hm min dagbok?

akra

Glad i forumet
jeg bare sjekker om dette fungerer hehe
har aldri prøvd dette før å nå skal jeg da altså prøve å se om jeg greier å føre en slags dagbok på nett...
Min samboer har godkjent mitt medlemskap i babyverden å det betyr jo egentli at han har godkjent at jeg snakker litt her også:)[:D]

[:)] jo jeg er ei jente som har ventet lenge på å få drømmen min oppfylt:) Min samboer og jeg har endelig bestemt oss( dvs han har gått med på) at vi skal prøve dette med å bli foreldre hehe.
Jeg har endelig fått meg fast jobb og da er det vel bare å sette igang:)
du da?

jeg er 26 år.. jeg bor i bergen. Jeg bor sammen med en brann fan og jeg selv heier alltid på det motsatte laget han heier på. Dessuten håper jeg at mitt kommende barn snakker trøndersk da jeg egentli kommer der fra[:)]

jeg er vel i  min første prøve periode selv, har sluttet med pillen i oktober, men jeg og min kjære hadde en avtale om at november var da vi skulle begynne for alvor...[:D]

[&:] en tanke som har slått meg nå når jeg får lov til å få baby i magen er at det høres jo koseli ut å jeg har veldig lyst på, men tenk om jeg angrer når babyn er i magen? hjelp... ja jeg har lyst på men begynte plutselig å tenke på ansvar å sånne ting... Jeg har alltid vært flink med barn( har jeg fått tilbakemeldinger om) men de barna har jeg levert tilbake når de har begynt å gråte... er jeg alene om dette eller er det flere som har fått denne aha opplevelsen i denne perioden? ja jeg regner med at det er flere men sukk var ikke helt forberedt på at tankene skulle svirre før en egentlig hadde begynt på prosessen helt[:D]

[:)] Hei du! Jeg tror det er sunt å være litt betenkt også jeg. Ideen om å bli gravid og få barn sammen med den man er glad i er jo på en måte en litt romantisk tanke de fleste jenter har. Men virkeligheten er ikke bare rosenrød. Det går opp og ned. Noen dager er det strålende å være gravid, andre dager tenker man, hva i all verden har vi gjort??? Men så kommer hun/ han endelig da... Og man får den mest fantastiske følelsen i hjertet sitt som ikke kan beskrives. Du blir ALDRI forberedt på hva som vil skje, og det kommer til å være tøft i perioder med lite søvn, frustrasjon og hjelpesløshet, men alt dette overskygges når man har gode dager. Jeg var ikke den som var mest begeistret over hylende unger, syntes de var søte, men som med deg var det greit å levere dem til noen andre nå de ble litt slitsomme. Men det er noe annet med din egen. jeg tror vi har noe i oss som kommer frem når vi først blir mamma, og det er det fineste i verden!

[:)] takk for velkomst hilsen:) jo jeg synes det er spennende en perioden vi er i nå, men kjenner at det dukker opp en del forventninger som jeg ikke helt har kontroll på.. som for eksempel ønske om å lykkes på første forsøk...[8D] hehe vet at det tar noe tid etter at man har kastet p-pillen, men jeg klarer ikke å la være å håpe. blir nok skuffet et par ganger tenker jeg men pytt sann det er jo nesten som å vente på å få åpne pakkene på julaften( man vet at man snart skal få åpne pakken, men hva inneholder den) i denne sammenhengen blir det jo får jeg mensen eller ikke[;)] 

jeg er litt spent på hvordan kroppen reagerer på syklusen uten hormoner tilført kroppen. har brukt piller en del år så lurer på om jeg er like humørsyk  nå som da jeg var tenåring, om så er tilfelle synes jeg utrolig synd på min samboer for jeg vet jeg var en skikkelig heks i premenstruelle perioder før jeg begynte på pillen..ups håper det ikke medfører samlivsbrudd hehe fult så ille er det vel ikke men stakar mannen min.. han vet virkelig ikke hva han har begitt seg inn på. for jeg har vært utrolig stabil humørmessig etter jeg traff ham. har nesten ikke vært sint!!! å jeg som er en skikkelig krutt-tønne...

hei
jeg synes dette med dagbok begynner å bli gøy, ganske enkelt fordi jeg får respons fra andre og fordi jeg skjønner at jeg ikke er alene om å tenke over ting en gang for mye:)

Jeg så på en dagbok her at de håpet på å kunne ha en ekstra hemmelighet til jul, men jeg håper å ha hemmeligheten litt lengre for jeg kan tenke meg å vise min tilkommende ektemann ultralydbilde i bryllupsgave ved nyttårstider...men regner med at dersom graviditeten oppstår før den tid at jeg ikke greier å holde det hemmelig. skulle ikke tro at jeg til vanlig jobber med taushetsplikt.. for jeg er så utrolig dårlig til å holde på hemmeligheter som omhandle meg..

men uansett jeg gleder meg..

ja nå begynner jeg å merke at jeg ikke er like stabil humørmessig lengre.. tror p-pillene virkelig har forlatt kroppen. Er skikkelig humørsyk for tiden. lett å irritere og blir unødvendig hissig for små ting.. jaja håper jeg ikke blir for ille fremover( det kan jo medføre en del uenigheter i heimen) , for min samboer er av den typen som mener at dersom man er sint må man ha en virkelig god grunn... Jeg for min del mener at så lenge man er blitt sint har man hatt en god grunn, og dette fører ofte til at jeg sitter med dårlig samvittighet for mitt noe oppfarende og hissige temperament. Jeg synes at det er noe urettferdig da jeg mener at sinne er en fornuftig måte å få ut frustrasjon og en del oppspart irritasjon( kan kanskje gå utover feil person herunder min samboer..) jaja som sagt jeg mener mitt sinne er rettferdig når det oppstår, men at jeg nå merker at det oppstår uten særlig grunn og at jeg da skjønner hvorfor min kjære mener at man bør ha en meget god årsak før man begynner å kjefte å smelle...

JA som en kan se på det jeg har rablet ned så prøver jeg å rettferdig gjøre mine handlinger, men kommer frem til at min kjære har rett og at jeg bør prøve å kontrollere humørsvigningene mine, men akk det er vanskelig ...

her ble det en del rot i formuleringer og annet, men hadde behov for å få tanken ut av hodet og jeg anser derfor oppdraget som gjennomført....

jaja tror faktisk at jeg er blitt skikkelig bitt av beibi basillen. Har ikke fått sove i natt. Har en tendens til å dagdrømme når jeg ikke får sove og dette har ført til at jeg ikke har sovnet igjen. Har tenkt masse på hvor koseli det skal bli å gå rundt med mage og kjenne en liten en inni meg. HAr også planlagt litt hvordan  jeg eventuelt skal fortelle min kjære om at jeg er gravid.. ja litt beibi sjuk kort sagt. vi har jo knapt nok startet å prøve....

Jeg fant ut det var lite vits i å sovne kl halv seks når jeg alikevelll skal opp kl halv sju så jeg sto opp. Nå sitter jeg her fremfor dataskjermen og taster ut min lille frustrasjon over manglende søvn. Håper jeg ikke har for mange avtaler på kalenderen i dag og at jeg kan slaure( hm litt dialekt må jeg koste på meg) meg igjennom arbeidsdagen. Slitsomt med klientsamtaler dersom jeg selv er et helt annetsted. ja det var dagens sukk..

og det er jo god trening for fremtiden, det kan jo bli en del søvnløse netter når ønsket om barn går i oppfyllelse...[:o]

hm jeg kjenner at jeg ikke har så mange tanker om dette med å bli gravid fortiden..Er spent på hva som skjer i løpet av neste uke da jeg nærmer meg slutten av denne syklusen...Hm kommer TR som vanlig eller har det skjedd noenting inni meg slik at jeg ikke skal ha TR på ca kjempelenge...hm litt rart å tenke på, men ikke skremmende eller noen ting. Jeg har egentli en ganske absurd forventning av å lykkes på første forsøk...Ja jeg har det enda jeg vet at det er helt utenfor det legene sier når en nettopp har sluttet på pillene..
Det kan nok være at jeg blir særdeles skuffa når TR kommer og at jeg blir mer opphengt i å lykkes i neste syklus...jaja time vil show har liksom ikke noen rare tanker i mitt lille hode, noe som er meget positivt, eller noe abnormalt...men de kommer nok etterhvert.. Skal innrømme at jeg har vært særdeles aktiv på å lese om gravididtet og barn, men har liksom ikke tenkt nøye gjennom alt som må klaffe, eggløsning og fruktbar periode( jo akkurat det siste litt kanskje var nok en del aktivitet i sengehalmen på denne tiden da..) men utover det har jeg ikke stressa opp meg selv noe videre, men som sagt det kommer nok....

hihi jo du har kanskje fått med deg at mensen dukka opp, men ikke som bestilt...hm.. men en positiv ting da, jeg har en syklus som passer 28dager tellingen som bare det.. på dagen 28 dager faktisk ikke ille tenker jeg... Fant det ut for jeg tenkte å gå inn å justere syklus kalenderen min, men det var det jo ingen behov for:)

hm jo var innom sida mi å fant ut at det er fem dager til at en test kan være positiv. testen er pakket i kofferten så da er det bare å krysse fingrene frem til testen kan benyttes.. Go jul alle sammen..

+erfingrene for en skikkelig julegave:)

hihi var på jobb i dag, første etter 4 uker med ferie og møtte en kollega som skulle gifte seg senere i år, men det er blitt utsatt fordi hun er gravid, jeg ble en smule sjalu:) på en positiv måte da...

sukk ja får håpe at det lykkes denne gangen, litt morsomt å si til beibieb at han/ hun er laget når mamma å pappa var på bryllupsreise...

slitsomt å komme på jobb etter langt fravær, men godt å treffe alle gode kollegaer[:D]

æsj æsjæsj ujs ujs blæh........ ja har en skikkelig rævva dag egentlig. Forrige syklus var på nærmere 35 dager. Jeg begynner å bli en del utolmodig, var nok vel opptimist en periode, men så falt det hele i grus. Nå har pessimismen tatt tak og den ser ikke ut til å bli avvvekslet med noen opptur med det første.....sukk har en sånn verden er generelt i mot meg dag i dag, opplever det som særdeles teit, for egentlig synes jeg livet er greit på en måte. Men ingen glade dager uten triste dager... Det hadde vært vanskeli å se forskjell på glade dager dersom det ikke hadde vært triste dager også. Så med andre ord er faktisk nedoverdager en positiv ting, en har da noe å måle oppoverdager etter.... Ja så d så.

Tenkte jeg skulle stikke innom å ønske dere en flott helg!![:D]

ORIGINAL: Venter på 3de spire

Tenkte jeg skulle stikke innom å ønske dere en flott helg!![:D]

tusen takk for hilsen:) det varmer når man har en dårlig periode:)

Jippi jeg er gravid:) tissa på pinne da jeg kom hjem fra jobb i går og der var det et plusstegn som kom fram[:D][:D][:D][:D] ja er en smule kry.... så nå har jeg og min mann vært i byen å kjøpt en bok om barnet, og selvsagt drømt oss bort i babyutstyrbutikker... hihihihihih fryd og gammen

Gratulerer gratulerer gratulerer!!!!!!!!!!!!! Så herlig!!!!!!![:)][:)][:)][:)]

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!!!
HÅPER DERE FÅR DET KJEMPE FINT!!!

Back
Topp