hmm, jeg tror, men..

smorfen

Flørter med forumet
sitter her og føler litt på kroppen at noe er i gjerdet jeg, har ikke noe mer enn kynnere, men er liksom hele alt det andre, føler meg som dagen før vannet gikk med nr en.. og kjenner det ilner av smerter i ryggen og i magen nå, uten at det er noe spesielt med tak eller kynnere.. men ilingen er blitt litt hardere.. merker og store smerter i skambenet, og det hadde jeg kun den dagen før vannet gikk sist!
meeen, så klart, det skjer jo sikkert ingenting.. er bare 36+5 og, fødte 37+5 sist.. så er jo litt tidlig.. men en liiiiten del av meg kjenner at det er ok at det starter nå altså.
men hva hadde dere gjort fra dere kjente første ri? i uke 36+5? ringt føden med engang eller tatt det med ro og fått ordentlige rier? bor 1 km fra sjukehuset og kan være der på ett blunk.. tenker liksom det med at det er "prematurt".

Jeg hadde ventet til jeg fikk timet de litt.. Men, det er kun med rier, for der kan det vel ta litt tid før de bygger seg opp... Er jo uansett alltid greit å ringe hvis man føler det er noe.. :-)

ja.. hadde liksom håpt å kunne traske rundt hjemme den gangen helt til trangen for epudiralen var ustoppelig.. hehhe.. hadde den sist, og regner med at den skal plugges i denne gangen og...

Spennende, har du merket noe mer eller???

Jeg tror kanskje jeg hadde ringt/spurt jordmor hva du skal gjøre hvis fødselen plutselig begynner i dag/morgen. Bare for å få litt ro i sjela selv. Hvis det ennå er så tidlig at barnet blir regnet som prematurt (nå er det vel uansett helt på grensa i ditt tilfelle?), vil de da gjøre noe for å stoppe riene? Og er det derfor viktig at du kontakter føden så fort som mulig?

Jeg går også og kjenner på at kroppen min forbereder seg til å føde. Synes det er litt skummelt, for jeg skal ha KS 23. april, og det er LENGE til. Skal på påskeferie tre timers biltur unna sykehuset i en hel uke snart, kjenner jeg gruer meg litt, i tilfelle noe skulle skje. I mitt første svangerskap merket jeg ingenting til at kroppen var fødeklar før vannet plutselig gikk. Denne gangen har jeg hatt kynnere i lang tid, nedpress og alt mulig rart, i flere uker nå. Men jeg aner ikke om kroppen "lurer" meg eller om den driver og gjør seg klar. Ser for meg krisestemning med vannavgang og rier på hytta på fjellet :-(

Hvis det setter i gang på ordentlig så vill ejg ringt føden. Så ville jeg forklart situasjonen om at jeg vil være lengst mulig hjemme osv og blitt enig med føden hva som skulle blitt gjort videre. Hadde nok vært litt mer påpasselig i og med at det kan bli prematur fødsel.

LYKKE TIL!!!!

neida, skjedde ikke noe mer her, men føler akkurat det samme idag, føler ikke jeg kan gå ordentlig for da dette ungen ut! hehe.. men satser på at det ikke skjer mer før fredag, for da er jeg 37 uker.. så vi får knipe igjen til da..

Jeg begynner også å føle meg "klar".... men jeg har 4 uker igjen, så det er bare dumt å forvente noe enda, vil jo så klart at han skal bli helt ferdig og klar... Men begynner å bli veldig ubehagelig å gå, bøye seg, kjøre bil - for lillegutt ligger nå laangt der nede, og vondt ved skambenet som du skriver... og presser samtidig mot ryggen og rompa... Idag har jeg vært på kjøpesenteret, men jeg "luktet sykehuset" hele dagen - helt merkelig.... :)

Spirulina skrev:
Jeg begynner også å føle meg "klar".... men jeg har 4 uker igjen, så det er bare dumt å forvente noe enda, vil jo så klart at han skal bli helt ferdig og klar... Men begynner å bli veldig ubehagelig å gå, bøye seg, kjøre bil - for lillegutt ligger nå laangt der nede, og vondt ved skambenet som du skriver... og presser samtidig mot ryggen og rompa... Idag har jeg vært på kjøpesenteret, men jeg "luktet sykehuset" hele dagen - helt merkelig.... :)

høres ut som meg.. nå er det 2 dager til jeg er uke 37, så kan ikke si jeg kommer til og prøve og knipe igjen for at hun ikke skal komme.. skjer det så skjer det:) hehe.. å det gjør ikke noe at det skjer..

Back
Topp