Hmm litt rart (med termin)

mitawo

Flørter med forumet
Hehe i know, tenke på det no av alle tider...meeeen hvertfall satt å tenkte på unnfangelsen for den veit eg. Me gifta oss 21 mai 2011. Eg fekk mensen dagen FØR!!!! So bryllupsnatten blei "utsatt" så veka etter på den fredag 27 mai tok me bryllupsnatto vår (veldig romantisk hihi) eg håpte faktisk at eg då skulle bli gravid:-) so den 17 juni var eg på IDOL og 18-19 juni tok eg clareblue test og den var positiv og viste då 3+ veke på vei...eg kjente jo og veldig tidlig liv (uke 9 i følge ul termin som eg ikkje får til å stemme) ul termin seier 29 februar, mens min termin frå unnfangelsen er 19 februar... 10 dagar forskjell...:-/ må og sei me ikkje hadde meir sex på fleire veker etter på, si eg hadde kraftig UVI. Pga nyresteinene. so unnfangelsen e jo eg sikker på. Eg ligge å gruble meg ihjel her... Får bra med oppfølging i svangerskapet pga første man var so liten og eg manglet ei vene i navlestrengen. Blei satt i gong 11 dagar før termin med han. Dette blei no litt langt og sikkert litt rotete... Men dumt viss eg skulle gå overtid. Då den blir forlenga. Eg skal ta det opp me Jormor når eg skal til ho den 8 feb og så ta det opp med Kk når eg skal på kontrollen min den 14:-) så UL og det har eg jo før begge terminene... Men ka syns dåke?? Rart? Viss dåke forsto det eg har skrevet her hehe...

Det kan alltids ta litt tid før egget blir befrukta uansett :) Men dem følger nok med hvis det var komplikasjoner i forige sv.skap uansett :)

Forstår ikke helt hvordan du har regnet ut termin fra unnfangelsen. Har du vanligvis så korte sykluser? Fra mensdato så har du vel termin ca 24 februar, alt etter syklus lengde. Tror nok sædcellen har ligget å lurt noen dager før den krøyp inn. Jeg er gravid etter prøverør og vet eksakt dato for unnfangelse. Terminen min er beregnet fra første dag i siste menstruasjon, regnet tilbake etter "vanlige prosedyrer" for beregning. Sammenligner jeg dato for befruktningen hos meg, med den datoen som du oppgir, så Må du nok plusse på noen dager ekstra, så tviler dermed at du har termin 19. Hvor lang er syklusen din?

Skjønner ikke helt hvordan du har kommet frem til den menssterminen.. Her var siste mens i slutten av april og unnfangelsen 12 mai ( Jeg er sikker!!) Terminen min er 7 feb..Din mens er da ca tre uker etter min så for meg høres det ut som ul-termin er riktig.. Hvis du ikke har superkorte syklusser.. Åsså må du huske at sædcellene kan leve opptil en uke inni kvinnekroppen... Så er ikke sikkert du ble befruktet den dagen dere hadde sex.

Nesten helt umulig å vite eksakt riktig termin. Man vet nesten aldri sånn helt når man ble befruktet(Utenom prøveør da).

Jeg har 2 terminer. 2 februar og 17 februar. Skiller ganske mye der. Mens termin 2 og ul 17. Jordmor sier vi skal gå etter ul- termin, og legen følger mens terminen :P  Legen vil sende meg på overtidskontroll allerede den 8 februar. Hehe. Jordmor vil ikke det, men hun vil ha meg på ul rundt den første terminen min for å se hvordan morkaka fungerer og gjennomstrømningen i navlestrengen.
Er vanskelig og litt slitsomt når det spriker så mye på terminene, men får tro lege/jordmor følger opp skikkelig :)

Det som er sikkert her er at du vet når du hadde sex, slik som meg ;-) jeg hadde menstermin 9. Mars, men fikk ultermin 25. Februar. Jeg hadde helt sikker mensdag , men hadde sykluser på 23 til 27 dager. Eggløsninga mi derimot var helt på tur, den var like etter mens, jeg hadde siste mens 1. Juni og det skjedde ting 5.-6. Juni (litt detaljert ;-) ) Jordmor på sykehuset sa at den kunne variere veldig og er ikke alltid i det tidsrommet man før har trodd. Jeg har vært på ekstra ul siden også ig hadde sist et vekstavvik på + 5.8%, det betyr at barnet er litt større enn gjennomsnittet og passer veldig godt til ultermin 25.2. Så kanskje har sædcellene ventet noen dager hos deg, men du kunne jo hørt om de kunne sjekke det med en ekstra ul for avviket på overtid kan jo bli litt vel stort om ul ikke er helt korrekt.

ja leste om det, at befrukningen ikkje nødvendigvis var samme dagen... ja rekna med babyverden sin terminkalkulator. då når eg tok frå mens fekk eg 24 el var det 26? og frå unnfangelsen så fekk eg den 19..so syns det blei litt rar sprik mellom UL t. og min t...men er nok sikkert UL som stemmer, berre litt rart synes eg...får oppfølging uansett, som om det skulle vert noko så ser dei det

mente man forholdte seg til ordinær ultralyd-termin, uansett, jeg....

ja skal som regel gjer det. 
men veit aldri, og dumt blir det om ein skulle gå overtid viss det er skikkelig mellomrom på terminene.
men eg trur nok dette går bra uansett sidan eg ha ett par UL før termin"ene" ;) blei veldig usikker, men som sagt så kunne jo befruktningen skje seinare enn sjølve dagen:)

Back
Topp