Hm, jeg kan ingenting om dette

toffen

Forumet er livet
Hvis man går hjemme 1 år ekstra etter fødselspermisjonen, får man da kun kontantstøtte??? Altså 3303 kr i mnd?

syns bare jeg hørte noen si at de fikk arbeidsledighets trygd i tillegg?? Men det er vel kanskje de som var arbeidsledig før de ble gravid?

ORIGINAL: svimsen

ORIGINAL: toffen

syns bare jeg hørte noen si at de fikk arbeidsledighets trygd i tillegg?? Men det er vel kanskje de som var arbeidsledig før de ble gravid?

arbeidsledighetstrydg får du dersom du melder deg arbeidsledig og er reel arbeidsaøker dvs: har mulighet for barnepass og tar di kurs og jobber du blir tilbud gjennom nav..
det finansierer ikke et friår hjemme med ungene.. da du må ut fra hjemme på kurs og i jobb mm..

for noen år siden var di derimot meget slappe i blandt.. slik at noen " sneik" seg unna, og ikke var jobbsøkere, men ønsket og være hjemmeværende med ektra penger.. men dette er di ganske strenge på nå.. og kjekker ganske godt.

skulle jo egentlig bare mangle...
Spurte ei jeg vet er hjemme, hun fikk forhåndsinnvilget arbeidsledighetstrygd i 24 mnd?? Høres helt rart ut. Hun søker jo ikke jobb, for hun vil jo være hjemme! Så meldte seg arbeidsledig mens hun var gravid, og får penger fra Nav i to år

ORIGINAL: toffen

Jeg fikk ikke arbeidsledighets trygd fordi fødselspenger ikke teller som arbeidsinntekt....Enda jeg står som arbeidssøker. Hvis man skal få dagpenger så må man få tak i barnepass på kort tid også-og d er jo ikke så lett hvis man er hjemme m barn.

Back
Topp