggen, blir skikkelig uvel av å ligge slik, og på en eller annen måte trosser ubehaget og blir liggende. Det blir veldig hypotetisk, for det har jeg aldri hørt om noen som har gjort.

Har hatt jevnlig smerter slik du beskriver, hos meg kommer det av låsninger. Får det når bh-en er for stram f.ex.
Så du kan først sørge for at bh-en er vid nok og se om det hjelper... Det går an å kjøpe sånne små forlengere ganske billig - bruker det for å sleppe å kjøpe nye bh-er for kun ein kort periode.

Når det ikkje vil gje seg bruker eg kiropraktor.

Synes det er veldig rart at gravide ikke kan bruke det..[8|]

hei, beklager at jeg sniker...
jeg har en spikermatte som har hjulpet meg masse med ryggen, og savner den grusomt nå som jeg er garvid.
jeg fikk høre at man ikke skal bruke den fordi man har akupunktur punkter i ryggen som kan "starte" fødsel og at spikermatten KAN treffe disse.
hvet ikke hvor stor faren for dette er men er pga dette at de ikke anbefaler gravide å bruke den.....

har jeg hørt i alle fal.....[8|]

Back
Topp