hm........

edurt

Betatt av forumet
leser nu litt innom alle. bare lurte på noe jeg leste. hvis man har under 25 dgr syklus og over 30 dgr har man som regel ikke el men det kommer en blødning forde, hm. hørtes litt merkelig ut. jeg hadde ikke mnesen to mnd etter jeg sluttet på p-piller, måtte bruke hormontabeletter for og få det igang igjen. og da sa legen min at når man ikke hadde el så fikk man heller ikke mnesen. noen som vet noe mer om dette?

Jeg er av den oppfattning av at mensen & Eggløsning henger sammen, men at det ikke er noe fasit svar på når EL nøyaktig finner sted. At det kan man finne ut med el-test, temp eller andre ting. Men kansje noen andre vet mer!!!

Kathrine

syns dette med el osv er litt vanskelig. og nå når vi har bestemt å prøve på å bli tre er jeg litt redd for å bli for opptatt av når jeg har el og sånn...vil ikke at sexlivet vårt skal bli mekanisk og bare baby-fokusert liksom...[&:] hvordan opplever dere prøve-tida?

Man har mensen selv om man ikke har eggløsning. Men det kan være andre grunner til at mensen uteblir. Livmorslimhinnen forbereder seg på å ta i mot et egg uansett om det kommer eller ikke. Når det ikke kommer befruktet egg, støtes det ytterste "laget" inne i livmora ut i form av mensblødning. Synes det er rart at legen har sagt noe annet.

Man kan få blødning, men ikke mensen! Det er to forskjellige ting... Hadde blødning regelmessig jeg men ingen el...

Back
Topp