Hmh... gruble gruble

Escuro

Forumet er livet

Vi flyttet i sommer, og på siste kontroll på helsestasjonen (18 mnd), var ikke min HS der. Bare en vikar. Og hun insisterte på at vi skulle bytte helsestasjon til her vi bor nå (er 10 min kjøring mellom her vi bor og den "gamle" helsestasjonen). Jeg hadde ikke lyst, for jeg digget helsesøsteren min, men følte meg overkjørt.

Har ikke fått noen innkalling til den nye helsestasjonen ennå, men Milan har stått på stedet hvil i et halvt år nå. Han har ikke vokst en centimeter, ikke gått opp i vekt og språket har ikke utviklet seg, så han snakker ikke. (Sier noen få ord, men i dagligtalen er det egentlig bare Mamma, babba, se, hei og hadet som blir brukt).

Eneste han har utviklet seg på, er det motoriske. Det skinner jo godt gjennom at det foregår MYE i hodet på han, så er ikke redd for at han er hjerneskadet altså :P Hehe. Men er litt bekymret etterhvert fordi alt annet har stoppet opp. Og lurer egentlig på om jeg skal ringe den gamle helsestasjonen og trygle om å få komme tilbake dit :) Det er nærmest jobben til samboern og barnehagen til småen. Han bruker 5-7 min på å kjøre til gamle helsestasjonen, og 15-20 min på å kjøre til den nye fra jobb.

Noen som vet om man MÅ bytte pga flytting..? Tror dere jeg kan få byttet tilbake? Håper noen har peil :) Jeg må jo nesten ringe dem uansett over helgen. Om jeg husker.. :P

 
Eg aner ikkje om du MÅ bytte eller ikkje.. har bare en helsestasjon her :)
men det skader jo uansett ikkje å spørre!
Tror Milan har det heilt utmerket eg :) og at plutselig så kommer språket og da er det nesten reint :)

maria har egentlig ikkje vokst noke særlig på lenge heller. vekta har holdt seg stabil sida i sommer.
 
Jeg tror denne fasen er en tid hvor de blant annet ikke legger på seg så altfor mye, men skjønner tankegangen din. Crazybaby har vært konstant syk det siste halvåret og vekten litt opp og ned, så jeg kan ikke uttale meg så altfor mye. Språket skyter nok plutselig fart med rene ord. Ang. flytting, kan man beholde helsestasjonen hvis de har kapasitet til det. Noen er gjerne mer striks på det enn andre. erdt å spørre, ihvertfall. :)
 
Tror ikke det er grunn for dype, alvorlige bekymringer, men det er nok uansett lurt med en sjekk ja. Det er jo ikke noe man bør gå rundt å tenke på.

Jeg ville definitivt ringt den gamle HSen. Tror ikke du må bytte h.stasjon om du ikke har flyttet ut av kommunen, og det har du jo ikke. Det er jo likevel ikke godt å vite hvordan de tenker, da... Men det skader ikke å spørre:)

Lykke til:) Tenker på dere:))
 
Min lille matmons har heller ikke lagt på seg mye det siste året....og ikke snakker han noe særlig heller...ser at han skjønner masse masse, men kommer ikke noen ord enda......men jeg stresser ikke med det...det kommer, for han skravler i alle fall noe voldsomt, selv om vi ikke forstår et kvekk....

Og hva helsestasjon angår så vet jeg ikke, men vil du tilbake så skader det vel ikke å prøve?

Klemmer til deg :)
 
Takk for svar folkens, og godt å høre Trone :D Skal ringe de til uken :)
 
Back
Topp