Hmm, hva gjør man med dette da?

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Jeg er jo dagmamma for Nora for tiden. Nå har jeg hatt henne i 2,5 uker, og skal ha henne ut neste uke. Problemet er bare at Nora vil ikke ha noe særlig å gjøre med Sofie. De kan sitte ved siden av hverandre på gulvet og drive med sitt, men med en gang Sofie prøver å få kontakt med henne eller er borti henne så begynner hun å hylgrine. Og da skal hun bare henge på meg lenge etterpå. Kan jo ikke tvinge henne til å leke med Sofie liksom, men syns det er litt synd at det er sånn. Noen tips?
Utenom dette så går det veldig bra. Noen dager er litt verre enn andre, men de fleste dager går veldig enkelt.

Er ikke lett det der.. Må vel bare gi henne tid, kanskje sette deg ned på gulvet sammen med dem og trøste henne der enn å ta henne opp og vekk fra Sofie, sånn at hun lærer at det ikke er noe farlig.
David var litt sånn før. Han begynte å hylskrike hvis noen andre unger lo, gråt eller lagde litt høy lyd, men det er blitt mye bedre nå, spesielt etter at han begynte i barnehagen. Vi satt oss ned på gulvet ved siden av det andre barnet og med David på fanget og trøsta han på den måten. Sa at det ikke var farlig osv.. Gikk sakte men sikkert bedre da..[:)]

ORIGINAL: Que

Er ikke lett det der.. Må vel bare gi henne tid, kanskje sette deg ned på gulvet sammen med dem og trøste henne der enn å ta henne opp og vekk fra Sofie, sånn at hun lærer at det ikke er noe farlig.
David var litt sånn før. Han begynte å hylskrike hvis noen andre unger lo, gråt eller lagde litt høy lyd, men det er blitt mye bedre nå, spesielt etter at han begynte i barnehagen. Vi satt oss ned på gulvet ved siden av det andre barnet og med David på fanget og trøsta han på den måten. Sa at det ikke var farlig osv.. Gikk sakte men sikkert bedre da..[:)]

Ja, det er det jeg pleier å gjøre [:)] Får vel bare fortsette med det kanskje, så får vi se om det kommer seg. Mammaen til Nora skal være dagmamma for Sofie noen uker i sommmer, så det beste hadde jo vært om de ble bestiser [;)] Men kanskje det blir lettere for Nora når hun er hjemme hos seg selv. Vet ikke.

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Ja, det er det jeg pleier å gjøre [:)] Får vel bare fortsette med det kanskje, så får vi se om det kommer seg. Mammaen til Nora skal være dagmamma for Sofie noen uker i sommmer, så det beste hadde jo vært om de ble bestiser [;)] Men kanskje det blir lettere for Nora når hun er hjemme hos seg selv. Vet ikke.

Ja, det kan jo hende og jeg tror uansett det vil bedre seg jo eldre de blir[:)] Du får bare fortsette som du gjør. Kan ikke komme på noe annet lurt å gjøre egentlig..

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Ja, det kan jo hende og jeg tror uansett det vil bedre seg jo eldre de blir[:)] Du får bare fortsette som du gjør. Kan ikke komme på noe annet lurt å gjøre egentlig..

Ikke jeg heller. hehe... [:)]

ORIGINAL: 07 og 09

Dette er nok litt nytt for henne å ikke ha mamma i nærheten, så dette vil nok
gå seg til etter en stund.

Husk at når de er så små så leker de ikke "sammen",
de første de begynner med er paralell lek, det vil si at de kan sitte
ved siden av hverandre å leke det samme. Men at det ikke leker sammen, om du forstår?
De hermer på en måte litt etterhverandre.

Men dette er også kanskje litt tidelig enda.

Ja, skjønner at de ikke leker sammen, men syns det er så synd at hun ikke takler at Sofie er borti henne liksom [;)] Men det går seg sikkert til ja. Sofie har vært ganske mye med andre barn på samme alder, men det har ikke Nora. Så det er sikkert ganske naturlig at hun er skeptisk.

Back
Topp